Ik werd zo moe van de oude stal! Er waren van die mensen die steeds hun mening klaarhebben, ik ging er twee keer per dag heen om mijn paardje water te geven in het land, 2 keer per week moest ik de paarden uit het land halen, de bak sproeien, zelf stro halen en vegen,vegen,vegen enz, enz...
En nu? Ik ga bij Wendy op stal staan( boktnaam Freggel), ziet er echt heel goed uit! En...ik hoef helemaal niets te doen! De staleigenaar mest zelfs mn stal uit, wauw wat een luxe!
En de stal staat onderaan de Lemelerberg, een heel mooi natuurgebied waar je heerlijk kan en mag rijden, dat had ik op mn oude stal niet: lange rechte wegen van 5 KM lang, niet echt leuk buiten rijden dus

Ik was wel een beetje zenuwachtig toen ik het aan de oude staleigenaar moest vertellen, want die kan nogal snel aangebrand zijn, maar die deed helemaal niet moeilijk, viel me dat even mee... Ik ga volgende week en krijg zelfs de helft van mijn (al) betaalde stalgeld terug. Dat vond ik wel tof van hem, je hebt staleigenaren die dat niet doen..
Het zal wel een hele verhuizing worden: merrie met veulen, een joekel van een zadelkast en de koets (rij ook aanggespannen). En dan wordt het ook nog bloedje heet volgende week...
maar oh, wat heb ik zin! Lijkt me echt geweldig om (samen met Wendy) lekker door het bos te rijden en over de hei te scheuren!

Nog ff een foto van de nieuwe plek: