Dilemma Dilemma.... Advies graag...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Dilemma Dilemma.... Advies graag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 14:38

Ooh jee

Ik voel me echt rot, echt heel rot ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Hoplijk kunnen jullie me helpen/advies geven.

Ik zal het proberen uit te leggen:

Ik heb nu ruim 1,5 jaar een hele leuke lieve vriend (Jesse) het gaat/ging echt super. Heb hiervoor 2 andere vriendjes gehad maar heb/had bij Jesse echt het gevoel mijn buddy/maatje/love fot life gevonden te hebben.
maar nu.......
Jesse studeert geneeskunde en loopt sinds augustus co-schappen bij artsen zonder grenzen in Gambia en komt in maart weer naar Nederland.
Natuurlijk stond ik niet te springen dat hij weg ging maar hij wou deze stage al zo lang lopen en kreeg nu einedelijk de kans. Dus ik vond niet dat ik hem tegenmocht houden en wou dat ook niet, ik heb een hekel aan claimen.
Tevens vonden wij het allebei een goede test om te zien of onze relatie dit zou overleven.
Alles ging goed, ik miste hem wel maar we hadden/hebben veel contact via de mail en hij heeft het enorm naar zijn zin daar.
Ik ben hier in Nederland ook druk met mn studie, baan en de paarden dus alles leek goed te gaan.

Tot afgelopen herfstvakantie.......
Ik ben toen samen met 3 hele goede vriendinnen naar Turkije (Alanya) geweest en dat was echt een topvakantie.
De zus van Lieke (vriendin die mee was) heeft daar samen met haar man een appartementje in een flatgebouw en veel/goed contact met de andere (turkse) flatbewoners.
Wij logeerde in een hotel en de eerste 2 dagen van onze vakantie waren Linda (zus van Lieke) en haar man ook nog in Turkije, daarna gingen ze naar Nederland. Linda, haar man en een paar van hun turkse vrienden hebben ons die eerste 2 dagen veel leuke en mooie dingen in alanya laten zien waar je als toerist niet zo snel komt echt super dus.
Nadat Linda en man weer naar Nederland bleven de turkse mensen ons aanbieden om ons mee te nemen naar allemaal leuke dingen (vooral in de namiddag zodat we overdag lekker op het stand konden liggen). de 3e dag kwamen we via hun in contact met 5 broers die een rondvaartboot hebben.( waren maar 4 broers aanwezig, de andere was op vakantie met zijn vriendin) Op die boot nemen ze toeristen mee voor een grottenexcursie, en wij besloten om de volgende dag met hun mee te gaan.
Het was echt super, je vaart 20 minuten, dan moet je van de boot in het water springen en kan je een grot inzwemmen, er waren verschillende soorten grotten. Tijdens het varen kon je lekker liggen zonnen op matjes op het dek, en onbeperkt eten en drinken. De sfeer was echt super.

2 van de 5 broers konden (redelijk) goed nederlands en omdat de vorige dag al even met hun gepraat hadden hebben we op de boot ook veel met hun zitten kletsen, erg gezellig.
Mayke had tijdens excursie aan 1 van de broers gevraagt waar je nou echt leuk uit kon gaan en toen we weer in de haven waren en de meeste toeristen weer aan wal stonden stelde de broers voor om ons die avond mee te nemen om het nacht leven van Alanya onveilig te maken.
Omdat we heel goed met hun op konden schieten en ze vertouwden besloten we dat te doen.
Was een hele leuke avond/nacht en heb vooral veel met 1 broer (Bertham) gepraat.
Toen de jongens ons bij het hotel afzette stelde ze voor om de volgende avond een echte turkse maaltijd voor ons te koken op de boot.
Was weer een hele leuke avond, onwijs gelachen met zn 8en en iedereen kon heel goed met elkaar opschieten.
De volgdende dag gingen zij weer met de boot en toersiten op pas, en gingen wij ook onze eigen gang maar die avond hebben wij oernederlands voor hun gekookt ( er is in Alanya een nederlands eetcafe en daar hebben we boerenkool van overgekocht, met als gevolg dat we die avond met ruim 27 graden boerenkool op een boot zaten te eten.

