Bon hoeste al een tijdje. Hij hoest wel vaker, maar dan is het vaak meer een bries. Sinds vorige week zaterdag was het echter echt hoesten. Maar toen vorige week zondag op concours en maandag heeft ie t niet meer gedaan. Ik nam dus aan dat ie gewoon een beetje kou had gevat.
Maar dinsdag bij de Ponyclub begon het weer. Ik dacht aan een verkoudheid, t zal wel niks ernstigs zijn. Hij bleef hoesten en zaterdag toen ik les had zei mijn instructrice: Als t maandag nog niet over is dan zou ik als ik jou was de veearts maar bellen, dan krijg je waarschijnlijjk een kuurtje Trimsul mee.
Dus vandaag had papa de veearts gebeld. Ik moest nog even mijn boeken inleveren van school, dus ik kon er niet bij zijn. Maar ik ging er van uit dat de VA snel zou kijken en dan zou zien dat ie een kuurtje nodig had en ik dan gewoon rustig kon blijven rijden en dan zou zeggen dat het daarna over was. Maar nee..
Ik kon thuis en papa en mama zitte aan de keukentafel, als ik binnenkom valt hun gesprek stil... Slecht teken..
Mijn vader is huisarts dus die is gewend om slecht nieuws over te bregen :J dus hij begint te vertelle... Hij verteld dat BOn een infectie heeft aan de luchtwegen. Het is niks besmettelijks ofzo, maar je Bon heeft er aanleg voor

Als het na 3 weken niet over is (papa liet niks los over hoe groot zijn kans is om binne 3 weken te genezen..) krijgt ie andere medicijne en moeten we mischien naar een andere stal waar betere ventilatie enalles is.
Als al de boven genoemde dingen niet helpen, tja dan zit er niks anders meer op... laten we daar nu nog maar niet van uit gaan. Het is verder een kern gezonde pony dus volgens mij heeft ie goede kansen om van de eerste medicijnen al te genezen. Als hij dan genezen is, is dat waarschijnlijk wel "tijdelijk" , want het kan terugkomen. Maar dan kan het als t goed is met de zelfde medicijnen verholpen worden.
Ik was net op stal en dan besef ik weer hoe sterk die pony is... Hij blijft vriendelijk en vrolijk ondanks dat het helemaal niet goed met hem gaat... dat zie je ook aan dat ie zondag nog gewoon een wedstrijd heeft gelopen en niks heeft laten merken, op het hoesten in het begin na dan...
We hopen nu maar dat het met deze eerste 3 weken goedkomt.... en anders zullen we er alles aan doen om hem beter te maken..!! Ik hou jullie op de hoogte..
Groetjes Sanne
ps.. Ik kom net binne, hoor ik dat onze kat sheba is aangereden en in is laten slapen bij de dierenarts... het zit ons wel mee vandaag...