Het zal niet veel paardenliefhebbers ontgaan zijn dat afgelopen week-end het NK op Brakkestein-Nijmegen is verreden. Al een half jaar van te voren had ik vrijdag 25 juni als een vrije dag opgeschreven dus daar gingen we: op naar Nijmegen.
De vrijdag is altijd een hele leuke relaxte dag. De entree is dan nog steeds gratis en heel veel publiek komt er meestal niet. Dat was dit jaar dus wel anders: het was behoorlijk druk. De tribunes waren goed bezet. Ondertussen heb ik nog gemeet met Kimmy, Bonnie-fan en Pjelk. Super gezellig!!
Natuurlijk hebben we alle grote namen in de GP bekeken, eerst bij het losrijden en later in de ring. Voor het eerst ook Paddox in actie gezien. Niet mijn type paard, ik vind hem veel te zwaar in het front, maar alle lof voor Diederik, wat kan die sturen!
Ik heb Gribeltje in de ring gezien en ik was zeer onder de indruk! Ik ben nooit een groot fan geweest van dat paard maar ik geloof dat ik dat nu wel ga worden [zal Gribaldifan blij zijn

Samen met de andere Bokkers zijn we tot het laatst gebleven want Blue Ocean zou als laatste verschijnen die dag en onder de Bokkers zaten 2 grote Blue Ocean fans. Volgens mij zijn ze ook wel groot fan van Tommie en niet alleen omdat ie zo goed rijdt

Maar het was de moeite waard. Tijdens het losrijden kon je echt goed zien dat Tommie Blue Ocean steeds specktaculairder liet bewegen. Ocean schrok in de ring helaas tot 2 keer toe van de laag overhangende takken, erg jammer. Maar wat een schouderbinnenwaarts rijdt die Tommie er uit, Ocean zwaaide zo vrolijk met zijn beentjes in de lucht, echt super om te zien!
Zaterdag geen Nijmegen maar toch een drukke dag. Veel boodschappen gedaan. We zijn naar Intratuin geweest om leuke dingen te kopen om het balkon gezellig te maken. Dat is goed gelukt! De tuinstoelen staan er en de lantaarns hangen aan de muur [en mijn lobelia's zitten onder het gruis en hebben een vaag kleurtje

Zondag weer Nijmegen! Wat een drukte!! Het was uitverkocht en de tribune zat stampvol. We hebben nog net Edward en Nourejev kunnen zien. Super leuk paard vind ik het! Mooie proef ook en mijn voorspelling over de score klopte precies. Als je weet wat een combinatie in het verleden heeft gekregen kun je als leek aardig nauwkeurig de score voorspellen [toch wel jammer eigenlijk].
Daarna weer teruggegaan naar de losrijring. Sven reed Barclay nog even op trensje en ik zag Joop007 [linda en Jordan] ook nog in de losrijring. Ziet er fijn uit Linda! We zijn al vroeg naar de tribune gegaan om een goede plek te kunnen kiezen. Daar kwam ik Kimmy en Bonnie-fan weer tegen

Tineke wist voor aanvang van de kur op haar manier de lachers al op haar hand te krijgen door een gekke bek te trekken toen Jazz er iets te ijverig vandoor ging op de lange zijde. Niet te geloven dat ze daar allemaal mee bezig kan zijn en ook de omroeper wist daar leuk op in te haken

Ik heb ook groot respect voor Alex en de 'come-back' die hij heeft gemaakt. Alex rijdt echt beter dan ooit, ik vind het heel knap dat hij zichzelf zo veel heeft weten te verbeteren.
Anky reed een geweldige kur. Ze is echt zo ervaren in het rijden van kuren, ze heeft zo veel gevoel voor muziek, iedere pas klopt! met de kur heeft ze haar totaalscore alsnog behoorlijk op weten te halen, klasse

De ster van Brakkestein 2004 was natuurlijk Edward met Lingh. Dit was echt zijn concours. Door die ongelooflijke score op zaterdag had hij de rest al ver achter zich gelaten. Ik was behoorlijk zenuwachtig. Lingh is een topper maar trekt soms zijn eigen plan. Maar gelukkig, alles ging vlekkeloos en perfect! Het was ontroerend en adembenemend. Ik weet nog dat ik op de tribune zat te denken: Zo moet het zijn, dit is af, en dan met natte ogen

Links voor me zaten de hard-core fans met een super groot spandoek 'Edward en Lingh, simply the Best' [ik weet dat ze meelezen

Toen de score bekend werd ging iedereen pas echt uit zijn dak. Net Idols maar dan echt leuk

In de ereronde liet Lingh nog even zien dat hij nog helemaal niet moe was en dat hij zo nog wel een kuurtje kon laten zien. Lingh geniet zichtbaar van het publiek en de aandacht. Wat een winnaars!!!