Oke ik kan het nu heel lang maken maar probeer het een beetje in te korten, zoals ik al zei konden we het heel goed vinden.
Ovderag waren zij aan het werk en lagen wij op hets strand, gingen op jeepsafari, raften, of met de turkse kennisen van Linda en man mee.
Elke avond waren we eigenlijk wel op de boot, of gingen we met de jongens stappen.
We zijn nog een keer wezen nachtzwemmen met hun, was echt een super ervaring en we zijn nog een keer met hun op de boot meegegaan.
Ik heb nog hele goede/leuke en diepe gesprekken gehad met Bertham maar uit pure vriendschap en meer.... niet dacht ik........ Ik bedoel er is niet gezoend of gefrunnikt, maar dat pure vriendschap gaat niet meer helemaal op.

Onze vakantie duurde 11 dagen, en we zijn nu sinds dinsdag weer in Nederland en .............. Ik mis Bertham.
En niet een beetje maar echt behoorlijk, zijn lach, onze gesprekken, zijn stem, zijn gedachte, die blik in zijn ogen gewoon hem helemaal als persoon.
Het is zelfs zo erg, dat ik hem veel meer mis dan Jesse....... Ik weet niet meer wat ik moet doen, zoals ik in het begin al schreef dat ik echt dat jesse mijn maatje voor altijd was maar nu??

Als ik nu een open ticket kreeg en mocht zelf weten waar ik heen ging, dan vrees ik dat ik dan toch naar Bertham zou gaan.
Dat is toch niet normaal??

Hoe kan ik hier nu het beste mee omgaan? Bertham vergeten, en de dagen aftellen voordat Jesse treug komt. En dan, het zeggen tegen Jesse? en Bertham dan? ik had belooft om hem te sms-en als we veilig in Nederland waren aangekomen en heb dat ook gedaan. Als antwoord kreeg ik.... Ik ben blij te horen dat alles goed is gegaan en durf nu wel tegen je te zeggen dat je een speciaal plekje bij mij hebt, bedankt voor de goede gesprekken, gezellige avonden en je vriendschap.

(Moet er even bij vertellen dat Bertham 25 jaar is en gewoon heel volwassen overkomt, het is absoluut geen type dat elke week een ander meisje heeft.)

Bertham heeft familie in Nederland en komt elke winter samen met zijn broers voor 6 weken hierheen.

Hopelijk kunnen jullie mij tips geven hoe ik dat aan moet pakken, want ik weet het nu even echt niet meer.

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:45

Ik denk dat je Jesse juist wel erg mist en daarom afleiding hebt gezocht bij Bertham en nu denkt dat je verliefd op hem wordt. Ik zou het erg zonde vinden om een goede(?) relatie van 1,5 jaar op te geven voor een jongen die je wel leuk vindt, maar waarvan je niet weet of jullie echt een relatie kunnen krijgen en die ook nog eens heeel ver weg woont.
Volgens mij ben ik trouwens op dezelfde grottenexcursie geweest Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:48

Ooooeeef...lastig hoor... Wat is wijsheid... zou het niet kunnen dat je de gedachte aan bertham misschien een beetje geromantiseerd hebt? Deels door de fijne vakantiesfeer en deels misschien doordat je Jesse misschien ergens ook wel miste? Ik zou denk ik geen stappen ondernemen met Bertham voor je voor jezelf op een rijtje hebt kunnen zetten wat je gevoelens voor Jesse nu zijn. Ik zou zelf denk ik dus alleen vriendschappelijk contact onderhouden met Bertham totdat Jesse weer terug is. Hopelijk is dat voldoende om er achter te komen waar je hart nou echt ligt.
Laatst bijgewerkt door vikki op 28-10-04 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:52

Als ik jou was zou ik er gewoon even niets mee doen.

