Paspoort niet mee op trailer 250 euro boete?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Paspoort niet mee op trailer 250 euro boete?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 16:43

Hoi,

Gister heb ik mijn pony met spoed naar Utrecht moeten brengen, doordat ik meteen vanaf stal ben gegaan, heb ik mijn paspoort niet mee genomen, nu werd er gevraagd tijdens het inschrijven op Utrecht of ik mijn paspoort mee had, dus ik zei nee, ben zo plots weg gegaan, zal ik morgen een kopie faxen...??? Nou nee dat was het niet maar de politie trekt je van de weg en controleerd of het paard in de wagen het paard is waarvan je de papieren mee hebt... Anders 250 euries dokken!!!!!
Zou een kopie voldoende zijn en is er iets over in het nieuws geweest????
Ik heb geloof ik op een andere planeet geleefd want het is mij ontgaan...

Graag jullie reaktie... BVD James

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:45

Vanmorgen was er iets over op Radio 1, een item op een paardenmarkt.
Maar ik sliep nog half, ik weet het niet precies meer.
Misschien kan je het teruglezen/luisteren op hun site.
www.Radio1.nl ?

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 16:46

Thanx..

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 16:48

15-09-2004 PB 39 Chipverplichting paardenhouderij gaat 18 september in

Persbericht nummer 39, 15 september 2004

Chipverplichting paardenhouderij gaat 18 september in
Op 18 september 2004 treedt de verplichting om paarden met een chip te identificeren officieel in. De Europese Commissie ging eerder dit jaar al akkoord met de invoering.

Vooruitlopend op de officiële invoering zijn afgelopen tijd bij het aanvragen van paspoorten al veel paarden en pony's gechipt. De identificatie van paarden met een chip is een Nederlandse aanvulling op de EU-verplichting. . Enkele stamboeken en sportorganisaties werken al jaren met deze vorm van identificatie.
De verplichting om bij elk paard dat vervoerd wordt een paspoort te hebben, geldt al vanaf 1 januari 2004

De chip koppelt op unieke wijze het paard aan het paspoort. Dit is van belang omdat hierin wordt aangegeven welke medische behandelingen het dier gehad heeft. Hiervan hangt af of het paard geslacht mag worden voor de consumptie.

Nu de chipverplichting een feit is, moeten alle veulens die geboren zijn/worden na 1 januari 2004 een paspoort én een chip hebben.

Uitgevende instanties mogen geen paspoorten meer verstrekken voor paarden die niet gechipt zijn. Een eerste uitzondering betreft oudere paarden die niet bij een stamboek of sportorganisatie zijn ingeschreven en vallen onder de overgangsregeling. Hiervoor geldt, dat als ze na 1 januari 2005 geslacht of geëxporteerd worden ze gechipt moeten zijn. Ook als paarden behandeld zijn of worden met medicijnen waardoor consumptie niet meer mag moeten ze worden gechipt. Uiterlijk 31 december 2006 moet ook deze categorie gechipt zijn.

De tweede uitzondering betreft paarden waarvan de eigenaar bij het PVV heeft aangegeven ethische of godsdienstige bezwaren tegen het chippen te hebben, die het PVV als zodanig heeft erkend. Van die paarden moet de DNA-code vastgelegd worden in het paspoort.

Denman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:14

oliebol... wist niet dat het al zo streng was Huilen
De eigenaar van m'n paard is nogal laks met dit soort dingen, waardoor het paard dus nog steeds niet gechipt is en geen paspoort heeft.
Ook is meneer nog zo handig geweest, om haar papieren kwijt te raken bij z'n verhuizing, HOE KRIJG JE HET VOOR ELKAAR Verward

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:41

120 euro boete was het onlangs als je geen paspoort bij je hebt.
En nee een kopie is niet voldoende... het origineel moet je bij je hebben als je met je paard op stap gaat.
Gebruik anders de zoekfunctie eens.. zijn al meerdere topics over geweest...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:45

ben ik dus helemaal niet blij mee
je raakt zoeits toch makkelijker kwijt als je dat ding overal mee naar toe mag gaan slepen Scheve mond

