wat vinden jullie van deze pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

wat vinden jullie van deze pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 22:43

op mijn stage ben ik deze pony aan het beleren, gaat goed pony heeft gouden karakter is alleen nog wat jong, 4 jaar. is drachtig iets wat dik Haha! en niet zo groot, 1,35 ongeveer.
Ze is wel ontzettend lief en leert graag. Ze is van het merk new forrest.
Nu kreeg ik de vraag of ik haar niet wilde kopen.... vanaf het begin was ik al verliefd op haar, wat zouden jullie doen, niet naar prijs enzo gekeken en wat zou ze zon beetje (grof schatten mag oftewel meer of minder dan 1000 euro) waard zijn?
hier enkele foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:48

Is ze verder gezond? geen stalgebreken of andere lichamelijke gebreken?
Heeft ze papieren? is ze gedekt door een erkende hengst? zodat je straks papieren bij het veulen krijgt?
Ik denk dat 1000,- euro voor een merrie met veulen als ze verder gezond is en er papieren bij zitten een nette koop is.

Ik weet niet hoe groot jezelf bent? maar 1.35 is natuurlijk niet zo heel groot en ik weet niet wat je in de toekomst wilt gaan doen?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:49

Als je haar echt heel leuk vind en je bent echt gek op haar zou ik haar kopen...Ze ziet er wel vreselijk lief uit en ik vind het best een mooie pony...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 22:52

veel weet ik nog niet, zal ik morgen even navragen, ik ben niet echt zwaar, alleen vrij lang, ALS ik het zou doen, zou ik haar goed in en doorrijden (proberen dat ze het meeste goed kent) en dan heb ik als het goed is ondertussen diploma om les te geven (moet ik nog even info over inwinnen) en wil ik prive lesjes gaan geven. Aangezien ik nog 3 pony's heb heb ik voor ieder wat.

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:06

dat laatste is idd een hartstikke leuk idee

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:08

als je haar voor 1000 euro kan kopen zou ik dat zeker doen. leuke pony en idd leuk om les mee te geven

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 23:18

ik ga morgen toch maar even prijs vragen enzo, alleen vroegen ze voor een moeilijke pony, die niet geschikt was voor de lessen al 800 euro.

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:50

lailapri schreef:
Ze is van het merk new forrest.

Hahahah, van het merk? Moest wel lachen toen ik dat las. Leuk beestje verder!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:27

Leuk dier. Ziet er nog erg jong uit voor 4 jaar.
Maarre, als je er verliefd op bent is de keuze toch niet zo moeilijk? Knipoog
Overleg wel even wat er met het veulen moet gebeuren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:36

Ik vind haar idd erg jong ogen... en zit ze slecht in haar vacht? of lijkt dat door de foto?

Maar als ze verder gezond is, en je kan het veulen ook erbij hebben en later plaatsen in opfok oid... vind ik 1000 wel een redelijke prijs hoor

nietnicks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:41

lijkt mij een vriendelijk diertje
voor lessen aan beginners van de basisschool
maat 1.35 is snel te klein voor jezelf misschien
new forest is vaak en beetje laks, maar braaf voor de les
niet duur voor 2 stuks ; als je plaats hebt
kan niet zien of de pony ruim beweegt ... of een ietsje krabbelt
maar met zo,n lief koppie ben je zo verkocht

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:42

Zeker geen 1.000 euro bieden, daarvoor ben je vast en zeker de koper.
Deze pony mag nu niet meer opleveren dan een 600 euro. Onbeleerd en zwanger, en het is najaar; dit is geen gunstig moment om een dergelijke pony te verkopen, dus is de verkoopwaarde laag.

