Ik heb een vraagje. Waarvoor heb je eigenlijk allemaal een ruiterbewijs nodig? En is het ook te halen via westernrijden of alleen met dressur?
Groetjes
Khartoum
Geplaatst: 13-06-04 20:27
je kan het ook met western halen.. ikw il hem ook gaan halen omdat je dan verzekerd bent...
KiWiKo
Geplaatst: 13-06-04 20:28
Je hebt je ruiterbewijs nodig om een aantal kassen te spekken.
Verzekeringen willen ook nog wel eens moeilijk doen als je m niet hebt en er gebeurt wat. Maar het is voornamelijk onstaan door waarschijnlijk een kas tekort bij de KNHS.
_Margarita_
Geplaatst: 13-06-04 20:28
Ik vroeg me af waar in de kop van noordholland je het ruiterbewijs kunt halen?
Whoa
Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 20:29
En weten jullie ook wat je dan ongeveer moet doen en wat het kost?
Nerwen
Geplaatst: 13-06-04 20:31
Indd, wat G&K zegt
En je kan je ruiterbewijs indd ook met westernrijden halen.
Margarita: je zou op de site van de FNRS ( www.fnrs.nl ) kunnen kijken naar goedgekeurde maneges die het ruiterbewijs uitgeven.
Khartoum
je moet theorie kennen een een praktisch examen doen (op terrein rijden) en je moet stap,draf,galop beheersen...de prijs weet ik niet meer en mocht iemand weten waar in de buurt van Leiden je er een kan halen dan hoor ik het graag haha
Khartoum
voor theorie krijg je een boek gestuurd (dat krijg je automatisch voor die prijs die je moet betalen, die prijs weet ik niet meer)
Nerwen
Geplaatst: 13-06-04 20:32
Whoa schreef:
En weten jullie ook wat je dan ongeveer moet doen en wat het kost?
Probeer anders ook de zoekfunctie hier eens Dan kom je heel veel topics tegen die over deze vraag gaan
De kosten kan je op de site van de fnrs (zie mijn vorige post voor adres) vinden.
Tja, ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar wat je moet kennen en vooral wat je moet kunnen voor het ruiterrijbewijs. Zelf heb ik al gekeken op beide, eerdergenoemde website's en de info was wel erg oppervlakkig. Ik heb ook gebeld met een manege waar je je ruiterrijbewijs kunt halen maar die kon mij ook niet echt meer vertellen.
Ik wil graag weten of ik genoeg niveau heb om mijn ruiterrijbewijs te halen. Volgens de beschrijvingen op de websites kom ik er wel voor in aanmerking, maar dat lijkt mij zo eenvoudig?
Heeft een van jullie niet ervaring met het halen van het ruiterrijbewijs?
Yessy
Geplaatst: 14-06-04 11:30
ja, ik zou eigenlijk western gaan doen, maar mn paard werd kreupel en er was alleen een dressuurpaard voorhanden, dus moest dat maar... je moet gewoon de standaard dingen doen, kan je een b-proefje rijden, een hindernisje van 60 cm springen (20 cm breed zoiets) en buitenrijden zonder problemen, dan haal je je ruiterbewijs ook met gemak