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:50

Gewoon bij je autopapieren doen/houden. die raak je toch ook niet zomaar kwijt? Ik neem al vanaf dit voorjaar steeds de paspoorten mee als ik met de trailer op pad ga, maar kan me voorstellen dat je in een noodgeval niet eerst even een paspoort van huis gaat halen als je stal niet in de buurt is en je bent daar al... Onsympathieke douane/AID die daar vervelend over doet, maar dat neem je dan maar voor lief denk ik...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:58

Paspoort hoort officieel op stal te zijn..... Als er wat gebeurd en het paard moet medicatie toegediend krijgen heb je ook je paspoort nodig...
Ik heb alle paspoorten in aparte hoesje zitten in een klapper... gaat de trailer achter de auto wordt de betreffende hoes eruit gehaald... met spoed gaat de hele klapper mee...

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 10:54

Nou ik vind het nog al wat.. Wat als het gestolen wordt incl. je paard??? Dat kan toch haast niet.. Je papier wordt er vies van en gaat stuk...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:58

Als het een spoedgeval is doet de politie echt niet zo moeilijk hoor.
Wij gingen eens midden in de nacht met een paard met zware koliek naar Utrecht en kwamen in een alcoholcontrole terecht. Mijn moeder is uitgestapt en heeft de situate uitgelegd, we werden om de controle heengeleid en verloren dus geen tijd.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:05

james100 schreef:
Nou ik vind het nog al wat.. Wat als het gestolen wordt incl. je paard??? Dat kan toch haast niet.. Je papier wordt er vies van en gaat stuk...

Lijkt me inderdaad niet handig om je papieren op stal te bewaren.
In mijn geval helemaal niet handig.

Toen ik mijn paard kocht was het paspoort kwijt.
Dit was al kwijtgeraakt bij de handelaar 2 jaar geleden en de vorige eigenaar wist niet dat het belangrijk was op achter het paspoort aan te gaan.
Ik heb nu een duplikaat aan moeten vragen á 160 euro.
Als ik het nu om wat voor reden dan ook kwijt raak heb ik toch een serieus probleem.
een duplikaat wordt namelijk maar 1 keer verstrekt.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:12

Het ligt helemaal aan de situatie denk ik. Het paspoort van Janssen bewaren we wel in de bus, die gaat minimaal een keer per week mee naar de les en dan hebben we altijd zijn paspoort bij de hand.

Het paspoort van Whisper ligt hier in huis, wel op een plek dat hij zo voor het grijpen is.

En Levi, ons pensionpaard, heeft zijn paspoort gewoon bij Suzan thuis, maar als de dierenarts komt voor entingen zorgt zij altijd dat het hier is.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:18

De papieren vanb mij paard heb ik tegenwoordig verstopt in mijn kast voor idd spoedgevallen. Officieel moet je zodra je het terrein afgaat de papieren bij je hebben dus ook buitenrit.

Tja is nogal onderhandig met zo'n A5 voormaat ik HAAAT die dingen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:19

james100 schreef:

Een paspoort is geen juridisch bewijs van eigendom.
Ik bedoelde ook niet letterlijk in de stal... maar bij de pensionhouder.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:10

Alane schreef:
Een paspoort is geen juridisch bewijs van eigendom.
Ik bedoelde ook niet letterlijk in de stal... maar bij de pensionhouder.

Oww nou ik vraag het me af?. Wat als het paard geen papieren heeft?. Ik heb hem verstopt in mijn kast dus geen tot weinig risico

Alleen met de jaarlijkse verplichte entingen heb je je paspoort nodig verder niet voor een DA.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:14

Prisca schreef:
De papieren vanb mij paard heb ik tegenwoordig verstopt in mijn kast voor idd spoedgevallen. Officieel moet je zodra je het terrein afgaat de papieren bij je hebben dus ook buitenrit.

