Raya schreef:Tja sommige kruisingen zijn errug leuk maar je hebt ook nog karakters stel je voor, het karakter van een arabier met de bouw van een Belg?
Lijkt me niet zo handig. (met uitzonderingen daargelaten)
Ik zelf ga mijn IJslander " kruisen" met een Peruaanse Paso, lijken niet echt op elkaar behalve de gangen dan.
Maar is een iets ander verhaal nl. dat er een Aegidienberger uit komt (is een ras kruising Ijslander × Peruaanse Paso) dus dat vind ik dan net weer anders.
Maar het is opzich wel een kruising van iets alleen komt er weer een bestaand ras uit.
De Aegidienberger is dus geen ras maar een stamboek. Iedereen vergeet dat KWPN, BWP, NRPS ook kruisingen zijn, zelfs kruisingen van kruisingen. KWPN is gewoon een stamboek en geen ras.
Ik snap wel dat iedereen tegen extreme kruisingen is (zoals die tinker x arabier), maar de meeste mensen die zo'n paarden kruisen zijn absoluut niet van plan om dat dier te verkopen of nog eens te kruisen. Die mensen houden gewoonweg van hun paard of het nu een lelijke of een mooie kruising is en dat vind ik veel belangrijker dan mensen die zo gehecht zijn aan dat papier en alleen maar fokken om te fokken.
Ik heb trouwens een fjord x arabier en volgens mij zelfs een "gelukte kruising" ook al zou het een "mislukte" kruising geweest zijn dan was ik al blij dat ik een veulentje had en dat het gezond is. (binnenkort foto's in profiel)