Om 12 uur aangereden, en ik hoopte vurig dat de regen weg zou blijven. Daar aangekomen even het parcours gelopen. Het viel me een beetje tegen in vergelijking met vorig jaar. Toen stond het veel lager en was de afstand ook veel korter. Vooral hindernis 1 vond ik er erg breed uitzien. Bij de trap had een mooi alternatief gevonden.
Mijn paard moest zich nog wel even misdragen. Toen we zijn maatje van de trailer af haalden vond hij dat hij er ook af mocht en toen trok hij het halster kapot. Daarna stormde hij achteraf de trailer uit. De stang achter schoot los. Iemand (lees ik

Even later opgezadeld en laten keuren. Met losrijden was hij in het begin een beetje wild. Hij ging alleen maar in de middendraf. Na 5 min. was hij zijn ergste energie kwijt en begon hij lekker te luisteren. Het was nog de hele tijd droog geweest, maar toen ik met losrijden bezig was begon het steeds harder te regenen

Toen mochten we starten. Ik wist dat ik grote problemen op hindernis 1 kon verwachten, want hij moest weggalopperen van de groep en dat vind hij niet zo leuk. Even hem overtuigd en toen deed hij het toch. Met een lekker tempo naar 2 (steil) en hij pakte super aan. Op 3 (met gat eronder) trok hij ook heel lekker op aan. Naar hindernis 4 (heksenoog) ging hij er met mij vandoor. Ik moest vol aan hem gaan hangen om hem nog een beetje terug te krijgen voor de hindernis. Hindernis 5 (katapult zonder schapen) daar heb ik het alternatief genomen. Naar 6 (steil) pakte hij ook geweldig aan.
Toen begon ik een beetje moe te worden

Toen weer heerlijk in galop naar 8 (steil met heg erachter) geraced. Onderweg nog iemand overhoop gereden die daar op de weg gewoon aan het stappen was en niet aan de kant ging?!

Op naar de waterbak (11). Hij nam weer een lekker crosstempo aan, maar hij wilde vervolgens ook met hetzelfde tempo de waterbak invliegen (gelukkig stond er geen file

Bij de trappen had hij weer een lekker tempo in en moest ik er weer flink aan gaan hangen om hem terug in draf te krijgen. De bocht was best scherp en er lag eerst nog een boompje voor. Na de trappen weer lekker doorgegalopeerd naar de waterbak en daar ging hij lekker in. Ik heb erdoor heen gedraafd (kon ik meteen weer een beetje uitrusten

En toen ik daarover heen was stopte het met regenen.
Ik zat een heel stuk buiten de optimale tijd omdat ik die stukjes gedraafd heb. Maar ik heb verder ook niet op tijd gereden. Was zo trots op mijn stoere paardje!

Nog even naar de veearts geweest, wat gegeten en toen lekker huiswaarts gegaan. Uitslag weet ik niet, zie ik morgen wel op internet.
Ik zal proberen wat foto's te maken van de video-opnames binnenkort.
Nu heb ik de smaak wel te pakken. Het is zo jammer dat je eerst een B parcours moet springen om officieel te mogen crossen. Ik vind die hindernissen echt veel enger dan crosshindernissen.