Banish is verhuisd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

banish

Banish is verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 21:12

Door rugproblemen ben ik niet in staat om te rijden voorlopig. Daarom heb ik besloten om Banish te verhuizen naar Desiree (van bokt) in Twente.
Zo heeft Banish vakantie en ik kan op mijn gemak proberen om wat rust te nemen met mijn rug.

Bij onderstaande link staat een verslag van de verhuizing.

http://www.huizerd.nl/JOUKE/home.htm

Ga dan naar "activiteiten" aan der rechterkant en kijk dan bij het onderwerp "banish verhuist naar twente"

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:15

Ik zal jullie missen................. Ik heb een hoop geleerd van jou en Banish!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:17

Ik ga even lezen - en ik mis jullie nu al Lachen. Tot gauw hè Lovers ?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:21

Leuk Jouke,fijn dat Banish lekker rustig bleef,ik had ook niet anders verwacht.
Nu maar hopen dat het met je rug snel beter gaat nu je niet meer zo heen en weer hoeft te hobbelen.
Ik ben benieuwd naar de vervolg verhalen,het zal vreemd zijn om jullie niet meer dagelijks te zien op stal.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:31

promptertje schreef:
Ik ga even lezen - en ik mis jullie nu al Lachen. Tot gauw hè Lovers ?

Me too Huilen Ik hoop dat Banish het naar z'n zin zal hebben en dat jij je snel weer beter voelt. Je komt toch wel af en toe bij ons 'buurten' op stal he ?

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 07:15

Tuurlijk kom ik af en toe een langs! Ik kan jullie ook niet missen hoor!
Zodra ik meer weet over hoe het nu met hem gaat, geef ik weer een update.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 07:51

Op de foto's zag het er in ieder geval al super uit, fijn dat je bij Desiree zo'n mooie tijdelijke oplossing hebt gevonden Lachen.

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 08:11

Ja, ik ben er ook heel blij mee! Banish moet alleen nog een klein beetje wennen, maar dat is logisch.
En zo zie ik Desiree ook weer eens een keertje:-)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:56

Arme Banish. Toen jullie wegreden keek hij jullie na en leek zich af te vragen "zijn ze niet iets vergeten?" Hij bleef daar onbeweeglijk in dat hoekje staan en ik besloot wat voordroog in de bak te gooien, dan had hij iets om te eten. Maar hij kwam niet van zijn plaats. Ik gaf hem nog wat tijd en ging verder met de stalwerkzaamheden. Toen ik hem daar even later nog altijd zag staan ben ik naar hem toe gegaan en leidde ik hem aan zijn halster naar het voer en toen begon hij te eten. Die avond heb ik hem wat eten gegeven om 17.00 uur (dat is hij gewend) en later om 21.00 uur nog weer wat (dat is hier de gebruikelijke tijd). Zo kan hij beter wennen. Gisterenochtend probeerde ik of hij bij iones en paddy kon, maar Paddy gedroeg zich onuitstaanbaar en schermde haar bezit iones zodanig af dat Banish niet kon naderen. Hij werd steeds verjaagd. Toen zette ik hem apart in de bak.

Maar morgen wordt het anders! Ik heb een leuk jaarlingvriendinnetje voor hem en daar gaat hij morgen mee de wei op. VAndaag had hij een paar explosies (ja ook GASexplosies, dat ging vooraf aan de renexplosies) in de bak. Hij moest kennelijk zijn ei kwijt. En gas dus. maar ik denk dat hij het nu echt wel fijn gaat vinden hier! Eten doet hij in ieder geval goed, en poepen ook!

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 20:01

Jammer dat het niet lukt met Paddy en Iones. Maar wel fijn om te horen dat hij morgen een vriendinnetje krijgt.
Ik ben heel benieuwd hoe hij dat vindt, maar als ik hem een beetje ken, gaat dat wel lukken. Lovers

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:08

Fijn voor Banish dat hij lekker even vakantie heeft Lachen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:13

Leuk Desiree, dat je hier even neerzet hoe het gaat. Banish is de oude buurman van mijn hengst, en zowel Banish het paard als Banish de bokster zijn me dierbaar, dus fijn om hier op de hoogte te blijven Lachen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:20

morgen zal ik jullie vertellen hoe hij het maakt in de wei met zijn kleine vriendin (moet nog een fatsoenlijke naam voor haar bedenken, volgens haar papieren heeft ze de afschuwelijke naam Wilco).
Ik gooi ze in de grote wei van Paddy en iones, en lg gaan zolang in de bak. Als Banish en de jaarling goed aan elkaar gewend zijn, ga ik opnieuw proberen of ze bij paddy en iones in de wei kunnen met hun 2en. Ik denk dat ik gewoon 2 groepjes ga krijgen dan, die geleidelijk aan elkaar zullen kunnen wennen.

