MaxH Hippo, een wondermiddel ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

MaxH Hippo, een wondermiddel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 16:19

Ik ken het al wat jaartjes, maxH Hippo, een paar jaar geleden gebruikten een aantal paardenkennissen het al. Toen hoorde je er even niets meer van maar nu...........nu lijkt het wel weer een rage......
Het schijnt inderdaad geweldig te werken, voor van alles en nog wat........wie gebruiken het allemaal en waarom ? En vertel je ervaringen !

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:28

Wat is het dan? Ik heb er nog nooit van gehoord?
{hier in het dorp lopen we altijd achter met rages Tong uitsteken}

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:17

Ik vind maxx-h een heel fijn middel, ik gebruik het al een paar jaar. Voornamelijk in de winter om de vacht mooi te houden, conditie op peil te houden en stijvigheid tegen te gaan.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:18

Het bestaat voor 2/3 uit suiker en is imo niks beter of slechter dan enig ander compleet vitaminesupplement (kwestie van samenstellingen vergelijken). Het is alleen wel veel duurder...

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:47

Ik gebruik het ook ben er tevreden over, wilde het een keer proberen. Bij de winkel vertelden ze dat iedereen er lyrisch over is.

Magreet, welke supplementen zit dan hetzelfde in en zijn goedkoper? (altijd handig om te weten)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:14

Al die complete vitamine-supplementen ontlopen elkaar niet veel. Etiketten weet ik zo even niet uit m'n hoofd Haha!
Ik voer nu die van Grand-National, heb hiervoor Equi Gold Mix gehad, allebei best spul.

Dat MaxH is ook best goed, maar het staat me gewoon tegen dat je zo grof betaalt voor een product dat zo ontzettend veel suiker bevat. Wil ik m'n paard suiker bijvoeren, dan ga ik wel naar de supermarkt!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:16

Margreet schreef:
Het bestaat voor 2/3 uit suiker en is imo niks beter of slechter dan enig ander compleet vitaminesupplement (kwestie van samenstellingen vergelijken). Het is alleen wel veel duurder...

Dat eerste ben ik met je eens, het 2e niet. Bij de paardendrogist ben ik bijna 50 euro per suplement kwijt (boxje van 1kg) terwijl ik met maxH in 1x klaar ben voor 26 euri.
Ben dus na een jaar weer terug bij mn MaxH en naar volle tevredenheid.

Ing: ik gebruik het voornamelijk voor de spieren, maar in mijn kenissenkring wordt het ook veel gegeven (op advies van de hoefsmid) voor slechte/brokkelhoeven of de algehele conditie.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:25

Net even gekeken bij de Paardendrogist: Je betaalt daar €14,50 voor 1,5 kilo "Kompleet Plus" en zij bevelen dat aan als alternatief voor MaxH. Dus waar jouw €50 vandaan komt Verward
Ik betaal een vergelijkbare prijs voor het spul dat ik nu gebruik. Beduidend goedkoper dus dan MaxH dat ong. €28 kost voor 1 kilo en waar dan ook nog eens al die suiker in zit.

Ik vind het geen verkeerd spul hoor, alleen verkeerd geprijsd voor wat je krijgt.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:27

Ik dacht ook dat ik goedkoper uit kon zijn, en heb dat PAVO spul gekocht.
Toch deed Bill het daar veel minder goed op.
Ik ben nu weer overgegaan op MaxH, en hij wordt weer soepeler en wat minder schrikkerig.
Raar maar waar Haha!
Ik vraag me af of de glucose niet de opname van de vitamine's en zo beter maakt. Misschien dat daar het verschil in zit Verward

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:33

Ik vergelijk altijd op inhoud per 100 gram en Max-H kwam echt onvoordelig uit de bus.

Ik heb Ozep vroeger wel eens zo'n bus opgevoerd toen hij slecht in zijn vel zat na een schimmelinfectie maar ik vond dat die er erg vervelend van werd, hij kreeg opeens wel erg veel spatjes Haha!
Ik hou er sowieso niet zo van om supplementen bij te voeren, ik heb een goede brok waar normaal gesproken alles in zit wat ze nodig hebben.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:40

Andrew zag er prachtig uit, kreeg er meer energie door, maar ook meer kuren Schijnheilig
Ik heb vanaf het voorjaar nu gewoon pavo vital gevoerd omdat dat een compleet supplement is. Voor de energie en vacht kun je ook zonnebloemolie over het voer gooien.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 08:52

Vippie schreef:
Ing: ik gebruik het voornamelijk voor de spieren, maar in mijn kenissenkring wordt het ook veel gegeven (op advies van de hoefsmid) voor slechte/brokkelhoeven of de algehele conditie.

mag ik vragen waarom je hiervoor gekozen hebt en niet voor vitamine E en selenium ?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:12

Mijn hoefsmid adviseerde voor brokkelhoeven gewoon zonnebloem olie. Is ook nog super voor de vacht.

