Verkrijgbaarheid "knaagtakken"?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Verkrijgbaarheid "knaagtakken"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 22:31

Nu de paarden weer meer binnenstaan, wil ik ze graag iets te knagen geven. Ik weet dat er allerhande takken te gebruiken zijn, maar ik ben nogal Blond met dat soort dingen en zou dus niet willen dat ik per ongeluk giftige takken in hun stal leg. Wie weet een vertrouwd adres waar ik dat soort takken zou kunnen halen (bij voorkeur wilgen, heb ik gegrepen)?

PS: niet beginnen over genoeg hooi voeren, want dat hebben ze onbeperkt en overdag staan ze de hele dag buiten (ook met hooi). Kennelijk hebben ze toch nog "knaagdrang", want ze vreten aan de stalranden. Vandaar mijn vraag over de takken Schijnheilig ...

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:08

Beuk kan ook goed, gewoon goed opletten of je buurman niet toevallig kachelhout nodig heeft!! Zo ben ik ook aan een paar takken/stronken gekomen!!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:10

Wilg, berk en takken van fruitbomen zijn het meest geschikt Lachen. Probeer een hoveniersbedrijf, die snoeien nogal veel nu.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:12

Wij hebben een wilgeboom op stal staan die het regelmatig moet ontgelden.
Als je zelf een wilg plant kun je over een paar jaren zelf oogsten.

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:05

Jammer dat je niet in de buurt woont, wij hebben een stuk of 15 knotwilgen; bergen knaaghout!

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:41

Ook wij hebben een wilgeboom op stal staan die het regelmatig moet ontgelden. *LOL* Ik pluk om de dag takken, mijn paard geniet hier met volle teugen van en staat lekker te gooien en te schuimen op stal, zonder zich te vervelen. Ach gut

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:46

Zoek een boer met knotwilgen op z'n land en vraag of je er één (of meer) mag knotten. Scheelt de boer werk en meestal worden die takken toch opgestookt of zo.