Ik denk dat het beeld dat je hebt van Bertham misschien wel wat geidealiseerd is geraakt, je bent op vakantie, voelt je goed. Dikke kans dat je hem als je "normale ik" helemaal niet zo interessant vindt.

Ik zou het proberen te beschouwen als een hormonale kwestie, je hebt je vriend al zo lang niet gezien. Dan kom je een aantrekkelijk en aardig persoon tegen en dan gaan die gevoelens gewoon tijdelijk even daarheen.

Als de gevoelens aan blijven houden, dan moet je het je vriend misschien maar vertellen, dat je je aangetrokken voelt/hebt gevoeld tot een andere persoon, het kan zijn dat je (afhankelijk ook van zijn reactie) het misschien in 1 klap weg is.

Misschien moet je proberen die Bertham nog een keer in Nederland te ontmoeten. Het kan de kat op het spek binden zijn, maar het kan ook zijn dat het dan meteen over is.

Probeer je relatie met Jesse even een boost te geven (voor zover dat kan over deze afstand), dan ben je die ander misschien zo vergeten.

Geen pasklaar advies.

Soms kan het gewoon gebeuren dat je tijdelijk soort van verliefd bent op een ander, dat hoeft niet veel te betekenen, en daar hoef je ook niet per se iets mee te doen, maar dat kun je alleen zelf beoordelen.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:56

Ik zou het even afwachten hoor..
Het is logisch dat je 'm mist..vooral omdat je behoorlijk wat dagen met 'm bent opgetrokken...
Ik zou toch even wachten tot je vriend er weer is...
Toch nog even echt nadenken en nog geen maatregelen nemen Lachen
Tot je het zeker weet..

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:57

Ik ga met Sannuh mee, je mist waarschijnlijk het fysieke en directe contact die je onlangs met Bertham heb gehad en krijgt daarom die gemengde gevoelens...

Wat je met Jesse heb is zeker, met dat van Bertham lijkt mij meer wat avontuurlijk...

Laat het even een paar weken bezinken en probeer wat meer contact te houden met Jesse. Als je over een paar weken nog dat gevoel heb, zou ik er proberen over te praten met Jesse.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:02

Ik ben het eens met MargaV. Ik denk dat je de aandacht van Jesse mist en die heb je gevonden in Bertham. Aandacht ik heel vleiend, maar weet ook dat die jongens daar hun geld mee verdienen. Ze moeten vaak zoveel mogelijk mensen zien te strikken voor een boottocht oid en er zijn heel veel aanbiederes. Ze zijn dan afhankelijk van hun charme.

Ik denk dat het voor Bertham zelf niet al te veel te beteken heeft (dat is over het algemeen zo en kan bij hem natuurlijk anders zijn). Hij ziet daar zoveel meiden.

Daarbij komt nog dat je met Jesse een relatie hebt en waarschijnlijk ook wel eens onenigheid hebt gehad. Relaties zijn in het begin natuurlijk super en je denkt dat het altijd zo zal blijven. Maar zo is het leven nu eenmaal niet. En aangezien je op vakantie alleen maar leuke dingen hebt gedaan (en dat is natuurlijk ook niet te vergelijken met het dagelijks leven), zou ik het zowieso eerst een poosje afwachten. Kijken of je gevoelens voor Bertham minder worden. En probeer Jesse meer te schrijven of te bellen of te mailen.

Ik hoop dat je eruit komt. In ieder geval veel sterkte met dit probleem.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:07

Het was op vakantie... Dan ben je altijd dubbel zo verliefd op de een of andere manier... Het is intenser, ook door de omgeving en omstandigheden. Je mist waarschijnlijk onbewust niet alleen hem, maar ook de sfeer en omgeving van je vakantie.