Tja is nogal onderhandig met zo'n A5 voormaat ik HAAAT die dingen.

Ze mogen er van mij een pasje bij maken.... Veel makkelijker!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:18

Ze zijn al hevig aan het controleren hoor sinds eergisteren!

Ik ken drie mensen die op verschillende plekken in Nederland zijn gecontroleerd op paspoort en chip..

Dus opgepast.. politiemensen die nog een boetequotum moeten halen voor het einde van dit jaar zullen zeker deze nieuwe regel aanpakken om boetes uit te schrijven!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:46

Paspoorten neem ik altijd netjes mee als we weg gaan maar ik laat zeker niets in de auto liggen.
Jaren geleden is de auto de dag na een concours een keer open gebroken en met de radio hebben ze ook maar meteen het paardenmapje met startkaarten, coupons en entingsboekjes meegenomen.
Heeft een hoop gekost om alles weer opnieuw aan te vragen...

Overigens wordt er hier nog maar erg weinig in het paspoort ingevuld voor medicijnen. De DA vraagt er niet eens naar of geeft losse papieren mee.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:49

De jaarlijkse entingen moeten toch in het paspoort? Zonder die vermelding komen wij op bepaalde plekken het terrein niet eens op.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:52

Ik word nog wel is aangehouden door de KLPD. Die lui blijven heel ver uit de buurt van het paard. Weten echt niet wat voor kleur vos is. En al helemaal niet hoe het met entingen zit. Ze hebben mij er in ieder geval nog nooit naar gevraagd Haha!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 15:54

Yep de half jaarlijkse entingen worden iid bijgeschreven maar de gewone medic. worden iid nog niet ingeschreven.. Ik heb het aan mijn dierenarts gevraagd.. En nu dat mijn pony in Utrecht staat hoeft het niet te worden in gevuld??? En het is zooooooooo onhandig dat A5 formaat.. En het is ook eens niet bestand tegen het open en dicht doen van de boekjes.. Je pagina's rotten er allemaal uit als je het paard 5 jaar heb laten enten...KORTOM HET IS GEWOON BAGGER DIE PASPOORTJES

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:35

Entingen laat ik wel inschrijven, maar daar heb ik zelf ook belang bij Knipoog
Overigens kan mijn oude zwarte merrie nog maar een paar keer geent worden, dan is haar paspoort vol Clown
Daar hebben ze zeker geen rekening mee gehouden.........

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:36

james100 schreef:
Je pagina's rotten er allemaal uit als je het paard 5 jaar heb laten enten...KORTOM HET IS GEWOON BAGGER DIE PASPOORTJES

Ligt eraan hoe je er mee omgaat....
Dat medicijnen niet worden bijgeschreven in je paspoort zou kunnen omdat je ingevuld hebt niet geschikt voor menselijke consumptie..
of dat de kliniek alle medicijnen in 1 X bijschrijft als je je paardje weer gaat ophalen...

vwb juridisch bewijs van eigendom...
lees je paspoort maar eens door en dan vooral de blz.:toelichting op het gebruik van het paardenpaspoort.

Daar staat in 4 talen dat het paardenpaspoort geen juridisch bewijs van eigendom is.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:40

Wouter24 schreef:
Ik word nog wel is aangehouden door de KLPD. Die lui blijven heel ver uit de buurt van het paard. Weten echt niet wat voor kleur vos is. En al helemaal niet hoe het met entingen zit. Ze hebben mij er in ieder geval nog nooit naar gevraagd Haha!

Inderdaad.
Ik ben al eens gecontroleerd (tijdens een grote controle), ik moest ook de oplooprem laten zien dat het werkte e.d.
Dus ik vroeg moeten jullie ook niet even mijn ponie controleren en ik wapper met mijn paspoort
Euh, nee hoor daar hebben wij geen verstand van zegt ie Verward
Dat moest de RVV maar controleren OK dan! ze hadden toch nog wel wat verstand van. Maar van hun kun je dacht ik dus ook een boete krijgen mocht er iets niet in orde zijn.