Nieuw paard gister met spoed naar kliniek.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Nieuw paard gister met spoed naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 08:32

Afgelopen zaterdag heb ik mijn nieuwe paard gekregen. Kwam ik gisteravond op stal komt er een manegemeisje naar mij toe zijn jullie de eigenaren van Kaylee? Wij zo ja hoezo? We liepen langs haar stal en we zagen al dat ze vandaag voor het eerst in het land stond want we zagen haar niet. Stond ze dus op het land te trillen onder de wonden en er liep vocht aan de zijkant van haar sprongewricht uit.
Dus ik met spoed da laten optrommelen had daar nog geen da want de mijne op mijn vorige stal zit te ver weg. Dus crimpenwaert werd gebeld en een vrouw kwam vrij vlot al. Ze viel iedere keer bijna om en kon niet op haar achterbeen staan Verdrietig het bloedde en bleef druppelen. Da zei met spoed naar een kliniek bodegraven of utrecht. Waarschijnlijk op de operatietafel omdat het gewrichtsvloeistof was wat er uit liep Dierenarts bodegraven gebeld daar is ze vorige week woensdag gekeurt dus ze hadden gegevens al. Toen probleem hoe komen we er? Stalhouder had geen tijd om te brengen en mijn ouders zouden met vakantie gaan. Vader moest helemaal uit gouda komen en stond onder de douche nog en heeft nog nooit met trailer gereden. Trailer konden we gelukkig wel lenen.
Bij kliniek aangekomen bleek het idd gewrichtsvloeistof te zijn. Ze kreeg antibiotica en pijnstiller en ze gaan het eerst aankijken. Vanmorgen wor dik gebeld nadat er foto's zijn gemaakt.Ze gaan kijken of er schade is in de vitale delen en nadat ze zwellingen weg zijn gaat er gescand worden (pees). Vamorgen word ik gebeld of ze onder het mes moet Verdrietig
Oh ik baal zo zit nu op mijn werk maar maak mij zo zorgen. Waarom heb ik altijd pech met paarden. De verzekering was ook nog niet rond Boos! Had vorige week donderdag gebeld en rapport was gefaxed van de kliniek. Had aangegeven dat ik haar zaterdag verzekerd wou hebben. Kreeg ik na 2 x bellen pas woensdag een brief met formulier en voorlopige dekking.
waarom nou mijn lieve meissie die ik net heb en al zo aan verknocht ben Verdrietig


zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:41

Agerm.. Zoveel pech al in het begin. Heel veel sterkte! Ach gut

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:41

Jeetje zeg, da's wel heel veel pech. Enig idee hoe het gebeurd is?
Wacht het nog even af, misschien valt het allemaal wel mee.
Ik zal voor jullie duimen!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 08:47

ellenlouise schreef:
Jeetje zeg, da's wel heel veel pech. Enig idee hoe het gebeurd is?
Wacht het nog even af, misschien valt het allemaal wel mee.
Ik zal voor jullie duimen!

Waarschijnlijk klappen gehad van paard met achterijzers. Er zaten sneeen in haar benen. De stalhouder heeft haar om 15.00 uur nog vrolijk zien staan en ik kwam om 19.00 uur op stal toen ze net was aangetroffen waarschijnlijk. Hoop dat ze niet lang zo gestaan had want ze had echt veel pijn Verdrietig Pas om 21.00 kreeg ze pijnstillers in de kliniek. Hoop zo dat het meevalt

Kelan

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:49

Jeetje wat een enorme pech!!

Even over de verzekering: ik heb ongeveer hetzelfde gehad; mijn paard was twee dagen bij ons en volgens de verzekering nog in voorlopige dekking toen ze ook gewond raakte. Na veel discussie met de verzekering heb ik toen wel alles vergoed gekregen.
PB anders maar even als je daar meer over wilt weten, dat zet ik nl. liever niet allemaal openbaar op internet.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:55

Jeetje mina zeg.. Wat een pech.. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en dat ze snel weer opknapt.
Sterkte..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:55

Zo veel sterkte zeg! Ik hoop dat ze er niets blijvends aan over houdt.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:55

Jemig wat een pech zeg, arm beestje......
Ik heb helaas ook zoiets meegemaakt, dat Tjo het ene moment nog vrolijk in de wei stond en nog geen paar uur later helemaal
in elkaar getimmert was en kapot gebeten. Gelukkig geen kliniekbezoek voor ons destijds maar de schrik zit er nu na 3 jaar nog steeds in bij ons als ze in een nieuwe kudde moet.
Heel veel sterkte en hoop dat het allemaal toch wel meevalt achteraf.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:58

Superpech en wat sneu voor je paardje! Beterschap! Ach gut
gouda schreef:
Kreeg ik na 2 x bellen pas woensdag een brief met formulier en voorlopige dekking.

Is een voorlopige dekking niet goed genoeg om deze schade te dekken?

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:10

Jeetje Yvet wat een pech
Weet je al wat meer over Kaylee?

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:13

jezus wat een pech! maar wat erg dat ze ook nog in het land stond? vind dat echt een heel erge misser van je stalhouder. als de paarden zo aan het vechten zijn gegaan had ze eruit gehaald moeten worden. en zeker niet laten staan. wat als jij pas veel later was gekomen? hoelang had dat arme beest dan nog wel niet in de wei gestaan en waarom ben jij niet meteen gebeld?
Ik vind het echt een grote schande.

