verkrachting paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EbbyT
Berichten: 262
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Zeist

verkrachting paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 14:00

http://www.pzc.nl/regioportal/PZC/1,147 ... 7_,00.html
http://www.pzc.nl/regioportal/PZC/1,147 ... a-,00.html
Bron: PZC

Verkrachting pony schokt Biggekerks gezin
BIGGEKERKE - Henny heeft er zelf waarschijnlijk weinig van gemerkt. Dinsdagochtend is de shetlandpony van Heleen Wijkhuis verkracht door een nog onbekende man. Wijkhuijs: „Zo iemand heeft geen idee wat dat aanricht in je gezin.”.

Henny staat met twee andere pony’s in een wei net buiten Biggekerke. Wijkhuijs kwam zoals gewoonlijk iets na half negen ’s ochtends bij de paarden kijken. „Ik had net mijn dochter naar school gebracht. Henny stond met een touw aan haar halster vastgebonden. Eerst dacht ik nog dat er kinderen stiekem op haar hadden gereden, maar toen ik haar staart opzij deed, zag ik het meteen.” Ze belde de politie. „Die kwamen onmiddellijk, ik had dat niet verwacht. Ze hebben monsters genomen van de spermaresten en ze hebben het touw meegenomen.”

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EbbyT op 16-09-04 14:20, in het totaal 3 keer bewerkt

EbbyT
Berichten: 262
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 14:02

En nu mijn reactie Lachen:
KOm ik thuis, komt mijn moeder aan met de krant, op de voorpagina staat een foto van de shetlander (Henny) met een vrouw ernaast waarmee ik regelmatig een praatje maak. Artikel over verkrachting erbij. Ik schrik, ik ken Henny aardig goed, heb er ook wel eens op gereden. Maar het feit waar ik het meeste van schrik is dat het zo dichtbij is. Schuin tegen over mijn paard! Niet helemaal, je moet eerst de polderoprit af en dan naar links, 100 m veder is het. Geen paarden aan de weg, je moet eerst een lang zandpad over en de stallen zijn niet zichtbaar, verstopt achter een dijk. Als je aan komt fietsen dan zie je wel een paar paarden staan maar echt duidelijk is het niet. De man moest dus wel weten dat de betreffende vrouw merries heeft.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden, het is geen mishandeling of wat dan ook en een handmatige dekking lijkt me even erg voor een paard. Maar toch, dat zomaar een vreemd iemand iets met mijn paard zou doen en dan nog wel in Bigge, het durp waar zelfs ik het halve dorp ken en iedereen iedereen, een lekker rustig landelijk dorp...

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:22

Je was nog een klein stukje vergeten Lachen

De agenten hebben haar uitgelegd dat seks met dieren niet strafbaar is. „Maar dat wil niet zeggen dat we niets kunnen doen”, zegt politiewoordvoerder Alwin Don. „We zijn benieuwd of mensen iets hebben gezien. Als dat zo is, kunnen we de dader pakken op schennis der eerbaarheid, omdat het in het openbaar was. Verder mocht hij daar helemaal niet komen.”

Seks met dieren is nu nog niet opgenomen in het strafrecht. De Tweede Kamer vindt dat daar verandering in moet komen.

Geschrokken

Wijkhuijs vermoedt dat de dader van haar is geschrokken. „Het touw hing er nog. Als dat touw er niet had gehangen, had ik het misschien wel nooit geweten. Het moet bijna wel iemand zijn die de situatie kent. Hoe wist hij dat ik merries heb? ”

De pony heeft geen verwondingen opgelopen. „Ik denk dat het beestje er zelf weinig van gemerkt heeft. Ze is ook niet mishandeld, dat hoor je toch ook wel eens.”

Het gezin is geschokt: „Mijn dochter van tien sliep ’s zo-

mers wel eens in de wei, in een tentje samen met een vriendinnetje. Dat mag ze nu niet meer, ze wil het ook niet meer. Ik moest het haar wel vertellen, anders had ze het wel van iemand op het dorp gehoord. Leg dat maar eens uit aan een kind van tien.”


Bron: PZC

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:26

Echt verschrikkelijk, ik hoorde het van iemand op school en je moet toch behoorlijk wat lef hebben om bij iemand het erf op te gaan en dit soort dingen met een pony te doen. Denk dat er dan wel wat steekjes bij je los zitten :/

Het ergste vind ik nog wel dat het niet eens strafbaar is (daarom heb ik dat stukje nog eronder gezet). Ik bedoel die man wordt nu gestraft, omdat hij zich op prive terrein bevondt, maar stel dat hij zelf een pony aanschaft, dan kan hij blijkbaar zonder ervoor gestraft te worden z'n gang gaan...raar is dat...

EbbyT
Berichten: 262
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 17:01

Ik had eerst alles neergezet maar dat mag niet aangezien er dan iets is met copyricht...

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 17:30

Wij staan daar ook vlakbij, maakt je toch wel bang.
Annick heeft bij ons volgens mij alle paarden op stal vanochtend nagelopen om te kijken of er niets mis was.
Gelukkig niet.
Je zou haast zeggen dat het een bekende moet zijn ja.

Letizia

Berichten: 12151
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:39

Ik las het vanmorgen ook in de krant, rillingen, hoe ziek ben je dan, getver, ik vrees dat ik niet voor me zelf in sta als ik zo'n iemand bij mijn paard zou aan treffen, brrr viespeuk!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 19:36

EbbyT schreef:
Ik had eerst alles neergezet maar dat mag niet aangezien er dan iets is met copyricht...


Ooh sorry dat wist ik niet Bloos

Naja anders moeten ze het maar verwijderen...

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 19:44

Jeetje, wat erg!!
Ik hoop echt dat nederland binnenkort sex met dieren opneemt in het strafrecht!!

EbbyT
Berichten: 262
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 12:35

minka schreef:
Ooh sorry dat wist ik niet Bloos

Naja anders moeten ze het maar verwijderen...


Tsja, ik snap niet veel van de regels nu meer hoor, want zelf plaatsen ze wel een heel stuk op het i-net, regels of niet. En ik kon nergens haar stuk vinden en vervolgens blijkt het eerde geplaatst te zijn dan de meine Verward. Ik snap dr niets van hoor. Maar goed, zo belangrijk zijn die dingen nou ook weer niet, vind het alleen maar vreemd.