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 20:25

Klinkt heel goed Desiree!
Ik denk dat bBanish het wel leuk vindt om met zo'n jong ding in de wei te mogen. Hij zal zich wel helemaal een stoere bink vinden dat hij een vriendinnetje krijgt Ach gut

En inderdaad als je 2 groepjes van 2 creeert, zou dat best wel eens kunnen lukken. Het land is er groot zat voor Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:33

ik zal jullie enorm missen............... gewoon omdat het net even anders was en daarnaast heel leerzaam. Daarnaast vind ik Banish het paard een bijzonder typetje, absoluut geen makkelijk menneke...... paard met chineze gebruiksaanwijzing......... Haha! Haha! Haha! ik kon altijd wel om zijn trukjes lachen.

En joulke........... van jou heb ik geleerd dat anders niet eng is, kostte me een hoop moeite....... ik keek alleen naar de plaatsing van banish zijn voeten........ heb veel van je geleerd!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:36

Banish is een lief paard naar andere paarden toe.Hij zal eerder weg lopen dan dat hij het op zoekt.Spelen wil hij wel,hij kon het altijd goed met Taverno vinden

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 20:42

gijsenkim schreef:
ik zal jullie enorm missen............... gewoon omdat het net even anders was en daarnaast heel leerzaam. Daarnaast vind ik Banish het paard een bijzonder typetje, absoluut geen makkelijk menneke...... paard met chineze gebruiksaanwijzing......... Haha! Haha! Haha! ik kon altijd wel om zijn trukjes lachen.

En joulke........... van jou heb ik geleerd dat anders niet eng is, kostte me een hoop moeite....... ik keek alleen naar de plaatsing van banish zijn voeten........ heb veel van je geleerd!

Hahaha
Ja, die les dat hij gewoon niet normaal wilde galoperen. En wij maar ons best doen en lief proberen te blijven Schijnheilig
En dat hij plotseling een diepe zucht slaakte en zomaar ineens braaf deed wat ik al 5 minuten vroeg. Zomaar... Gek beest.
(Toen keek je ook ineens even niet meer naar zijn benen he?! Tong uitsteken )

Ik mis hem meer dan ik dacht Ach gut

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:54

Ik kan het niet laten Banish en Taverno
Afbeelding

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 21:02

Aggossie, wat een lekker stel he?!
Nou, hij zal Taverno echt niet vergeten, want daar krijgt hij de kans niet voor. Ik vertel hem over al zijn vriendjes als ik hem weer zie. En over alle lieve dingen die jullie vertellen hier.

Ik had het even moeilijk toen ik Desiree dr eerste berichtje las, maar ik kan er nu weer even tegen.
We hebben afgesproken dat Rob en ik komend weekend samen naar hem toegaan en daar verheug ik me op.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:06

Lieve foto Taverno !

En als je komend weekend gaat: heleboel knuffels van ons allemaal meenemen Lovers

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 21:17

Ja, dat komt wel goed Prom! Ik heb ineens ook een heleboel knuffels "over".
De katten worden ook al gek van me, want die moeten het nu verduren (en Rob natuurlijk, maar die lijkt het nog niet erg te vinden) Lachen

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:27

Fijn om te horen van Desiree hoe het met Banish gaat. Wij (stalgenoten) zaten al met smart op nieuws over hem te wachten.
Jouke, je komt na het weekend toch wel vertellen hoe met hem is ?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:32

Ik verwacht iig een verslag.Misschien ook een foto?

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 21:33

oberon schreef:
Jouke, je komt na het weekend toch wel vertellen hoe met hem is ?

Ja, dat kan ik nu niet meer weigeren natuurlijk. Knipoog
Ik kijk even wanneer ik een vroege dienst heb, dan ben ik er namelijk zo'n beetje rond voertijd en dat is wel zo gezellig.

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:54

uhm, het is niet mijn bedoeling om Banish zijn topic in te pikken.....maar wil nog ff melden dat het met een andere verloren zoon ook prima gaat.
Hekuras had het meteen naar zijn zin en hoewel hij nu geen direkt paarden contact heeft (zolang E er nog niet is) ziet hij wel anderen en heeft hij dag en nacht gezelschap van twee andere echte vrienden (Pluis de kat en Toktok(?) de haan. Pluis is sinds vandaag mijn adoptiekind geloof ik, want nadat hij tijdens het verven al witte voetjes op de rode verf gezet had (ieder claimt zo zijn eigen territorium), heeft Marc besloten dat Pluis ook moet eten en is vanavond om zeven uur naar de winkel gereden om brokjes te halen.
Het blijkt wel praktisch onmogelijk om een halve keet met rotsooi in een kastje van (het lijkt) 10 bij 10 te stoppen. 7/8 van mijn spullen ligt dus nu in de auto....De ruimte en bodem in de binnenbak is wel een verademing en ik heb vandaag dan ook met de springles meegedaan (verplicht Cap op????). Gisteren en eergister voelde ik me wel een beetje Remi in zo´n grote bak. En hoewel iedereen heel aardig is, valt er weinig te lachen in de kantine. Dus ik denk dat we op vrijdag maar gewoon op de oude stek komen borrelen.....