En uiteraard moest ik daar gelijk even mee rijden, dus heb ik dat vanavond gedaan.
Eerst werd ik vrolijk begroet door Simon, en vervolgens aan het poetsen geslagen. Al gunde ik mezelf een beetje weinig tijd
, want ik wou natuurlijk zo snel mogelijk zadelen.De stalhouder en zijn zoon vonden het allemaal erg interessant, dus tussendoor telkens vragen beantwoorden en zo goed als ik kan uitleg geven over het zadel. Maar ze vonden het beiden een mooi zadel
.Uiteraard ook even een paar foto's gemaakt, maar niet met digi dus dat wordt nog even wachten.
Toen opgestapt, wel met krukje maar dat deed ik met mijn andere (vzh-zadel) ook al, en naar de bak. Wat een lekker gevoel al gelijk. Vreemd genoeg heb ik juist met de barefoot het gevoel dat ik minder breed zit en beter mijn benen aan kan leggen als met mijn vzh-zadel. Normaal is dat geloof ik andersom
.Simon liep in ieder geval lekker met het zadel, en was lekker ontspannen. Al vind hij de toeschouwers altijd interessanter als degene die erop zit. Maar dat was ook snel over. Op mijn gemak alle gangen even gereden. En hij was toch linksom al een stuk rechter, hij loopt linksom vooral in galop nog wat scheef met de kont naar binnen. Maar dat ging echt stukken beter.
Daarna nog even een pasje laten wijken zowel voor het linker- als rechterbeen. En zowaar ook dat ging beter. Normaal mag ik behoorlijk wat kuitdruk geven, maar nu was het ietsje aandrukken en opzij
Na het rijden een mooie egale zweetplek
, en dat was met de vzh toch niet het geval
.Echt super, wil nu al niet anders meer. Zaterdag gaan we lekker een uurtje of 2 naar buiten. Maar ook dat gaat wel goedkomen
.Ik ben helemaal happy
.
ik wil hem echt nooit meer kwijt!!
.