En Jesse is al wel heel erg lang weg natuurlijk. Hoe langer het duurt dat je hem niet ziet, hoe "vager" hij voor je wordt. Hij is natuurlijk lang zo spannend niet, en dat spannende verliefde gevoel is wel HEEL erg leuk af en toe...

Ik zou Bertham zien als vakantievriendje, iemand die op de juiste tijd en de juiste plaats perfect was... Maar geen serieus materiaal, zeker niet als je dat eigenlijk al hebt!!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:20

Ik denk ook dat het aan de situatie lag.

Op het moment dat Jesse terug komt is het waarschijnlijk weer helemaal top en ben je Bertham allang weer vergeten.

Mensen worden altijd op iemand anders verliefd op het moment dat ze geen aandacht krijgen van hun eigen partner..

Mijn advies: wacht rustig totdat Jesse terug is en zet dan je gevoelens nog eens op een rijtje..

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:44

Wel ik ben het helemaal eens met Sannuh. Wacht tot Jesse terug is en je zult zien dat je hem dan toch meer gemist hebt dan je zelf dacht.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:11

Ik denk ook dat het aan de situatie lag (spreek wel een beetje uit ervaring) Op dat moment lijkt je eigen leven in Nederland ver weg en vind je iets wat je mist. Wacht een paar weken met een beslissing te nemen en kijk hoe je je dan voelt. IIG heel veel succes, hier is geen pasklaar advies voor, alleen jouw gevoel kan het beoordelen.

carola

Berichten: 8698
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:57

Ik zou ook voor Jesse gaan. Om alle redenen die hierboven al zijn vermeld.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:06

je mist hem denk gewoon als vriend..

Zorg dat je leuk kontact houd en verder niets..

Shiloh

Berichten: 19806
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:11

ik zou het even laten rusten... alles rond bertham zitten veel te vers in je geheugen.. laat het een paar weken (?) rusten... onderhoud vriendschappelijk contact en kijk hoe je er over een paar weken over denkt en hoe je je erbij voelt.....

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 20:07

Als eerste iedereen bedankt voor de reactie's en adviezen.
Het is idd beter om Bertham als een gewone jongen te beschouwen, evt later als vriend maar niet als vriend-vriend zeg maar.
Ik vind het wel appart/raar dat ik pas in Nederland besefte dat Bertham toch wel erg leuk is, maar dat is misschien maar goed ook.

Waarschijnlijk mis ik mijn eigen lieve vertrouwde Jesse gewoon heel erg en is me dat weer extra duidelijk geworden door het gedrag en omgang met Bertham.
Met Jesse kan ik nl ook vreselijk lachen, heel goed praten en mezelf zijn bij hem. Dat was ook bij Bertham het geval en ben daardoor een beetje in de war.

Maar er is nog iets waardoor ik Bertham mij raakte en dat was het feit dat hij echt geintereseert was in mijn hobby, werk en studie.
Ik Studeer HBO Dier&Educatie en Jesse weet zelfs na bijna 2 jaar nog steeds niet wat het precies is.
Ik heb het hem heel vaak uitgelegt maar het intereseert hem niet zo. Bertham daarin tegen studeert zelf Biologie en Milieukunde en hij was wel geintereseert in mijn opleiding, vroeg er echt op door qua studie inhoud (vakken, stage ervaringen enz) en niet zoals Jesse af en toe toe doet Verder vind Jesse dieren wel leuk, maar dan gewoon puur als dier hij snapt niet dat je huisdier ook een maatje van je kan zijn. (alhoewel dat de laatste tijd wel aan het veranderen is)
Bertham is zelf ook een dierenvriend en begrijpt wel wat dieren voor mensen kunnen betekenen.
Als bijbaantje werk ik bij (1 van de ) Martin Gaus gedragscentrum, ik geef elke zaterdag van half 9 tot half 1 puppytraining en (her)train honden met een gedragsprobleem.
Jesse ziet dit puur als een baantje maar voor mij is het ook een hobby waarmee ik het ontzettend naar mijn zin heb.


