Dat wil zeggen: de DA kijkt ze allemaal na, enten wat geent moet worden, hoefsmid komt om alles te bekappen en overal gaat een wormenspuit in.
Vanmorgen dus om 8 uur samen met mijn vader een hoop halsters meegenomen naar de wei en ik heb eerst de hengst uit de groep met merries en veulens gehaald.
Hij liep braaf mee naar huis, klein stukje over de weg maar dat zijn ze nu allemaal wel gewend.
Daarna de merries met veulens 2 aan 2 opgehaald.
Toen nog uit een ander weiland opa Sepp en een jaarling merrie van vrienden opgehaald.
De jaarling is niet veel in handen geweest dus dat was allemaal erg spannend.
Op stal was ze ook erg druk dus dan maar samen met opa Sepp in 1 box. Ze stonden meteen samen hooi te eten

Lekker staartje

Sepp heeft door zijn leeftijd wat problemen met zijn huid en het verharen en wil dan als hij een keer op stal staat graag eens het oude haar eraf schuren.
De DA moest wel lachen toen hij ze in de stal zag staan. De eerste ruin met een veulen! En dat op zijn leeftijd

De hoefsmid was er als eerste en begon met Samson. Samson vond het blijkbaar te warm om zich druk te maken want hij was heel braaf. En dat terwijl er op 4m afstand pony's stonden die niet bij hem in de wei staan.
Daarna waren Macy en Meaghan aan de beurt.
Voor Meaghan was het de 1e keer bij de smid. De vorige keer was er niets nodig maar nu waren de veulentenen lang genoeg om bekapt te worden.
1x schoot ze in de achteruit maar daarna bleef ze netjes staan alsof ze niet anders gewend was.
Zelfs de hoefsmid was verbaasd.

Achterhoefje...
Meaghan staat mooi opgesloten tussen de opvoelbox en mama's dikke kont

Voorhoefje netjes vijlen...
Tussendoor kwam de DA om op 1 pony na alles te enten. Ze zijn meteen allemaal weer even nagekeken en alles is goed gezond
Caru en Meaghan hebben de 1e enting van de basisenting gehad en morgen dus binnenkort nog een keer. Hebben ze straks alles klaar voordat ze afgespeend worden...
Ondertussen kon de hoefsmid even bijkomen want het was al weer aardig warm aan het worden

Copper en Caru waren zijn volgende klanten.
Ook Caru gedroeg zich super braaf en liet alles netjes toe. Voor haar was het ook de 1e keer dat er echt wat te bekappen viel.

Ook heb ik ze allebei weer eens opgemeten.
Caru is nu 1.25m en Meaghan 1.19m.
Al vraag ik mij af of het wel helemaal klopt want zo op het oog is Caru echt een stuk groter dan Meaghan

Nou ja, bij de volgende enting meet ik ze nog wel een keer op.
Daarna waren Sepp en de jaarling aan de beurt.
Laat ik het er maar op houden dat Sepp heel braaf was en de jaarling "iets" minder

Maar ook die staat er weer netjes op.
Voordat ze naar buiten gingen nog even met een tasje met wormenspuiten overal langs geweest en daarna snel alles weer naar de weilanden gebracht.
Pfff... wat was het weer warm zeg...
Nu binnenkort de groep enters/twenters die buiten het dorp staan nog een keer en dan hebben we het weer even gehad