SGW Egypte >> Madine @ work in het buitenland :p

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

SGW Egypte >> Madine @ work in het buitenland :p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 14:33

Gisteren weer een superleuke dag gehad! Het begon al vroeg; half 5 Slapen Ik moest namelijk al om half 9 dressuur rijden. Om ongeveer kwart over 7 kwamen we aan in Egypte en heb ik eerst maar even met Madine gestapt want het was toch nog donker Lachen Rond kwart voor 8 zat ik er op en ik kon lekker rustig losrijden want ik moest als eerste in mijn ring. Dit wil ik wel vaker, het is dan wel vroeg maar dan heb je nog geen last van de fluitjes van de cross enz. Lachen Nouja, ze had de hindernissen al wel gezien dus het koppie kwam er af en toe wel even goed op. Maar voor de rest liep ze lekker ontspannen en in de ring bleef dat ook zo. Ik was echt tevreden, het was dan wel geen super proef, maar het ging al heel wat ontspannender dan de vorige keren Haha!

Na de dressuur even goed uitgestapt en toen het springparcours maar even verkennen. Ik bekeek de parcoursschets en eigenlijk hoefde ik het parcours al niet meer te lopen haha. (best makkelijk vergeleken met het parcours van donderdag Lachen ) Toen heb ik de spullen voor de cross alvast klaargemaakt en zijn we de cross gaan lopen. Veel dingen waren hetzelfde als vorig jaar, alleen hindernis 10 zat er vorig jaar niet. Maar dat moest geen probleem zijn, alleen de afstand klopte niet helemaal. Gelijk de cross nog maar een keertje gelopen en ik zat eigenlijk alleen op tegen het heksenoog. Zoiets had ze echt nog nooit gesprongen, maar ja eens moet de eerste keer zijn.
Toen terug naar de trailer gegaan en mijn vader kwam weer met de dressuurpunten. Toch nog 152 punten! Klinkt weinig, maar ik ben tevreden mee Lachen Ik had er zelfs een 9 tussen zitten, voor de grote volte hals laten strekken.

Toen dus klaargemaakt voor het springen en de cross. Het losspringen ging al lekker dus ik ging met vertrouwen de ring in. En ja, foutloos Haha! Ze sprong echt super. En op naar de dierenarts; hartslag van 60. Even een beetje losgesprongen en een beetje gegallopeerd.
En daar gingen we weg, het bruggetje ging ze makkelijk over en de eerste hindernissen gingen super! Ik heb haar lekker laten galloperen, ze pakte zo goed aan. Het water ging ook goed. Alleen toen ik aan kwam galloperen dacht ze even; woooh, wat is dat. Maar daarna draafde ze er heel makkelijk in. De hindernissen erna gingen goed en toen hindernis 10. Ik wilde hem op 2 galopsprongen rijden, moest haar dus goed terugnemen. Dat deed ik, maar wat deed ze: Ze nam de hindernis met 1 galopsprong! Pfff, echt 3 meter voor de hindernis sprong ze weg. Maar het ging goed gelukkig haha. De andere hindernissen gingen ook weer goed en wat had ze een tempo zeg! Woh, ik heb echt bijna niets hoeven doen, ze gallopeerde zo makkelijk door. Echt lekker gevoel. Maar toen het heksenoog. Net voor de hindernis kwam ze terug maar ze sprong hem toch goed! Het was wel een beetje een rare sprong, kwam er nogal dichtbij, maar ik was allang blij dat ze erdoor heen ging Haha! Nog 3 hindernissen.... en gefinished! Ik keek op mijn horloge en ik was toch wel te snel, alleen ik kon niet goed zien hoeveel dus ik dacht dat ik niet zo heel veel te snel was.

Toen naar de dierenarts, alles was goed, hartslag 84 (volgens mij). Goed uitgestapt en later op trailer gezet. Toen hebben we de cross nog maar een keertje rustig rondgelopen en gekeken. En toen we terug kwamen hoefden we nog maar even te wachten en de uitslag kwam. Ik was 7e, met heel weinig verschil. Ik was dus toch te snel in de cross, ik had voor 15 seconden strafpunten en ik was dus 35 seconden te snel, woops! Was wel balen want als ik niet te snel had gereden was ik 4e geweest! Maarja, niet aan denken haha. Ik heb al een stopwatch bij mijn oom geregeld voor de volgende cross Haha!

Ik heb weer een superleuke dag gehad, en ook nog weer es 2 winstpunten erbij! Oja, er zijn ook nog foto's gemaakt, die komen nog...
Laatst bijgewerkt door andrea16 op 17-10-04 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 14:42

Ik zie nu trouwens bij de uitslagen dat ik de cross als snelste van de B-paarden heb gereden, oops! 5 min. 30....

