even een weekje gewacht en toen toch de dierenarts erbij gehaald.
eerst dacht hij de bruggetjes van haar zooltjes dat die te hard op de straal drukte,die eraf gehaald,maar ging niet over.
afgelopen maandag was er kreupelheids onderzoek gedaan.
[MD] vraagje over kreupelheidsonderzoek/foto's.
nou gister kwam hij dus foto's maken,en idd wat hij dacht was ook op de foto's te zien,ze heeft een scheur in haar straalbeentje.
vandaag kwam hij terug om dat in te verdoven en als ze dan helemaal goed liep dat het echt alleen daar aan lag.
vandaag dus inverdoofd en inderdaad ze liep meteen beter en weer lekker ruim.
maar goed,het grote probleem is dat mickey echt geen paard is wat je alleen binnen kunt houden op boxrust en er echt niet uit mag

ze is een volbloed,ze moet gewoon haar beweging hebben want ze gaat gewoon harstikke gek doen,hiermee heb ik dus nu ook de grootse moeite want ze moet nu dus 3 maanden op boxrust staan.
nou hebben we besloten om met een redelijk zwaar verdovingsmiddel (anders is het gewoon echt niet te doen) het te gaan proberen.
dus drie maanden echt alleen in de box,er helemaal niet uit.
maar als we merken dat het echt niet lukt (dat ze niet meer gaat eten of dat je je paard na een tijdje niet meer terug kent,waar ik op het moment ook bang voor ben) we er onmiddelijk mee stoppen.
is echt rot nou,mickey werd al stil als ze niet meer gereden werd,en dan wel dagelijks op de wei komt,nou pak je ze gewoon alles af,en ik weet zeker dat dit heel moeielijk voor haar zal worden.
maar goed,we houden er dan wel een kreupel paard mee,wat nooit meer bereden kan worden,en dan hard duimen dat die scheur niet groter gaat worden,anders zouden we hele grote problemen hebben.
en lukt het toch met die boxrust dan ook nog eens hopen dat de scheur helemaal hersteld zal zijn,dat zag hij gelukkig wel positief in

hij komt dan foto's maken en nieuw kreupelheids onderzoek.
na 10 maanden word je er toch wel erg moe van.
eerst fysio erbij,en toen maar naar de kliniek.
ze is totaal 3 keer flink verzuurd geweest (waarmee ik nu nog steeds sterk spul voor de spieren moet geven,en met zware inspanning en wedstrijden ze twee dagen apart spul erbij krijgt)
ze heeft verkeerde beenstand en daarmee zijn ook flink wat problemen geweest.
ze heeft problemen met de eierstokken (wat nu gelukkig wel even goed gaat)
toen had ze haar been weer flink open gehaald.
toen opeens een dikke bult op haar buik.
toen een onsteking aan haar been.
toen een hoefzweer.
en ze had voor dit allemaal erge lange tijd last van flink wat snot en hoesten,ze zou dus nu lichte bronchites hebben volgends de dierenarts.
en dan die dierenartskosten steeds allemaal...