Voor Lucky en mij werd dit de 3e keer L en Lisse had ik ingeschreven puur voor het bochtenwerk!

Toen we aankwamen, viel me gelijk op dat de dressuur en de springbaan me nog wel mee viel, het was verre van perfect, maar ook niet niet te doen.
We hebben gelijk de cross maar even gelopen, en het leek me een erg leerzaam crossje voor Lucky EN mij!

Onder de pittige sprongen versta ik, de 2 sprongetjes de heuvel op (hind 4 en 5), sprong gat in (hind 6), de driesprong (hind 8-9-10) de 2 afsprongen(hind 12 en 13), de schuine heg(hind 14).
Na de cross gelopen te hebben kwam ik al gelijk gijsenkim tegen (die je overigens ook echt niet voorbij kon lopen.. haha) wat een leuk winkeltje zeg!
Rustig opgezadeld voor de dressuur en wat heb ik weer, juist 2 rechterhandschoenen..... gijsenkim heb ik dus maar even wat inkomen bezorgd door een paar witte handschoenen te kopen...

Lucky had iets leuks bedacht... ze ging steeds over de hoefslag die er van de dag ervoor half in de ring stond heel springen.... grr dat reed niet lekker!!!!! Ook de overgang die er steeds in de ring zat van slecht naar heel slecht maakte het rijden er niet makkelijker op. Je was meer bezig je paard op de benen te houden dan een dressuurproef te rijden. Maar goed ik kwam er toch nog met een aardige proef vanaf en 154 pnt....
In het springen had ik 1 balkje.... Lucky was echt onwijs heet..... ze had gezien dat ze mocht crossen en was daarna helemaal overhit.... pfft dat was geen fijn parcoursje springen..

Bij de keuring was ze prima in orde, hartslag van 72.
Ik kan haast direkt starten omdat degene voor mij uitviel en ik op die tijd mocht starten, erg aardig dus! Lucky sprong erg goed. Hind 1, 2 en 3 (oxer, heg, punt) waren geen probleem. De heuvel op (hind 4 en 5) kwam ze wat groot op 4, maar ik kon haar goed doordrukken naar 5.
Hind 6 (gat in springen) ging met een mega sprong en ik wilde nog wel zo rustig aan rijden...

Hind 7 ging prima.
Hind 8-9-10 de driesprong geen hééél erg goed! De laatste crosstraining bij Gert Boonzaaijer hadden we nog zoiets geoefend en ik kon merken dat dit nu zeker van pas kwam. De driesprong was een hindernis van 3 dikke smalle bomen, telkens 1 galopsprong er tussen.
Hind 11 de Amstel hindernis was zoals verwacht geen probleem.
Voor de afsprongen (hind 12 en 13) nam ik Lucky al op tijd terug naar draf omdat ik weet dat ze daar nog moeite mee had, helaas hield ik haar iets te lang vast waardoor ze 12 goed sprong maar stuikte op 13, ze sprong hem wel, maar de galopsprong na 13 stuikelde ze, ik lag op haar hals en 15 meter later heb ik me eraf laten glijden........

Hind 15 ging weer goed (voetgangersoversteek). Hind 16-17 (afsprong- daarna afsprong water in) ging hééél goed! Erg knap van Lucky dit was haar eerste waterinsprong!

Kortom ik kwam met een tijd van 6.42min (optimaal 6.03min) over de finish, waar ik erg blij mee was, ik was nog gevallen en had een weigering dus nette tijd dacht ik zo! De val heb ik niet aangerekend gekregen omdat het zo ver na de hindernis was, dus weer 1 winstpnt binnen!!!!
Ik ben ergens in de middenmoot geeindigd.
Dit was een heerlijk leerzaam crossje!
Als het zo doorgaat ga ik mijn streven halen, ik sta nu al na 3 L crossen op L+5