En is het belangrijk dat je zelf ook op conditie bent?
Nina mag al 2e klasse starten maar ik ga voor het eerst dus wordt het 1e klasse
Heb er wel heel veel zin in
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
M'n ouders betalen al alles m.b.t. paarden en bovendien ben ik volgend jaar best van plan een druk paardenschema te hebben met wedstrijden en evenementen, dus ik denk dat als ik te oud ben voor de ponyclub en / of afgestudeerd ben enzo er meer tijd vrij komt voor endurance. Ik kan de verleiding om het toch een keertje te proberen volgend jaar echter niet weerstaan, dus ik denk dat ik misschien een of twee jaar een kennismakingswedstrijd meedoe en daarna toch meer wil meedoen.
Helaas ben ik nog geen 18...
Volgens mij moet ik dan gedwongen rijbewijs en aanhangerbewijs halen van mijn vader, haha, hij gaat nog flink moeten rijden volgend jaar als ik bijna elk weekend wel iets wil doen!
Volgend jaar wordt ik wel 18, rijbewijs kreeg m'n broer ook voor z'n verjaardag, dus... nu nog een auto die een trailer mag trekken, een aanhangerbewijs, en eh... geld voor dit alles. 
Jorie schreef:Zeker weten van wel!!! Als we weten dat je komt en je beschrijft jezelf gaan wij wel tegen jou aan beppen. Wedden dat je dan wel terug praat!!!
ondanks dat we gediskwalificeerd zijn, maar het gaat er in ieder geval heel erg gemoedelijk aan toe! Het is inderdaad echt zo dat wildvreemde mederuiters, -,bokkers en -, kijkers je zo maar aanspreken. Echt heel erg leuk en zeker aan te raden als het je leuk lijkt! Jorie schreef:Zeker weten van wel!!! Als we weten dat je komt en je beschrijft jezelf gaan wij wel tegen jou aan beppen. Wedden dat je dan wel terug praat!!!
, zelfs als ik ze helemaal niet ken, haha, als ik mensen totaal niet ken en ze beginnen tegen me aan te banketstaaf krijg ik vaak nog wel een goed gesprek!
zeker weer iets psychologisch...
Maarja, ik vind het jammer dat het nog wel even gaat duren voordat ik meekan naar een.
Volgend jaar toch maar rijbewijs halen als ik 18 ben... En dan nog een auto kopen terwijl ik geen geld heb. Hm.
Het jaar daarna kan ik nog een jaartje ponyclublid zijn, maar ik ga dus ook lid worden van Midgard, een ijslandervereniging, volgend jaar, dus alle activiteiten moeten sowieso een beetje op de plaats vallen.