[FZ] Melding bij plaatsen bericht
Was ik een oplossing aan het maken maar daarbij heb ik nogal een stomme fout gemaakt, dit zou nu allemaal weer helemaal opgelost moeten zijn en ook het probleem dat Amanda meldde zou nu wat beter afgehandeld moeten worden.
Voor de mensen die willen weten wat er nou precies aan de hand was:
phpBB slaat alles op in tabellen, je kan die dingen zien als b.v. een flink aantal (enorme) excel sheets met daarin een aantal kolommen en rijen. Zo is er bijvoorbeeld een tabel waar een lijst in staat met alle topics. Het nummer van het topic (topic_id), de titel van het topic (topic_title), etc. In die tabel staan op het moment iets van 242107 rijen voor 242107 topics. Een van de kolommen in die tabel is de kolom 'topic_replies', die kolom wordt gebruikt om in viewforum.php (het forum overzicht) snel te kunnen laten zien hoeveel berichten er in een topic staan, als die kolom er niet was zou de database iedere keer in de tabel met alle postings door moeten lopen om te tellen hoeveel berichten er in dat specifieke topic zijn. Dat kost nogal wat tijd en daardoor wordt Bokt (erg) langzaam.
Dit is allemaal leuk en aardig, zo lang het goed gaat

Als dat aan de hand is met een topic kreeg je sinds kort die 'reply count is incorrect' melding, op die manier zag ik met welke topics er iets mis was. Nu heb ik het zo gedaan dat je die melding krijgt maar dat phpBB ook meteen even opnieuw telt hoeveel berichten er in werkelijkheid in dat topic staat en dan die teller bijwerkt. Zodra je dus die melding met 'incorrect reply count' te zien kreeg was het probleem ook meteen verholpen. Probleem was nu dat ik een domme tiepfout heb gemaakt waardoor de teller van _alle_ topics op dat aantal reacties werd gezet. Als iemand dus een topic tegen kwam dat 300 reacties heeft en waar die teller niet klopt dan werd dat voor alle topics veranderd en leken alle topics 300 reacties te hebben (en het bijbehorende aantal pagina's). Niet handig dus

Anyway, dit is nu allemaal weer gefixed. Hoop ik

Iig excuses voor de overlast!