stal zonder binnenbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meimei_

stal zonder binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 13:54

heey

ik vroeg me af wie hiero allemaal op een stal staan waar geen binnenbak is.
wel natuurlijk een buitenbak.(en eventueel longeerbak)
en of dat tegenvalt in de winter of dat je dan gewoon longeert ofzo.

dus of jullie er erg mee zitten dat er geen binnen bak is.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:06

Ik sta op een stal met alleen een buitenbak. Ik longeer dan gewoon, zit er niet echt mee. Maarja, ik heb twee Shetlanders, dus hoef niet te trainen voor wedstrijden etc. Misschien ligt het voor anderen dus anders.

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:07

is prima te doen, je moet wel wat compenseren en inleveren, maar als de bak voordat het gaat vriezen glad getrokken wordt, kun je er nog redelijk goed in doorrijden. Daarna kun je ws nog wel in een mooi stukje land rijden. En als ook dat echt bevroren is, kun je nog buiten gaan stappen, mits het niet glad is. Het wil wel hoor!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:10

Zulke strenge winters heeft Nederland toch niet meer. Het is wel fijn een binnenbak (heb er nu een tot mijn beschikking) maar voor de paarden is het lekker gezond in de frisse buitenlucht dus liever buitenrijden.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:14

Voorheen stond ik op een boerderij waar zelfs geen buitenbak was..Rijden deden we in het weiland, ook 's winters,ook in de sneeuw..Echt rijden was het dan niet meer,maar gewoon wat rondjes stappen ging prima.
Gelukkig hebben we op mijn werk (waar mijn paard en ik nu wonen) zowel een ruime buiten-als binnenbak Haha!

Wat een luxe Bloos!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:21

Heb ook alleen een buitenbak.

Ik ben een enorme koukleum,en heb het best moeilijk in de winter.
Maar hier kun je je wel naar kleden.
Het vervelendste vind ik vorst aan de grond en keiharde regen.
Als het laatste te erg is,heeft mijn paard gewoon een dag rust Haha!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:25

Op mijn vorige stal hadden we enkel een niet-gedraineerde buitenpiste. dat was zelfs in augustus een zwembad Scheve mond Nu sta ik op een stal waar ook alleen maar een buitenpiste is, maar deze is wel goed gedraineerd, heb er nog geen plasje in kunnen ontdekken. Ik denk dat ik vooral een binnenbak ga missen bij regenweer. Tja, ik zal wel zien of ik een binnenbak echt ga missen... Ben ook niet echt heel fanatiek dus heb er niet echt een probleem mee om mij aan te passen aan de weersomstandigheden.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:51

Als het veel regent of als het vriest baal ik wel s dat we geen binnenbak hebben, maar verder vind ik t wel lekker om buiten te rijden!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:55

Alleen een buitenbak is prima te doen. We hebben een eb en vloed bak en inprincipe is er altijd te rijden. Er staan bij ons 100 mensen op stal dus die hebben er allemaal ook geen moeite mee dus echt geen probleem alleen een buitenbak! We hebben er trouwens 2 maar 1 is eb en-vloed de ander niet. De paarden staan ook met al het weer 6 uur per dag buiten dus zijn het wel gewend lekker toch in de frisse lucht Haha!

Khartoum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:57

ik kom al 4 jaar op een stal met alleen een buitenbank en rij daar ook paarden maar bevalt goed hoor! ik heb er zelf nooit zo'n last van, en in de winter moet je misschien zo af en toe buitenrijden omdat de bak ECHT te nat is maar dat vind ik niet erg

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:00

Ik heb nog nooit met Fleur met een binnenbak gestaan, tuurlijk is het soms wel fijn binnen te kunnen rijden, maar zonder is ook best te doen.
Vorst is balen, maar als de bak goed bijgewerkt wordt heb je daar zelden last van. Regen is ook niet prettig, maar een gedraineerde bak is zo weer droog!