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:26

super gedaan!!!!!!!!!!!!!!!! en die tijd....... even stopwatchje kopen hè Knipoog

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:59

Hardstikke goed! Gaat lekker met jullie.

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:27

Goed gedaan man!! Lekker om zo de cross uit te komen he *LOL* Gefeli met de winstpunten!! Zwaar verdiend natuurlijk Haha!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 20:30

chantal_cs schreef:
super gedaan!!!!!!!!!!!!!!!! en die tijd....... even stopwatchje kopen hè Knipoog


haha ja, ik heb er al eentje geregeld voor SGW Hattem Haha!

gomir

Berichten: 25554
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 00:42

Hoe kun je hindernis 10 nou op 1 galopsprong gereden hebben Verward Hij stond voor het B(als de achterste balk van de oxer weg was) op ruim 11,5 meter...
Ik had bedacht dat dat voor mijn paard op 2 galopsprongen met steil-steil te ver weg was(maar die springt onderweg ook wel heel erg als een springpaard Knipoog ) en heb de linkerkant genomen. Ging supermooi door de driesprong heen, ietsje scheef in en dan waren de afstanden perfect en Otje keek ook super met me mee OK dan!

Ik was trouwens ruim een minuut te laat, terwijl ik toch echt een fijn tempo had. Ik verlies alleen nogal wat tijd in de lucht Clown
Daar ga ik ook niets aan doen, ben al een half jaar bezig om hem ronder te laten springen en zijn sprongen beter af te maken. Ga dus niet in de cross ineens het tegenovergestelde vragen Knipoog Zonder tijd was ik derde geweest, nu 19de. Maar ik heb fijn gereden en daar ging ik voor heen Haha!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 10:42

Ik wilde dus ook op 2 galopsprongen rijden, had ook zat gekunt. Ik kwam wel ruim over de eerste heen, maar op de videocamera heb ik gezien dat er toch echt nog wel een galopsprong bij kon. Maar aan de andere kant wel goed want ze is dan toch wel zeker van haar zaak en enthousiast genoeg haha.

Citaat:
Ik was trouwens ruim een minuut te laat, terwijl ik toch echt een fijn tempo had. Ik verlies alleen nogal wat tijd in de lucht


Dit paard doet dat dus wel met springen maar in de cross weet ze volgens mij precies wat er gebeuren moet. Daardoor verlies ik niet veel tijd op de sprongen denk ik. De eerste keer dat ze een haag sprong (Neede) veegde ze ook gelijk, terwijl ze nog nooit zo'n hindernis had gesprongen. Echt vreemd paard heb ik volgens mij.... Lachen

gomir

Berichten: 25554
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:32

Ik vond het op 2 galopsprongen dus al erg ver weg, vandaar dat ik ook door de driesprong gehuppeld ben.

Ik vind het echt ongelofelijk dat je geen koprol hebt gemaakt als je ruim 11,5 meter in één galopsprong doet Clown (dat zou bij mij dus never nooit goedkomen )

Die van mij is nogal voorzichtig. In het springparcours pakt hij al aardig wat lucht, maar in de cross meestal nog wel iets meer. Ik moet ook altijd erg bukken bij heksenogen Knipoog

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 21:19

Het staat wel op de videocamera dus als ik dat op bokt kan krijgen zal ik het wel laten zien Lachen Met mijn andere paard was het ook niet goedgekomen hoor, maar deze is echt heel erg handig op de sprong (blijkbaar haha).

gomir

Berichten: 25554
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:25

Ik ben idd heel benieuwd Ik geloof je gerust, maar ik vind het wonderbaarlijk dat je niet met paard en al op de grond bent beland.

Zou leuk zijn als je die video erop krijgt(ik weet alleen niet hoe Clown )

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 21:31

gomir schreef:
Ik ben idd heel benieuwd Ik geloof je gerust, maar ik vind het wonderbaarlijk dat je niet met paard en al op de grond bent beland.

Zou leuk zijn als je die video erop krijgt(ik weet alleen niet hoe Clown )


hahaha nee, dat weet ik nou juist ook niet Blond

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:40

als je hem digitaal hebt weet ik denk ik wel een oplossing Knipoog Dat wil ik n l ook zien

Maar netjes gereden Andrea (en gomir natuurlijk Haha! )

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 21:46

Lielle schreef:
als je hem digitaal hebt weet ik denk ik wel een oplossing Knipoog Dat wil ik n l ook zien

Maar netjes gereden Andrea (en gomir natuurlijk Haha! )


Dat lukt momenteel ook niet, dr is wat mis met het moederbord of de USB-poort, zoiets... haha

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:47

laat maar weten als je het hebt kunnen uploaden Haha!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 18:28


andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 20:16

Ik heb het stukje van hindernis 10 op de computer gekregen! Haha! Mja, nu lukt het me niet om te uploaden... Iemand een idee?

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 08:15

mail naar mij, ik zal je het adres PB-en