x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

janna

x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 07:57

x
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:03

Ik moest eerlijk gezegd heel hard lachen. Ik ben ook vorig jaar gaan kijken naar een stoere 4 x 4 maar manlief heeft me overgehaald om een vito te kopen, hij zei......... meid is veel practischer, veel meer ruimte en net zo veel trekkracht........ Nu ben ik nog blijer met mijn VITO.

Maargoed het is natuurlijk nooit uit te voeren he, gekke mensen hoor die ministers Haha! Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:18

tis niet te hopen nee, vorig jaar mn grijs kenteken weggedaan, en nu inderdaad een "zware" jongen gekocht, dat zal lekker zijn zeg als daar ook wat aan gedaan gaat worden. Maar ik denk niet dat dat zo makkelijk gaat hoor (hoop ik...)

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:22

Ik hoorde het ook en vind het te zot voor woorden.

Wij worden Nl. zo verschrikkelijk zat dat we serieus overwegen te emigreren met al die betuttelende regels, waar je als burger niets aan schijnt te kunnen doen.
In Nl. wordt alles je door de strot geduwd.

Trouwens GenK, ik denk dat je Vito er ook niet aan ontkomt, bestelwagens zijn net zo onveilig volgens Peijs Knipoog
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:30

Ben blij dat ik in Belgie woon...al gaan er daar ook geruchten de ronde dat het grijs kenteken herzien wordt. Maar de snelheid van de Belskes kennende zal het niet zo'n vaart lopen Knipoog

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:37

Ach ja, het kabinet verveeld zich weer eens.

Vooralsnog willen ze alleen de bullbar op de auto verbieden. Nu ja, autootje wordt daar niet mooier op maar isoverheen te komen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:40

Fitzroy schreef:
Ik hoorde het ook en vind het te zot voor woorden.

Trouwens GenK, ik denk dat je Vito er ook niet aan ontkomt, bestelwagens zijn net zo onveilig volgens Peijs Knipoog

Ik vrees dat ik inderdaad met de volgende ronde eruit vlieg Haha! Haha! Haha!

Het is toch te gek voor woorden, Je mag in deze democratie niet eens meer weten in wat voor een auto je wilt rijden.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:45

Is het dan juist niet zo dat mensen met een kleine auto een grotere auto moeten kopen om veiliger te rijden? Want rijd eens met 80 km/h in een Suzuki Alto tegen een boom en kijk hoe je daaruit stapt en vergelijk het eens met het tegen een boom rijden met een Vito, Landrover of een gewone grote personenauto.

Of probeer het anders eens met gewoon over de snelweg rijden met een gangetje van 120 km/h (oh, of gaan ze dat ook verbieden?), dan voel je al een enorm verschil.
Ik vind dan dat ze juist die kleine auto's moeten gaan verbieden omdat die lang niet veilig genoeg zijn.

(lijkt me duidelijk dat ik dat over het verbieden van kleine auto's niet serieus meen. Waarom worden mensen niet wat vrijer gelaten in hun doen en laten. Ze vallen er andere mensen toch niet mee lastig?)

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:28

Werkelijk waar, houden ze nooit op?
Wat een bemoeizucht hebben die stakkers

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:34

in het buitenland, geloof duitsland, hebben ze rijbewijs voor kleine auto en grote auto. Gelukkig gaan ze dit hier niet doorvoeren. En voor wie overweegt dan maar een vrachtwagen aan te schaffen en rijbewijs C te halen, nu doen, want dat rijbewijs wordt gesplitst in kleine en grote vrachtwagen.....t wordt inderdaad steeds gekker!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 09:36

x
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:41

Wat een achterlijk gedoe zeg. Dat ze maar niet denken dat ik mijn jeepje weg doe alleen omdat zij het willen
Ik vind het heerlijk om wat hoger te zitten, zodat ik goed een overzicht heb.
Nope, mij krijgen ze niet uit mijn jeepje Knipoog

[edit] Zouden die grote auto's dan niet de BMW X5 zijn enzo? Of die afschuwelijke Porsch Cayenne? Die zijn toch zeker zo lomp hoor.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:37

janna schreef:
De minister wil nu ook al het gebruik van terreinauto's gaan ontmoedigen. Die dingen zijn te zwaar, en veroorzaken daarom bij ongelukken grotere schade en zijn slechter voor het milieu etc. En bij scholen zijn die dingen veel te groot Verward .

Het zou wel fijn zijn als die ministers nou eens gewoon eerlijk zijn. De werkelijke reden is niet het milieu en dat ze te zwaar zijn, blablabla.
De echte reden is gewoon dat ze weer een manier hebben gevonden voor extra heffingen en inkomsten. Dus niet eromheen liggen te draaien.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:42

T is gewoon niet eerlijk

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:43

janna schreef:
Over dat het bij scholen een probleem was, die grote auto's etc.... Sommige scholen hadden zelfs al gezegd dat die auto's niet meer mochten komen om de kinderen mee op te halen, nou ja....

