We waren er weer lekker op tijd zodat Caru eerst nog weer een tijdje kon slapen in de vrachtwagen, waar ze ook dankbaar gebruik van maakte

Na aankomst plofte ze al snel weer in het stro.
Toen ze later op de ochtend in de ring mocht, liet ze zich redelijk zien. Niet echt showen maar ze liet nu tenminste nog wat drafpassen zien i.p.v. alleen maar te bokken en te galoperen zoals vorige week.
Ze kreeg een 1A premie

En ze mocht in de middag terug komen voor het veulenkampioenschap.
Tussendoor hebben ze weer op de vrachtwagen gestaan en heeft Caru weer liggen slapen. Ze was weer erg moe
Het hele programma liep nogal uit er we stonden helaas voor het kampioenschap al een tijd te wachten. Copper vond het wel best (grazen) maar voor Caru was dat natuurlijk best vermoeiend met al die drukte om haar heen.
Toen ze uiteindelijk in de (grote) ring mochten, was ze wel weer wakker.
Ze moesten een voor een een grote ronde in draf (veulens los) en daarna was de jury er al uit.
Wij dachten dat een ander veulen kampioen was geworden en wilden de ring al weer uit gaan totdat er mensen begonnen te roepen dat we moesten opstellen, Caru was veulenkampioen!
Dat hadden we helemaal niet verwacht. Hoewel er niet veel concurentie was, was het niveau wel heel hoog en op papier was Caru IMO ook zeker geen favoriet.
Maar toch deed het kleintje het en ik moet zeggen dat ik echt trots was hoe ze daar stond

Helemaal op het eind van de dag mocht ze ook nog terug komen voor het algemeen dagkampioenschap en dus met alle kampioenen in de ring.
Best leuk om daar dan tussen te lopen met een eigen gefokt veulentje en ook nog eens van onze eigen hengst...
En dit betekent dus ook dat we dit jaar toch naar de nationale keuring gaan met pony's. Niet echt verwacht en in de planning omdat we geen volwassen merries op stamboekkeuringen hebben ingeschreven maar Caru mag nu naar het nationaal veulenkampioenschap

Komt ze met de foto op de voorpagina
Ik ben benieuwd wat het veulen van Brenin gaat doen a.s. zaterdag in breukelen..
!!