Maar nou komt het probleem: het is een instructrice met een hele groep mensen die allemaal les hebben van haar. Verder is het haar hele broodwinning om les te geven en paarden te trainen van andere mensen. Maar nu heeft ze bedacht dat ze elke avond van ongeveer 18-22 uur lessen wil inplannen! (Ook voor mensen van buitenaf). Dat betekend dus dat ik nooit meer relaxed zou kunnen rijden of een sprongetje kan maken. Die hele groep zijn westernruiters (begrijp me goed: ik heb helemaal niks tegen westernruiters!!!!), waaraan je niet kan zien of ze hard/zacht/links/rechts gaan of een stop/sliding of spin gaan maken. Mijn paarden zijn inmiddels al redelijk over de flos met rijden. Ik kan en mag er gewoon tussendoor rijden, maar iemand die les heeft heeft wel voorrang vind ik, dus je rijdt toch anders dan wanneer er geen lessen zijn.
Helaas hebben we ook alleen maar een binnenbak, dus ik kan ook niet eens lekker in de buitenbak gaan rijden als het druk is. En elke dag het bos in daar wordt mijn paard ook niet wedstrijdklaar van.
(Helaas is dit niet de enige ergernis, maar anders wordt het verhaal zo lang).
Ik vraag me nu af wat er voor voordeel is aan het staan op een pensionstal boven een manege als er toch elke avond lessen zijn
.Mijn vraag is nu: wat zouden jullie doen? Toch eens gaan kijken naar een andere stal of me aanpassen aan deze mansen en me eigenlijk toch blijven ergeren? Eigenlijk wil ik hier helemaal niet weg. Mijn paarden staan er super, elke dag op de wei, goede verzorging.
We hebben gister al met de eigenaar en die instructrice overleg gehad, maar eigenlijk komen we er zo niet uit.
En wie staat er op een pansionstal waar er ook elke avond de hele avond en op zaterdags lessen zijn? En wat vind je daar dan van?
). 

)