retour zenden naar paiffe, pakketkosten betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

retour zenden naar paiffe, pakketkosten betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 14:46

Ik wil een pakketje terug sturen naar piaffe ruitersport. Had dus retourafzender er opgezet en wou het afgeven. Konden ze zo niet aannemen omdat er geen antwoordnummer op staat.
Dus dan komt er weer pakketkosten bij, wil ik het terug sturen.
Komt dus op 4 euro verzendkosten naar mij, en dan nog 5,50 om het weer terug te sturen Scheve mond

Klopt dat of kan ik het wel gewoon retourafzender sturen?
Anders ben ik 9,50 kwijt aan verzendkosten en heb nog niet wat ik nodig heb.

En storten hun het bedrag snel terug?

Bridgehill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:02

De kosten om terug te sturen zijn inderdaad voor jou. Het geld wordt snel en zonder extra vragen of gezeur teruggestort.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:07

Lijkt me heel normaal hoor. Als je het in een gewone winkel had gekocht, moest je er toch ook heen om het terug te brengen? Waarschijnlijk staat het ook bij hun leveringsvoorwaarden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:29

Als er een duidelijke fout gemaakt is door bijv. iets verkeerd op te sturen, dan zou het niet meer dan normaal zijn als de verkoper de verzendkosten voor zijn rekening zou nemen.

Maar als je wel het juiste artikel ontvangen hebt en je wilt het retourneren, dan is het heel gebruikelijk dat je zelf de verzendkosten voor je rekening neemt.

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat je dan 9,50 kwijt bent en nog niet hebt wat je nodig hebt, maar bekijk het ook van de andere kant:
De winkel zou anders (veel) kosten maken voor verzenden en uiteindelijk niks verkocht hebben Knipoog

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 16:38

Nou, de beschrijving klopt op de site niet helemaal, maar piaffe blijft volhouden dat het wel klopt. Ik vind het dus niet aan de eisen voldoen die hun wel beschrijven.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:06

Dan bel je heel kwaad op, dat hun een verkeerd product leveren en wat ze wel niet denken dat jij er nog voor moet betalen ook, en dat ze maar mooi een pakketdienst uhm moeten laten ophalen.
Bij ons heb het gewerkt (moest naar belgie)

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:10

Barvrouwke schreef:
Dan bel je heel kwaad op, dat hun een verkeerd product leveren en wat ze wel niet denken dat jij er nog voor moet betalen ook, en dat ze maar mooi een pakketdienst uhm moeten laten ophalen.
Bij ons heb het gewerkt (moest naar belgie)

Tsja, helaas hebben brutalen nog steeds de halve wereld Huilen

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 01:05

Bij mij juist niet, Dione, al is dat soms HEEL lastig.........

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:07

Je kan het in principe wel terugsturen waarbij je aangeeft dat ontvanger de verzendkosten betaald. Maar dat kost piaffe dan wel 12,50 bij aflevering dus ik zou toch even overleggen.

ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:18

Mocht een product niet naar de zin zijn van de klant en de klant heeft het wel gewoon besteld dan moet de klant de verzendkosten betalen. Is het product door ons niet goed afgeleverd dan betalen wij ABSOLUUT de verzendkosten !!! daar wordt nooit moeilijk over gedaan.
De omschrijvingen kloppen op de site maar, een product kan soms tegenvallen, dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Gewoon met een pakketzegel erop terugsturen en op de factuur schrijven wat de klacht is dan wordt dit ALTIJD netjes opgelost.
Laatst bijgewerkt door ruitersport op 15-10-04 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:22

gewoon even een mailtje sturen naar piaffe met hoe en wat... hun willen echt wel tot een comprmis komen hoor Knipoog

Driftkikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 02:20

Niets gemerkt van de bereidwilligheid van haar kant! Stoom uit je oren Ik koop daar dus echt nooit meer wat! Misselijk

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 10:05

ik dacht dat je gewoon je rekeningnummer in de verpakking hoefde te doen en dat je dan die pakketkosten terug gestort kreeg...?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:59

Oscar schreef:
Als er een duidelijke fout gemaakt is door bijv. iets verkeerd op te sturen, dan zou het niet meer dan normaal zijn als de verkoper de verzendkosten voor zijn rekening zou nemen.

Maar als je wel het juiste artikel ontvangen hebt en je wilt het retourneren, dan is het heel gebruikelijk dat je zelf de verzendkosten voor je rekening neemt.

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat je dan 9,50 kwijt bent en nog niet hebt wat je nodig hebt, maar bekijk het ook van de andere kant:
De winkel zou anders (veel) kosten maken voor verzenden en uiteindelijk niks verkocht hebben Knipoog

Ik heb ook eens wat bij piaffe besteld, van te voren gevraagd of ze een foto had van wat ik wilde want ik wilde perse bepaalde kleuren. Nog in mijn mailtje gezet dat als het de gewone donkerblauw en groen waren dat ik ze dan NIET wilde. Daar reageerde ze de hele tijd niet echt op. Uiteindelijk was ze mijn pakketje vergeten op de bus te doen Verward en toen ik het kreeg zaten er precies die kleuren in die ik van te voren al had gemaild die ik NIET wilde. Ik had het pakketje al heel netjes open gemaakt (zodat ik het zo weer dicht kon maken, dat het niet leek of het open was geweest) en kon het toen wel retour afzender doen.

Mijn geld werd wel teruggestort maar ex de verzendkosten en dat vond ik toch wel kwalijk, aangezien ik van te voren had aangegeven hoe of wat. Dan had de winkel gelijk een goede service moeten geven vanaf het begin, en mij niet tegen willens en wetens de verkeerde kleur toe moeten sturen in een poging toch wat te verkopen.

Driftkikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:58

Na ruim een maand bakkeleien heb ik het wel gehad, misschien is het meer een kwestie voor de consumentenbond!

Uiteindelijk kan ik een product van mindere kwaliteit en goedkoper qua prijs voor wat ik betaald heb krijgen... Nee, dank je!

Om nog maar over het geld te zwijgen!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:33

ik vind het jammer dat het zo gaat, naar mijn idee doet piaffe altijd erg haar best om het de klant naar de zin te maken