nu een update.
Vandaag heb ik hem gebracht, en hij is de hele ochtend onderzocht en er zijn weer foto's gemaakt. Het goede nieuws is dat ie in 2,5 jaar helemaal niets achteruit is gegaan, waar ik wel bang voor was.
Omdat het toch op een lastige plek zat, hebben wij (arts + ik) ervoor gekozen om toch eerst Tildrin infusen te proberen, en als dat niet aanslaat, kan ik alsnog voor de (gratis) operatie kiezen.
Aan die operatie zat toch ook heel veel risico, en de zij vond hem toch nog erg goed lopen, in vergelijking tot de (slechte) foto's. Eigenlijk liep hij voor 95% rad, alleen na de buigproeven liep hij een paar passen kreupel. Maar goed, ze vond hem nog te 'goed' om zijn leven te gaan wagen met die operatie.
Hij heeft er een prachtige stal, en blijft daar 11 dagen voor de tildrin-kuur. Hij was wel erg kwaad dat ik zonder hem wegging, en dat heeft ie ook iedereen laten horen
. Ik hoop echt dat ie een beetje lief gaat doen daar, want hij heeft nog nooit zolang op stal gestaan. Bij ons thuis staat ie altijd in de wei + inloopstal, alleen met sneeuw staat hij s'nacht op stal. Als hij hier een paar uurtjes op stal staat, begint hij al tegen de deur te trappen enzo, dus 11 dagen op stal zal hij wel niet zo leuk vinden...
Hij wordt wel 3 x per dag aan de hand gestapt door verzorgers daar, en omdat ik er zelf studeer, kan ik hem ook makkelijk elke dag opzoeken. Eigenlijk mag ik hem niet de stal uit halen, maar volgens mij gaan ze er niet moeilijk over doen, zolang ik het maar even meldt (toch makkelijk dat ik daar studeer!).
Het is ook wel enorm kaal zonder paard thuis....