Zoals ik al eerder schreef gaat het verder heel goed tussen Jesse en mij en ik hou ook echt van hem. Maar ik heb deze vakantie gemerkt dat het toch ook wel erg fijn is als iemand je begrijpt/respecteert qua studiekeuze/hobby en werk.

Pfff het blijft moelijk maar kan Bertham idd het beste naar de achtergrond verbannen en iets meer contact met Jesse houden. Hopelijk waait de bui dan vanzelf over........

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:20

ik ga eigelijk met de meningen van de andere bokkers mee,

op vakantie lijkt alles heel anders als thuis, en denk je niet aan de dagelijkse dingen, dus heb je veel meer tijd om te genieten van de"leuke"dingen.
als ik jou verhaal lees, heb je een geweldige vakantie gehad, en is Bethem een leuke jongen.
maar je moet ook bedenken dat als je voor Bethem door gaat, kunnen er problemen opleveren door cultuurverschillen, godsdienst.

ik denk dat je het beste op jou jesse kunt wachten, en daarna kun je altijd nog verder zien
succes ermee!

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 20:21

Sannuh schreef:
Volgens mij ben ik trouwens op dezelfde grottenexcursie geweest Haha!



hee dat laatste lees ik nu pas.....
Ben je ook in Alanya geweest? of was dat in een ander dorpje?
Super he, ben je ook die rots ingeklommen waarna je door een heeeel smal paadje in de grot moest en daarna 10 meter van de rots af de zee weer in moest springen?
Wij wel, gaf echt een super kick!!
Als het is Alanya was, weet je waarschijnlijk wel welke boot ik bedoelde aangezien hij van vijf broers was.... als je dat vertaald heb je de naam van hun boot.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:50

Ik denk dat ik wel weet wat je doormaakt. Het is juist dat gevoel van verliefdheid wat verslavend kan zijn. Op vakantie is natuurlijk alles leuk en spannend en komen verliefde gevoelens sneller op. Maar zijn lang niet altijd "echt".
Mijn vriend reist veel voor zijn werk en als hij thuis is hebben we het beide druk met werk en schiet de aandacht er voor mekaar wel eens in.
Daarbij komt dat mijn vriend van zichzelf niet zo romantisch is aangelegd, hij zal niet zomaar eens met een bosje bloemen aankomen of een of andere romantische actie verzinnen.
Dat heeft er toe geleid dat ik aandacht miste en dat voor mijn gevoel bij iemand anders moest zoeken. Natuurlijk fop je jezelf er alleen maar mee.
Ik mis zo nu en dan dat verliefde gevoel en dan heb ik daar zo'n behoefte aan dat het wel eens verwarrend kan zijn.
Maar ik weet wat ik aan mijn vriend heb en jij weet hopelijk ook wat je aan hem hebt!
Ik heb ook altijd gezegd dat hij degene is voor mij, net zoals jij dat denkt. Maar juiste de aandacht van andere mannen, oprecht of niet, is vleiend en kan je op andere gedachten brengen. Dat gevoel versterkt ook nog eens als je vriend ver weg is.
Dus ik denk dat je gevoel heel "normaal" is maar dat je het voor jezelf nuchter moet blijven bekijken. Misschien komen er in je leven nog wel meer van die gevoelens.
Je kan niet bij elke "vlinder" wegvliegen naar een ander.
Ik durf ook wel te bekennen dat ik wel eens vlinders heb gehad voor iemand anders dan mijn vriend maar ik "geniet" van het gevoel en probeer daar in mijn relatie gebruik van te maken!
Het is ook heel normaal dat je naast je vriend andere mannen kan tegenkomen waar je verliefd op zou kunnen worden. Alleen de afweging bij wie jij het meest gelukkig bent, kan jij alleen zelf maken.
Maar in een langere relatie is het normaal dat je gevoel niet altijd hetzelfde blijft, dat is ook het mooie van een relatie opbouwen.
Met mijn huidige vriend ben ik nu 5 jaar samen. Dat is de eerste lange relatie in mijn leven.
Vorige relaties waren voornamelijk gebaseerd op dat verliefde gevoel. Als dat weg was, fladderde ik vrolijk weer verder.
Maar dat kan je niet blijven doen, een relatie is veel meer dan dat. En dat gevoel van verliefdheid kan je zelf blijven opbouwen.
Dus, mijn advies. Blijf bij je vriend en wacht tot hij terug is. Probeer zelf niet teveel bezig te zijn met Bertham. Het was vakantie!
Vaak ebben die gevoelens ook vanzelf weer weg omdat ze ontstaan uit een "gemis". In dit geval het gemis van je geliefde!