Er zit wel biotine in voor de hoeven maar dan kan je bij echt slechte hoeven gewoon puur biotine bij voeren.

Voor de spieren zou ik idd vitamine E en seleen gaan voeren, ik ben MaxH gaan voeren omdat hij niet goed in zijn vel zat (kou gepakt gepaard gaan met verhoging beetje truttig zijn en meer voer nodig hebben dan normaal voor de energie etc.) dus meer vitamines nodig had of even een kuurtje.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:15

Ik gebruik het voor mijn paard om hem goed in conditie te houden. Hij heeft altijd een herfstdipje en hiermee weet ik zeker dat hij voldoende vitamientjes krijgt. Ik gebruik het een paar maanden per jaar. (najaar)

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:27

Elskevree schreef:
Ik gebruik het voor mijn paard om hem goed in conditie te houden. Hij heeft altijd een herfstdipje en hiermee weet ik zeker dat hij voldoende vitamientjes krijgt. Ik gebruik het een paar maanden per jaar. (najaar)

Ja ik ook, zo help ik hem wat makkelijker door de herfstdip te krijgen.
Mensen zeggen vaak: "Wat ziet jou paard er goed uit zeg, en nog zo'n mooie korte vacht"! Bloos Jep maxH Hippo. OK dan!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:04

Billy schreef:
Ik vraag me af of de glucose niet de opname van de vitamine's en zo beter maakt. Misschien dat daar het verschil in zit Verward

Ik heb aardig wat biochemie gedaan en daar heb ik nog nooit van gehoord, maar wie weet is het zo, een paard is geen mens tenslotte.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:36

IngridM schreef:
mag ik vragen waarom je hiervoor gekozen hebt en niet voor vitamine E en selenium ?

Vanwege de prijs Haha!
En maxH heb ik zo gehaald en bij de paardendrogist moet ik het bestellen en zit ik weer met gedoe met bezorgen omdat ik amper thuis ben.
Effect is hetzelfde, dus ik ben weer terug bij de maxH OK dan!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:09

Je moet ook niet alleen de prijzen en de inhoud van de bussen met elkaar vergelijken! Kijk eens naar de hoeveelheid suplement die je nodig hebt voor de basis-dosering? Ben nu al 1,5 jaar tevreden gebruiker van MaxH! Was een paar maanden tussentijds gestopt. In die periode ging het paard gewoon minder soepel terwijl het gymnastische werk hetzelfde was... had dus niet door dat dit door MaxH zou kunnen komen.

Bridgehill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:45

MaxH is toch een volledig supplement? Is het niet schadelijk om dat continu bij te voeren naast brokken en ruwvoer?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:28

GeJe schreef:
Je moet ook niet alleen de prijzen en de inhoud van de bussen met elkaar vergelijken! Kijk eens naar de hoeveelheid suplement die je nodig hebt voor de basis-dosering?

Ja duh, ben niet simpel natuurlijk Knipoog

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:33

ik gebruik ook maxh.Nu voor de tweede winter.Ik ga het voeren als ie niet meer in de wei mag tot hij weer in de wei mag.Ik heb ook andere gegeven,maar ben over maxh gewoon het beste te spreken.ruikt lekker en paard vindt het lekker.Andere poeders bleven nog wel eens achter in de voerbak.
Ik geef het op aanraden van de dierenarts.Aangezien mijn paardje in de winter veel nerveuzer is vaak moeilijk dik te houden is,maar toch wel hard werkt.Hij blijft mooi glimmen.en ziet er gewoon tip top uit.

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:08

Ik gebruik ook MaxH, maar ga overstappen naar Kompleet Plus van de paardendrogist. Ik heb berekend wat de kosten per dag zijn en dat scheelt bijna 50% als ik voor Kompleet Plus. Daarnaast heb ik de ingredienten met elkaar vergeleken en die ontlopen elkaar niet echt. Dus ik ga Kompleet Plus proberen!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:41

In de nieuwste Bit zat ook een reclamefolder.
Letterlijke tekst:
"MaxxH wordt ook gebruikt door Antoinette Fallandt en Sonja Gademann."
Wist niet dat MaxxH ook geschikt is voor menselijke consumptie Verward

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:41

Dat soort folders lees ik dus al niet eens Silvia, ik ben blijkbaar nog al selectief in wat ik wel en niet bekijk. Kan me niet eens herinneren dat ik dat foldertje heb gezien Bloos

Ik voer helemaal niets bij, maar overweeg wel om van basisvoer te veranderen. Krijg vooral de jonge dieren met de sportbrok niet zo fijn in vorm, moet veel te veel brok voeren naar mijn zin...

banjer2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:21

Ha Ingrid, ik voer het Banjer al sinds ik hem heb, ik vind het echt super. Zag al snel een duidelijk verschil, met name zn. voeten waren erg slecht toen ik hem kocht, maar nu al een stuk beter, minder snel spierpijn, hij ging ook sneller glimmen, enzo kan ik nog meer dingen opnoemen waaraan ik merkte dat het echt werkt.