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 15:38

owjah okej, alleen maar positieve reacties:D
de stal waar in vanmiddag ben weze kijken heeft namelijk alleen een buitenbak. maar ook een longeerbak, paddock, land en veel mogelijkheden om buiten te rijden(amsterdamse bos en polder en langs me huis:P)
het enige dat denk ik wat minder is is dat als het regent... maarjah toch blijft het grootste voordeel wel van die stal dat het maar 5 minuutjes fietsen is van mn huis af.

owja het licht naast een manege en een pension stal en op die pension stal kan je als het weer echt heel bar is (lang vorst) binnen rijden tegen betaling en op die manege kun je binnen lessen. maarjah nog meer reacties altijd welkom!:D

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:42

Onze stal had vroeger ook alleen een buitenbak, was best te doen hoor! Nu hebben we er en dak op gekregen en daar ben ik toch wel heel erg blij mee hoor!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:45

Ik heb denk ik liever alleen een buitenbak dan alleen een binnenbak
buiten rijd ik veel lekkerder en tja soms regent het wel eens, maar regenjas aan en gewoon rijden Haha!
toch zou ik onze binnenbak niet willen missen hoor Tong uitsteken

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:51

Louiza schreef:
owjah okej, alleen maar positieve reacties:D
de stal waar in vanmiddag ben weze kijken heeft namelijk alleen een buitenbak. maar ook een longeerbak, paddock, land en veel mogelijkheden om buiten te rijden(amsterdamse bos en polder en langs me huis:P)
het enige dat denk ik wat minder is is dat als het regent... maarjah toch blijft het grootste voordeel wel van die stal dat het maar 5 minuutjes fietsen is van mn huis af.

owja het licht naast een manege en een pension stal en op die pension stal kan je als het weer echt heel bar is (lang vorst) binnen rijden tegen betaling en op die manege kun je binnen lessen. maarjah nog meer reacties altijd welkom!:D

Dit is toch perfect!!!!!!!!!! Zeker doen! En geen medelijden met jezelf hebben paarden vinden regen niet zo erg Knipoog

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:55

wij hebben ook alleen een buitenbak en ik heb er absoluut geen problemen mee hoor, onze bak is goed te doen altijd en als er een plas in licht maak je een klein geultje en het water is weg OK dan!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:57

Inderdaad ook ik zou het doen. Als je echt binnen zou willen rijden is daar ook de mogelijkheid voor. gewoon doen! Wij hebben ook alleen maar een buitenbak. Er zitten nooit plassen in alleen is de hoefslag op sommige kanten een beetje soppig maar voor de rest is het niet erg.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:11

ik heb alleen een buitenbak van 20 x 60,wel een bak die ook onder slechte weersomstandigheden het goed doet,en bevalt prima,mis niet echt binnenbak hoor.
veel beter voor je paard.

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:29

Waar mijn pony staat hebben we ook alleen een buitenbak.
Die is heel zwaar... en 45x45 meter ofzow... Niet heel erg fijn om in te rijden...
En als het gaat vriezen staan dus alle hoefafdrukken erin en kun je er dus niet in rijden. Maar 100 meter verder van mijn stal is een binnenbak en volgens mij kan je die huren.
Dus kan je wel rijden...
Maar voor de winter heb ik toch liever een binnenbak Haha!

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:42

Serval staat nu op een stal met een kleine buitenbak (15 x 15 m ofzo), de binnenbak van de rijvereniging ligt vlakbij dus das mooi meegenomen. Om haar beweging te geven heb ik geen bak nodig als die niet direct bij de stal ligt. Gewoon een lange lijn en een fiets en that's it

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:46

Mijn verzorgpony's staan op een minicamping...
Geen binnenbak en geen buitenbak! Kan wel gebruik maken van een buitenbak een eindje verderop, en kan op de camping op een veldje rijden, maar rijd meestal gewoon lekker buiten, de bossen in! Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:47

In amstelveen en dan een binnenbak...Trek je portomonnee maar open Haha!
Bijvoorbeeld: Stal Kahmann: 340 euro...
Een buitenbak is best oke mits hij goed bijgehouden wordt
Ik heb ook liever een binnenbak, maar het nadeel is wel dat je zo verwend raakt.
Ik kende mensen die nieteens meer in een buitenbak dúrfden te rijden...!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:02

ik heb beschikking over een wei en een longeerpaddock
that´s it
rijden doe ik in het land of buiten

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:05

Ik weet niet beter dan een buitenbak te hebben.
Op mijn vorige stal was deze onder vrijwel alle omstandigheden goed te rijden. Ook met veeeel nattigheid.
Ben benieuwd of dat op mijn nieuwe, huidige stal ook zo is!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:15

Op mijn vorige stal hadden we ook een binnenbak, maar daar reed ik eigenlijk nooit in ik ben een buitenmens Haha!
Nu sta ik op een pensionstal met alleen een buitenbak. Deze is goed te rijden