Ik heb nu 1 officiele en 3 onderlinge wedstrijden gereden en ik vind het aan de ene kant heel erg leuk maar aan de andere kant vreselijk. Mijn paard is een volbloed arabier en reageerd heel erg op mijn stemmingen. We doen dus in de proef de vreemdste dingen die we normaal tijdens de training en de les nooit doen

Iedere keer denk ik weer.. waar maak ik me druk om, het is maar een proefje en mijn leven hangt er niet van af e.d. en er zijn ergere dingen in het leven. Dat weet ik ook wel maar zodra ik dan in de voorring aan het rijden ben gaat het goed maar zodra ik de ring in moet

Ik ben nu bezig om iedere week 1 proefje te oefenen na het rijden zodat op deze manier zowel Omar als ik kunnen wennen aan de proefjes. Iedereen zegt dat ik gewoon door moet gaan en dat we gewoon wedstrijd ervaring op moeten doen.
Valeriaan, Valdispert e.d. heb ik al eens eerder geprobeerd maar dat werkt dus bij mij niet. Nu heb ik op bokt gelezen over Bach Rescue Remedy. Zou dat wat kunnen zijn voor mijzelf? Mijn instructeur zegt dat ik een flinke borrel moet nemen voor de wedstrijd

Ik heb deze etxreme stress zodra ik mezelf voor mijn gevoel moet bewijzen... dus ook met afrijden voor mijn rijbewijs gehad. Heb last van faalangst en ben best perfectionistisch

Heeft iemand nog tips voor mij