Hier het verslag:
Om half 1 zijn we richting ede gereden om op ons gemak het parcours te verkennen en vast aan te melden. Er liep toen nog niemand dus hadden we lekker de tijd. Hindernissen zagen er niet hoog uit maar wel breed niet dat dat een probleem is maar toch anders. De boog het bos uit vond ik wel een lastige spring en die hindernis erna met de halve boog. Bij de piano hebben we een tijd staan kijken ik vond dat ze gewoon rechtdoor moest proberen te gaan wilde hij niet kan je altijd alternatief nemen. Leys heeft alleen de gewoonte om bij een afsprong echt een flinke jump te nemen en dat moest hij daar echt niet doen. Het water zou ook wel lastig worden nu maar hopen dat hij een ander paard braaf zou volgen.
Erna zijn we lekker op ons gemak Leys gaan halen. Onze toppie groom was er al en de auto was snel geladen en we konden op weg. We hadden gelukkig weinig last van files dus al snel kwamen we in Ede aan. Leys stond nog tevreden te knabbelen op zijn kuil. We hebben nog even bij de Piano en Waterbak gekeken en ERG veel lol om de omroepster gehad wat een verschrikkelijk TOF mens toppie. Het geeft toch wel erg veel sfeer. Ondertussen kwam ook mijn vriend aan en de vriend en vriendin van de ruiter. En later kwam Maaike ook nog helemaal toppie dat ze er was een dag voor de grote reis naar Engeland.
We zijn leys rustig gaan opzadelen aan zijn ogen te zien had hij er zin in

Bij de piano wilde ze toch de alternatieve route nemen maar dat vond leys niets dus toch maar de gewone weg en dat ging prima. Erna wist ze leys achter iemand aan te plakken om in volle galop door de waterbak te gaan. Toen lekker na de laatste hindernis en daar hebben we een leuke foto van

Erna nog even goed uitgedraaft en op naar de keuring. Die was prima met 80 en kregen compliment dat hij nog zo fit was hij kon best nog een rondje trots.
Er bleek ook nog een bekende van de ruiter langs de kant te hebben gestaan die ook erg fanatiek eventing rijdt en ze wist te vertellen dat ze zeker door moest gaan en dat het er een goed paard voor was. We zijn dus nu aan het informeren om te gaan trainen bij Gert Boonzaaier (had hem ook zien lopen en vond hem zeker goed) ben dus erg benieuwd wat daar uit gaat komen.
Moe en voldaan gingen we naar huis ze hebben alle hindernissen genomen ook al was het niet in een keer maar daar is een oefencross voor en niet om alternatieven te rijden

Dag erna was hij prima wel wat stalbenen en wat stijf eerste 10 minuten maar erna was hij prima. Ben altijd voorzichtig met zijn benen dus heb hem voor de zekerheid 2x afgespoten. Zondag had hij nog droge benen en ging lekker mee op wedstrijd waar ik zelf 2 fijne proefjes reed fijn constant met een goed gevoel. Helaas hadden de juryleden een andere idee en gaven helemaal geen winstpunten weg. In de 2de ring werd er een weggegeven met 160 punten. Erg jammer dus want mijn instructice had ook beter verwacht. Stalgenoot kwam zelfs met 129 punten thuis (was een jurylid die haar dus niet mocht) vind dit echt te schandalig voor woorden. De vereniging maakt zich hier niet populair mee. Jammer erg jammer. Ik ben tevreden wat ik heb gereden en als ik de video kijk helemaal denk dat dat belangrijker is.
Thuis heeft hij nog een uurtje op het weiland gestaan waar hij nog even moest laten zien dat hij nog LAAAAAANGGG niet moe was eikel.
Maaike toppie dat je er was zal je missen komende maand. jammer Ilona en Roy dat jullie er niet waren jullie hebben echt wat gemist. En ik sorry dat ik er zaterdag niet was ging het niet halen. Locanda onze toppie groom en verwenner van Leys je bent geweldig om mee te hebben.
Crossmonster bedankt voor alle tips we hebben ze goed gebruikt.