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:10

Sharlyn schreef:
hee dat laatste lees ik nu pas.....
Ben je ook in Alanya geweest? of was dat in een ander dorpje?
Super he, ben je ook die rots ingeklommen waarna je door een heeeel smal paadje in de grot moest en daarna 10 meter van de rots af de zee weer in moest springen?
Wij wel, gaf echt een super kick!!
Als het is Alanya was, weet je waarschijnlijk wel welke boot ik bedoelde aangezien hij van vijf broers was.... als je dat vertaald heb je de naam van hun boot.


Ik denk niet dat het dezelfde boot was, want wij zaten tussen Antalya en Alanya in en die grottentocht was wel vlakbij, maar niet in Alanya zelf. Dus het zal wel niet dezelfde zijn geweest, maar ik vond het ook wel echt super.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:35

Links laten liggen! Waait vanzelf over. Lange afstanden werkt toch niet (zeker niet over het lange termijn). Bovendien, ze willen vaak alleen maar naar nederland toekomen om te wonen, en dat kan makkelijker (hetzij wel heel lastig) als ze trouwen of als ze iemand hebben op wie ze steunen. Het hoeft zeker niet zo te zijn hoor.

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:06

Ik ga met Sannuh mee; want ik denk dat je Jesse juist wel mist, maar dat je geleidelijk aan het gewend ben geworden (het geldt hetzelfde voor een dood van dierbare; in mijn geval van oma en opa, in het begin miste ik hun heel erg, maar geleidelijk was ik er aan gewend dat ze er niet meer waren...) En ik denk dat het nu ook zo geval is bij jou...

Maar ik ken jou niet en jij mij niet, dus ik weet niet of het zo is...

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:12

Mijn advies is ga een boek schrijve (grapje maar meid wat een lap tekst zeg)

Wat je ook doet, blijf eerlijk ook naar jezelf.. verliefdheid kan weer overwaaien..
Geeft het in iedergeval een paar weken rust en beslis niet direcht iets. Dan kan je denk ik beter besluiten wat je wil doen.
Blijf bij je eigen gevoel en blijf eerlijk.

aardbei

Berichten: 470
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:32

Ik denk toch dat je gewoon bij Jesse moet blijven, want wat heeft het voor zin om te wachten op een jongen die bijna een heel continent verder woont. Bel/sms/mail hem niet en Jesse des te meer. Dan gaat het gevoel waarschijnlijk vanzelf over!

Sterkte!!

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:32

Zoals andere bokkers al zeiden, het gevoel voor Bertham slijt na verloop van tijd wel weer.
Ik zou Jesse zeker niet voor hem opgeven, je weet nu wat je hebt.
En als je er heel serieus over na gaat denken, dan weet jij ook wel dat het eigenlijk bijna onmogelijk is om een relatie met Bertham te beginnen.
Hij woont ver weg en er is ook een behoorlijk cultuur / geloofs verschil, onderschat dat niet.

Samy

Berichten: 11081
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:40

Ik zou ook voor Jesse gaan, ookal interesseerd hij zich niet zo voor jouw opleiding! Als Bertham in de winter naar Nederland komt, kan je altijd wat afspreken. Wist Bertham trouwens dat je een relatie had of was dat niet van de partij?

Veel succes!