Sinds ongeveer 2 maanden schudt ie met z'n hoofd en friemelt met z'n bovenlip heen en weer.
Het schudden lijkt meer op een soort tic, hij knikt dan heel snel en kort met z'n hoofd naar beneden (ja knikken).
Z'n oren en tanden zijn het iig niet.
Ik heb het een paar dagen aangekeken en toen de dierenarts erbij gehaald.
Omdat ie aan de binnenkant van z'n bovenlip ook een soort uitslag heeft, dacht ik aan een allergische aanval.
De veearts heeft hem toen 2x gespoten met corticosteroïden, zonder resultaat.
Toen dit niet werkte, adviseerde hij allergiepillen(voor dieren) en/of een allergiezalfje(alergol, voor mensen).
En als dat dan ook niet zou werken, wilde hij me door sturen naar Utrecht omdat ie het eigenlijk ook niet wist.
In die periode heb ik ook een aantal goede verhalen gehoord over een holistische dierenarts, dus heb ik haar ingeschakeld.
Zij heeft hem behandeld met acupressuur en homeopatische druppels, daarnaast mocht ik 3 weken niet rijden en na die 3 weken rustig aan het bos in.
Ondertussen zijn we bijna 2 maanden, een pillenkuur van de dierenarts en een hoop stress en bosritjes verder, ook weer zonder resultaat.
In het bos schudde ie helemaal niet.
De 1e week van die pillenkuur heeft ie ook helemaal niet geschudt of gefriemelt met z'n lip.
Toen heb ik zelfs gewoon heel rustig kunnen rijden.
Helaas is ie afgelopen zondag weer begonnen...ook in het bos doet ie het nu...
Ben helemaal ten einde raad, weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
M'n paard is niet verzekerd, heb op het moment een aantal rekeningen van ruim €300 gehad van de dierenartsen en ik ben gewoon blut

M'n spaarpotje is wegens omstandigheden ook zo goed als leeg

Morgen komt die holistische arts weer, maar ik vrees dat dat dus ook niet zal werken...
Gewoon rijden gaat echt niet, hij trekt de teugels door je handen en als je gewoon stug doorrijdt schudt ie nog veel erger.
Ook op stal schudt ie z'n hoofd er bijna af, alleen in de wei doet ie het niet en tot afgelopen zondag deed ie het in het bos ook niet.
Af en toe moet ik mezelf gewoon inhouden omdat ik zo kwaad op hem wordt met z'n geschud, terwijl ie er gewoon niks aan kan doen...
Aandacht krijgt ie genoeg, ook komt ie er iedere dag uit, lekker in de wei.
Een paar keer per week rijdt ik het bos in met hem.
Krijg van iedereen complimentjes dat ie er zo goed uitziet....maar ondertussen is ie gewoon niet goed.
Ik ben zo bang dat dit gewoon nooit meer overgaat