Het geld wat je dan bespaard moet je zeker wel investeren in een paar beste wormspuiten. Deze merrie heeft een 'wormige' uitdrukking...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 08:45

ik zal eens tanden gaan kijken, zometeen, ze zit niet al te bed in haar vacht nee, half winter half zomer. Ook at ze zand dat ze net kwam, geloof nu niet meer, maar in het begin met hele happen (zette gewoon haar tanden in het zand en at die hele hap nog op ook), wormenspuiten weet ik niets over, maar geef haar zeker equimax of een andere wat duurdere spuit als ze komt, nouja voor ze komt denk ik. Je kunt er wel al redelijk op rijden, sturen begint te komen, begint op kuiten te reageren, ga het alleen helemaal op nieuw doen, aangezien ik toch alle tijd heb begin ik bij het begin, grondwerk en longeren, dat is met haar heel weinig gedaan.
Omdat zo dik is, past ongeveer geen enkel zadel van de manege, zaterdag wil ik haar met mijn eigen zadel proberen, zie er alleen beetje tegenop dat ik alles daarna weer schoon moet maken

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:00

lailapri schreef:
...wormenspuiten weet ik niets over, maar geef haar zeker equimax of een andere wat duurdere spuit als ze komt, ...

Laat die Equimax maar rustig achterwege; ik denk dat 1x Ivermectine (Furexcel, Sivermec, Eqvalan oid), gevolgd door 3 a 4 weken later nog 1x Ivermectine een veel beter resultaat zal leveren.

Jonge ponies horen niet zo in het vacht te zitten. Het klopt gewoon niet, en daarbij is ze ook smal in het hoofd. Wormen. Naast de ontwormingskuur ook zeker niet bezuinigen op GOED voer (niet als in extra-veel, maar van hoge kwaliteit). Kleine vitaminekuur zal geen kwaad kunnen (tip: Lieve Hofman''s Licosan Forte).

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:07

Drachtige merries mogen niet alle soorten wormenkuren hebben. Vraag het dus even na aan je DA...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 23:11

griebels schreef:
Drachtige merries mogen niet alle soorten wormenkuren hebben. Vraag het dus even na aan je DA...

oke daarom zei ik ook ofzo, ivermectine (dat zit toch ook in equimax?) geloof ik wel, maar aangezien ik toch van de spuit van me shet ga overhouden (mini) dacht ik van nouja kan zei de rest. Heb helaas de eigenaresse niet echt gesproken, maar ze heeft geen papier, tanden heb ik gekeken, binneste en middelste 4 allemaal gewisseld, buiteste moeten nog, die beginnen rond 4,5. de middenste rond 3,5 dus dan zou de leeftijd kloppen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 23:13

oja ze staat in de stand en ik heb gelijk de eerste klap te pakken gehad, stond voor vandaag altijd in een box, maar at teveel stro ofzo, lekker hoor, haha maar vind er nogsteeds wel lief, behalve dan die 2 hoefvormige blauwe plekken op me benen Haha!

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:20

vader, moeder, cappaciteiten, goede papieren,...

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:20

Kimpjeuh schreef:
vader, moeder, cappaciteiten, goede papieren,...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 00:28

geen papier, licht beleerd

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 09:11

ik zou het wel weten!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 13:02

hier nog wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:27

O gut, ben jij dat op die pony?
Laten staan in dat geval!

Te groot ervoor worden is 1 ding, maar meteen al te groot ervoor zijn als je het dier nog moet kopen....
Besteed jij je geld echt maar beter aan een E-pony of paard. Die zijn per maand net zo duur als dit beestje, het verschil zit in de aanschaf, en zelfs dat kan reuze meevallen.
Deze pony zou ik zo snel mogelijk gaan vergeten, als ik jou was. Niet kopen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 21:23

dan kan ik net zo goed geen pony kopen, want groter dan 1,40 mag toch niet. Maar is 50 kilo te zwaar? ik wil er dus lesjes mee gaan geven.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:52

Citaat:
O gut, ben jij dat op die pony?
Laten staan in dat geval!

Te groot ervoor worden is 1 ding, maar meteen al te groot ervoor zijn als je het dier nog moet kopen....
Besteed jij je geld echt maar beter aan een E-pony of paard. Die zijn per maand net zo duur als dit beestje, het verschil zit in de aanschaf, en zelfs dat kan reuze meevallen.
Deze pony zou ik zo snel mogelijk gaan vergeten, als ik jou was. Niet kopen.

kan best hoor, als jij hem voor lessen wilt gebruiken. En het inrijden zelf kan jij er nog prima op. ik heb wel zo m'n vraagtekens bij die plukkerige vacht, maar voor een 4 jarige en dan die onderste rijfoto's.. even flink groeien en goed in het voer doen, en dan zie ik er echt wel een leuke sportpony in hoor.