Verslag Tripalon!! met superresultaat!!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Verslag Tripalon!! met superresultaat!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 20:46

Hierbij mijn verslag van een fantastische dag: de Tripalon in Laren (gld)!!

Vanochtend om iets over 5 opgestaan Bloos! , want om half zeven zou ik vanaf stal vertrekken met een stalgenootje richting Laren.
Onderweg hadden we afgesproken op een grote parkeerplaats met twee andere clubgenoten, en met 4 trailers dus naar de tripalon gereden.

Daar aangekomen, begon het al te regenen. Maar ja, daar doe je niks aan, dus opzadelen en op naar de dressuur. We hebben eerst nog wel een video gekeken, waar je alle hindernissen kon zien die je springen moest.
Het dressuurterrein was vreselijk, een maisland met hele dikke modder. Fatsoenlijk ronddraven was bijna onmogelijk. Tong uitsteken
Met losrijden was Claudina een beetje voorzichtig in die modder, maar langzaamaan ging het beter. De ring in, en de proef ging een beetje slingerend door de modder. Maar verder wel zonder fouten enzo.
Terug naar de trailer, en even de paarden in de trailer gezet, want om 11 uur moesten we pas de cross in.
Ik zou samen met een stalgenootje de cross gaan rijden. We reden in de B-groen.
Weer opzadelen , stiften draaien, (gelukkig regende het niet meer) en op naar de start.
Ik zal niet alle hindernissen beschrijven, maar het springen ging super! Er waren 15 crosshindernissen over 10 km afstand.
Er waren in-uitjes, dikke boomstam, strobalen, houtstapel en nog veel meer. Claudina was top, ze genoot met volle teugen (ik ook!) Haha! en sprong alles perfect zonder aarzelen! Ze was fijn in de hand en het tempo was goed te regelen, ook in galop op het open veld.
Als laatste het leukste, de waterbak!! Ik ben er via de afsprong ingegaan, echt super!!
En dus foutloos door de cross!
Hierna het springparcours bij de manege, ook foutloos!!
Ik helemaal blij!!
Iemand van onze groep had inmiddels de coupons opgehaald, en ik had 161 punten in de B!!
Mijn dag kon al niet meer stuk, eerste wedstrijd en meteen al een WP!!

Toch maar besloten om tot de prijsuitreiking te wachten, wat overigens lang duurde, maar het was verder wel supergezellig.
Uiteindelijk dus de prijsuitreiking, was ik 1e in de B-groen van 107 deelnemers!! OK dan!
Haha! Haha!
Ik mocht een prijs uitzoeken, en heb een grijs schabrak gekozen!

Toen eindelijk naar huis, want Claudina had ondertussen al heel lang op de trailer staan wachten.
Ik heb een superdag gehad, en volgend jaar gaan we weer! Maar dan in de B!!!

de foto's volgen snel!!

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:55

*misschien heel dom* wat is een Tripalon?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:57

Hey wat super, gefeliciteerd! Je was dus ook de beste van allemaal in de B-groen, volgens mij zeiden ze dat er nog bij! Wist alleen niet dat jij het was Knipoog

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:01

Gefeliciteerd en het was echt super leuk he?!!!
Mooi joh, eerste wedstrijd zo goed.

Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:08

Echt leuk joh, toppie gedaan

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:11

Hihi, ik wist lekker wel dat jij dat was! Op het dressuurterrein hoorde ik iemand jouw naam noemen en toen dacht ik nog: dat is Pascha van Bokt. En bij de prijsuitreiking bleek dat jullie 1e waren, gefeliciteerd! Party!!

Jullie waren ook 1e met de dressuur in dezelfde ring als waar ik reed (wij waren nog 4e). Maar ik heb je niet zien rijden, dus heb ik je volbloedje niet gezien...

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:12

whoopylover"]
*misschien heel dom* wat is een Tripalon?
[/quote]

Ik quote mezelf even uit een topic van eerder deze avond:

[quote="Karin schreef:
Een Tripalon is een soort recreatieve SGW, dus met dressuur, springen en een terreinrit met hindernissen. Het unieke eraan is dat je niet uitgebeld kunt worden. Je krijgt ook geen strafpunten per hindernis, maar punten (max. 10 per hindernis) en je krijgt altijd nog 1 punt als je drie stops op een hindernis hebt en erlangs gaat, en je mag 'm ook altijd uitrijden. Een goede oefening en/of erg leuk om eens op deze manier kennis te maken met SGW! Lachen

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:52

Van harte!!! Meteen ook nog een wistpunt, super hoor!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 22:12

Karin schreef:
Hihi, ik wist lekker wel dat jij dat was! Op het dressuurterrein hoorde ik iemand jouw naam noemen en toen dacht ik nog: dat is Pascha van Bokt. En bij de prijsuitreiking bleek dat jullie 1e waren, gefeliciteerd! Party!!

Jullie waren ook 1e met de dressuur in dezelfde ring als waar ik reed (wij waren nog 4e). Maar ik heb je niet zien rijden, dus heb ik je volbloedje niet gezien...


En ik dacht nog, er zouden nog wel meer bokkers zijn, maar dat is zo moeilijk te zien he?

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:44

Gefeliciteerd! Super gedaan hoor!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 20:23

Ik ben ook heel trots op m'n merrietje!! Lovers

Bedankt voor de leuke reacties!

Nonnetje

Berichten: 175
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:16

Super gedaan Maaike! En niet te vergeten natuurlijk ook Claudina! Knipoog Ze staat nu lekker in de wei;)