O ja, het wordt een verslag van de week dus.

Nou maandag gingen we dus om 7 uur op weg naar Ermelo. 's Avonds van tevoren had ik alles al ingepakt en ik hoefde alleen nog maar mijn paard in te pakken en op de trailer te zetten. We waren er om half 9 met wat op onthoud bij Zwolle. Daar Sydney op de trailer gezet en troep uit de auto gehaald en kamer gezocht (uiteindelijk kamer B, de boktkamer

Van half 12 tot 12 uur hadden we een lesje van Dirk-Jan Willemsen om te kijken of het niveau in het groepje gelijk was, bij mij was iedereen L2 dressuur, dus dat zat wel goed.
's Middags om 16 uur les van Conchita Teymant gehad, hele leuke meid die erg veel praat en verteld. Gelukkig was Sydney weer een beetje gekalmeerd (na ff flink gek te hebben gedaan in de paddock

's Avonds hadden we een clinic van Edwin Hoogenraat. Hier reden 3 springruiters mee die ook de hele week in Ermelo waren. het was op zich leuk, maar het was meer een les voor de mensen die meereden. Er werden nou niet echt tips gegeven voor een beginnende springruiter aangezien ze L, M en Z sprongen!
Dinsdags kon ik ff "uitslapen" aangezien ik pas om 11 uur les had. Ik zou in eerste instantie les hebben van conchita in de wei voor het centrum, omdat er een rabobank talenten trainings/selectie dag was, maar ik had geen proppen oid bij me, dus mocht ik binnen meerijden in de les van Jean-Rene Luijmes. Dit ging op zich wel lekker, maar doordat ie iets gespannen was kon ik niet zo fijn zitten

's Middags had ik om 16 uur pas weer les, dus kon ik mooi ff kijken bij alle rabo talentjes. Nog een paar bekenden gesproken en gezien (oa Joyce Heutink, Moniek van Dijk en nog wat mensen uit de buurt)
Om 16 uur had ik dus walles van Dirk-Jan. Dit ging best goed, nadat ie bij alles eerst wel ff twijfelde (oa bij de rechtopstaande boomstammetjes en de kuil met een klein hindernisje) ging ie uiteindelijk overal overheen!

's Avonds hadden we een rondje educatie van Frans Oostra over de overbelasting van het sportpaard. het 1e deel was erg theoretisch met veel ingewikkelde kreten, maar met het 2e deel erbij vielen alle stukjes op hun plaats. Erg interesant en leerzaam, maar vooral theoretisch zeer goed onderbouwd, echt top dus!
De volgende dag (woensdag) kon ik weer een beetje uitslapen, want ik had weer pas om 11 uur dressuurles van Conchita. Er was geruild, dus had ik les van Bram van Jaarsveld. We hadden met zijn 2en les in de bak meteen naast de walles, dus dit was echt wel heel spannend. Bram kon echter goed helpen en uiteindelijk liep ie superfijn en kon ik er lekker aan rijden.
's Middags gingen we om half 3 springen met Dirk-Jan. Onder toeziend oog van Marije_jiplover, zij was gekomen om mee te BBQ-en. Sydney liep echt met zijn hoofd in Tokio, maar springen ging op zich wel aardig. Wel nam ie iedere keer echt mega hoge sprongen over de hele lage hindernisjes (hoezo grootheidswaanzin

's Avonds gingen we lekker BBQ-en en daarna hadden we een clinic van Aat van Essen (eerst zou Johan Hamminga komen) Eerst reden er 3 M en Z ruiters, die hij allemaal van tips voorzag. Willeke haar paard was eerst erg gespannen en daardoor erg kort en snel, maar uiteindelijk kon ze er een uitgestrekte draf voor een 10 uitknallen! Echt heel gaaf om te zien. daarna ging hij op Oogappel rijden, 2 jaar geleden mocht hij dat paard M starten en nu had hij de punten voor de GP! Hij liet met dit paard zien hoe hij de piaffe en passage ging leren en de wissels om de pas! De instelling van deze man was echt super! Hij is echt goudeerlijk voor zijn paarden, echt Top!
Donderdag gingen we om 10 uur op buitenrit. Een relaxed ritje met een stuk stap, stuk draf en uiteindelijk nog 2 aan 2 een stuk galopperen.
's Middags had ik om 16 uur les van Jean-Rene in de WA-hal omdat het wat regende. Sydney had nogal last van zijn rug, daarom ging ik m lekker ontspannen rijden. Ik kreeg dan ook geen hulp een aandacht, maar ik beschouwde dit maar als compliment omdat de andere 2 nogal wat problemen hadden

's Avonds hadden we een filmavond. Eerst werd 50 first dates gedraaid en daarna The Italian Job. Ik heb geen van beide films gezien want ik was met nanda (JECKYLL van Bokt) en Suzan een spelletje aan het doen!

Vanmorgen (vrijdag) mocht iedereen een keuzeles rijden. Je kon kiezen uit dressuur proef of specifiek probleem, springen les of parcours en walles. Ik ging een parcours springen. Aangezien ik hard bezig ben vertrouwen in springen terug te krijgen had ik aangegegen dat ik 50 cm wou springen. Uiteindelijk heb ik een parcours van 60 cm helemaal in galop (jajajaja *supertrots*

En toen was de week alweer om

Thuis Sydney in de wei gedaan, die ging helemaal uit zijn dak! Eerst heeft ie een kwartier gerend en gebokt en de buurpaarden gek gemaakt

Nog ff wat

Dit is dus Nanda met Jeckyll en Conchita die ff voelt of Jeckyll geen pijntjes heeft...

Nanda die mij niet lief vind omdat ik een foto maak...

Nog iemand van de boktkamer. Suzan met Lorenzo, een stalgenoot van nanda!

En de laatste bokker waar ik een foto van heb. Karin met Scylla!

Dirk-Jan hier tijdens een walles!

En Jean-Rene, hij deed alleen dressuurlessen!

En last but not least, Sydney!!! Die moest elke dag minimaal 1 keer in de paddock anders werd ie helemaal gek! Hier had ie dus net lekker gerollebold!!

Nou ik neem aan dat er van de mede ermelo gangers/bokkers ook nog verslagen en foto's komen!
groetjesssss