Kom hier in 't Gooi 's ochtends eens bij een basisschool kijken, dan snap je het misschien beter. De kids naar school brengen met een Hummer...

Ik vind het overigens onzin hoor dat ze dat soort auto's aan willen pakken. Wegenbelasting gaat naar gewicht, dus daar betalen ze behoorlijk voor en zo'n bak lust ook wel een slokje dus ook via accijnzen op de brandstof wordt er het nodige afgedragen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:57

Op de school van mijn kinderen barst het ook van de ouders met een terreinauto maar om eerlijk te zijn heb ik liever een goede chauffeur in een terreinauto dan zo'n onzekere automobilist in een koekblik op wielen Scheve mond En tot nu toe zijn het toch steeds die koekblikken op wielen die de gevaarlijke situaties veroorzaken rond de school. Soms lijkt het wel of de enige rij-ervaring van de laatstgenoemden bestaat uit de 3 km. van en naar school.

Okee, dit is generaliseren maar zeggen dat terreinauto's een gevaarlijke situatie creeëren rond een school is ook zeer generaliserend.

Ipsilonka
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:07

Fasel schreef:
Ach ja, het kabinet verveeld zich weer eens.

Vooralsnog willen ze alleen de bullbar op de auto verbieden. Nu ja, autootje wordt daar niet mooier op maar isoverheen te komen.

En dan de Vito met Bullbar? Moet die er dan ook af? Huilen
Gelukkig brengt mijn vriend zijn kinderen vaak op de fiets (braaf hè)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:13

Vroegah ging je te voet of met de fiets naar school.
Ik woonde 5 km van school en moest fietsen, heel soms als het echt honde weer was, haalde mijn moeder haar hand over het hart en bracht ons weg.
Nu gaat alles met de auto, zelfs van 3 straten verder op.
Dat een school daar gewoon regels aan bind, dan zijn van dat auto gezeik af

Verder zit ik persoonlijk liever in een auto die wat groter is, waar ik wat neus voor me heb, dan in een alto oid
Als we het dan over ziektenkosten gaan hebben bij een ongeluk...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:24

Tja, de meeste mensen zetten hun kinderen bij school af en rijden door naar het werk, Vroegah zaten de moeders meestal thuis.
Maar bij ons wordt er inderdaad regelmatig verzocht om kinderen die in de buurt wonen lopend of met de fiets naar school te brengen alleen is het een school met een regio-functie (Montessori) en wonen er nogal wat kinderen een eind uit de buurt. Voor mij is het 8 km. en dat zie ik me niet met een klein kind fietsen door weer en wind.

En inderdaad, ik heb ook liever wat meer auto om me heen met twee zeer dierbare kinderen op de achterbank.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:35

Het lijkt wel of de maatschappij vandaag de dag steeds meer de "betuttel" maatschappij gaat heten!!! Ik vind het eerlijk gezegd triest, en de mensen die dit soort dingen zitten te bedenken achter hun bureau, mogelijk nog triester want die hebben klaarblijkelijk geen echte belangrijke dingen om zich druk over te maken????????

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:40

Conclussie:

Autos weer minder zwaar. Weer minder wegenbelasting. Ze snappen het ook echt niet. Die autos van de ministers , die grote bakken die zijn ook zwaar en word meestal maar door twee personen bereden. Namelijk de Chaffeur en de minister oid.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:43

Ja, en dan maar roepen dat wij met het OV meten. Dat ze zelf maar eens het voorbeeld geven.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:45

Percy schreef:
En inderdaad, ik heb ook liever wat meer auto om me heen met twee zeer dierbare kinderen op de achterbank.

Tuurlijk, gelijk heb je!! Maar wat is er mis met een middenklasser? Hoeft toch niet gelijk een Hummer of een Grand Cherokee of... noem nog eens een lomp grote bak, te zijn? Een gare alto is dan weer het andere uiterste.

Ik snap het argument van die scholen best wel, al die hoge slagschepen komt de overzichtelijkheid en daarmee de veiligheid niet ten goede. Om maar niet te spreken over de mensen die zo'n bak helemaal niet kunnen handelen. Maar om nou bij wet voor te gaan schrijven in wat voor auto je moet rijden... Nee, dat gaat me echt veel te ver.

Dan mogen ze de meneer die zelf in een dikke BMW rijdt, maar z'n vrouw in een gare Panda/Alto/etc. de kids naar school laat brengen ook wel verplichten om wat meer evenwicht in het wagenpark aan te brengen.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 11:50

s
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:52

En ook daar is niet goed over nagedacht. Ok je kunt dan nog wel naar de dokter gaan, maar als die medicijnen voorschrijft halen we die gewoon niet af. Medicijnen lenen van iemand die iets soortgelijks heeft kan ook..... En wat gaat dat uiteindelijk kosten?
Maar goed, dit is off topic.