) maar goed, hij was nu dus weer netjes dicht, we hebben er namelijk al een poos niet meer op gereden, hij heeft een bultje op zn rug(waarschijnlijk gestoken ofzo?) net op een plek waar het zadel opligt, dus wil er geen zadel op hebben. vandaag was die 'wond' dus weer helemaal open gegeten door die stomme maden, ze zaten er helemaal in. zo goed mogelijk eruit gehaald en toen ingespoten met jodium. vanavond gaan we met de fiets naar de zee toe(gelukkig heb ik die in de buurt), om ze er uit proberen te spoelen(aangezien het geen open vleeswond is lijkt mij een emmer soda/zeewater niet helpen) zometeen ook nog de dierenarts bellen om advies(hopelijk hoeft het niet weggesneden te worden
), maar die zijn pas open om 1 uur(is het nu precies zie ik)hebben jullie dit wel eens meegemaakt en weten jullie (nog meer) om er tegen te doen?

). Je zou even met je VA moeten overleggen of er niet iets soortgelijks is voor paarden. Eventueel kan je ook violet-spray erop spuiten, dit doet wel pijn (en je wordt paars), maar ontsmet en houdt de wond ook vlieg (en dus made) vrij. 

)