Hopelijk knapt ze snel weer op want zo'n geintje kan je veel geld gaan kosten en met veel pech ook nog eens je paard.
hier reken je niet op als je lekker op je rose wolkje zit blij met je nieuwe paardje.

veel sterkte

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:17

Barb77 schreef:
Is een voorlopige dekking niet goed genoeg om deze schade te dekken?



Waarschijnlijk niet.. Voorlopige deking vergoedt als het goed is alleen dood op een bepaalde manier.

Jeetje wat een pech zeg.. Hoop dat je snel meer hoort.
Sterkte

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:20

Dat is wel erg veel pech hoor met je nieuwe paardje.

Veel sterkte en ik duim vor je dat alles weer goed komt Ach gut .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:23

Nimber schreef:
jezus wat een pech! maar wat erg dat ze ook nog in het land stond? vind dat echt een heel erge misser van je stalhouder. als de paarden zo aan het vechten zijn gegaan had ze eruit gehaald moeten worden. en zeker niet laten staan. wat als jij pas veel later was gekomen? hoelang had dat arme beest dan nog wel niet in de wei gestaan en waarom ben jij niet meteen gebeld?
Ik vind het echt een grote schande.


Sluit ik me bij aan. Erg grote misser zou het zeker melden bij de stalhouder dat dit NIET kan.

Toen mijn paard ziek werd belde wel 5 mensen tegelijk mij op dat er wat mis was met Leys. Liever 5 teveel dan een te weinig.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:42

Met hoeveel paarden staat ze? Als je weet welk paard het heeft gedaan kun je het op de verzekering van die eigenaars verhalen!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:44

wat erg zeg gouda....

heb je die kaylee toevallig in bodegraven gekocht?? vlakbij de kliniek van holfland???? dan heb ik haar een keer gezien...

ik wens je heel erg veel sterkte...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:50

Ik denk dat als de stalhouder je paard in het land gezet heeft dat hij verantwoordelijk is. sterkte iig en ik hoop dat je paard er snel weer bovenop is.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:56

Jeetje Gouda wat een ellendig verhaal! Hopelijk komt het allemaal goed. Ben echt geschrokken van je verhaal! Net met pijn in je hart je andere paardje naar Soest gebracht en nu dit er weer achteraan. Ik wens je heel veel sterkte en zal voor je duimen dat het allemaal meevalt!

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:57

MirandaB schreef:
Waarschijnlijk niet.. Voorlopige deking vergoedt als het goed is alleen dood op een bepaalde manier.

Jeetje wat een pech zeg.. Hoop dat je snel meer hoort.
Sterkte


Afhankelijk van de verzekering, maar kan me voorstellen dat dit onder het kopje "Ongevallen" hoort en dat zit bij veel verzekeringen ook in de voorlopige dekking volgens mij.

Iig, heel veel sterkte, wat een tegenslag zeg! Ik voel met je mee, echt ongelooflijk!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:00

Pff zeg dit is alles behalve fijn! Ik hoop maar dat dit tot een goed einde komt! Heel veel sterkte natuurlijk ook voor je paardje!
*knuf*

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:12

Merilyn schreef:
Ik denk dat als de stalhouder je paard in het land gezet heeft dat hij verantwoordelijk is. sterkte iig en ik hoop dat je paard er snel weer bovenop is.


Ligt eraan of dat jij toestemming heb gegeven.

En de eigenaar aanpakken die het heeft gedaan is ook weer zowat die persoon kan er ook niets aan doen. Ben trouwens al helemaal niet happig om opeens nieuwe paarden in het land te zetten zonder dat de eigenaar erbij is of ander goed toezicht.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

jollyjoker

Berichten: 2465
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:13

Tjee, dit is echt heel naar! Mijn paard kreeg zwaar koliek in de voorlopige dekking, maar alles werd gewoon vergoed. Dus ik duim voor je.Sterkte

Ik heb niet alles waar ik van hou, maar ik hou van alles wat ik heb!!
Hitmaker, KWPN Goedgekeurd 2015 v. Wynton x Cabochon x Pantheon xx

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:43

Dat is balen!
Ik moet ook zeggen dat ik het niet helemaal netjes vind van je stalhouder. Bij ons gaat een nieuw paard altijd onder begeleiding van de eigenaar de wei in. Verder zal onze stalhoudster in zo'n geval alles op alles zetten om dat paard zo snel mogelijk bij een kliniek te krijgen.
Sterkte!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 11:42

Heb net de kliniek gebeld. Ze waren even vergeten mij te bellen en ik had het retedruk op mijn werk. Voorzover ik nog gewerkt heb doe alles fout. Zit helemaal te trillen. Op de foto's was niets te zien maar ze heeft erge pijn volgens de da en het is een gevaarlijke plek. Nu hoopt hij dat er geen schade in het gewricht zit maar dat is nu nog afwachten. De pees kon pas gescand als de zwelling weg was maar dat was nog niet het ergste op dit moment zei hij Verdrietig ik zie het heel somber in zit nu op mijn werk te janken en heb maar een half uurtje pauze en die poedersuiker gaat heel de tijd

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:46

Miran schreef:
Dat is balen!
Ik moet ook zeggen dat ik het niet helemaal netjes vind van je stalhouder. Bij ons gaat een nieuw paard altijd onder begeleiding van de eigenaar de wei in. Verder zal onze stalhoudster in zo'n geval alles op alles zetten om dat paard zo snel mogelijk bij een kliniek te krijgen.
Sterkte!


inderdaad n beetje raar allemaal

maar voorlopig zit jij of eigenlijk je paard met de problemen

hoop dat t allemaal goed komt ! sterkte


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 32 bezoekers