Toen hij naar de africhtingsstal moest om beleerd te worden voor de wagen moest hij op de trailer. Ook geen enkel probleem. Reis ging voorspoedig maar toen moest hij er af en dat deed hij dus gewoon niet. Met vereende krachten is hij er uiteindelijk uitgekomen maar dat kostte wat mensen heel wat zweedruppels van inspanning.
Zaterdag had ik een wedstrijd en ik had gehoopt dat hij er nu wel af zou gaan, vooral ook omdat het andere paard ook van de trailer af was. Maar dat was dus niet zo. Uiteindelijk is hij halverwege de trailer omgedraaid en er vooruit uit gegaan ondanks sterke man, 700 kg. hou je niet
Nu halen we steeds het tussenschot er uit, dan kan hij net omdraaien en er vooruit af lopen. Van de spuitplaats wil hij ook niet achterwaarts door de deur. Dat ga ik dan ook maar eens oefenen met de hoop dat, als dat lukt, de trailer misschien ook gaat lukken.
Verder hebben we het met longeerlijnen geprobeerd maar hij is gruwelijk sterk en als hij gaat, dan gaat hij gewoon.
Ooit wil ik natuurlijk wel dat hij gewoon netjes achterwaarts de trailer uitgaat dus tips om dat te bewerkstelligen zijn welkom want elke keer het tussenschot er uit is best een gedoe, zeker als je maar met zijn tweeën bent.

.. . maar ik neem aan dat het betreffende paard in een 1,5 paards-trailer niet om kan draaien.