Nou minder eten is al geregeld. Ze staat sinds enkele weken op een land waarvan het gras OP is. Ze kunnen hoogstens wat grassprietjes herkauwen. Nu krijgen ze elke dag een nieuw strookje gras maar dit is minimaal.
Beweging dan. Ik heb anderhalve maand hard getraind met haar, ze is er wel wat van afgevallen maar ze is nog steeds te dik.
Mijn probleem en vraag nu: ze staat dus al op heel weinig voer en beweging kan ik haar op dit moment niet geven omdat ze niet goed loopt. Rijden en longeren zit er vanwege haar oude blessure (waar ze nu dus weer last van heeft) niet in.
Ik het zware vermoeden dat ze erg gevoellig is voor eten. Ze komt bij het minste of geringste aan en valt heel moeilijk af. De enige keer dat ik haar in de afgelopen jaren slank heb gezien was vorige zomer. Ze is toen heel erg afgevallen vanwege de pijn aan haar wonden
Hebben jullie tips of ideen om haar te laten afvallen? Dan denk ik aan middeltjes om de spijsvertering bijvoorbeeld beter op gang te helpen o.i.d. Ik heb geen idee of dit soort dingen bestaan en of het verantwoord is om te geven maar wie weet hebben jullie nog creatieve ideen
Ik dacht dat lijnzaadolie alleen voor de glans was 
Wij lossen het inderdaad op door hem minder op de wei te zetten, minder voer te geven en meer beweging. We zijn pas een week bezig, dus ik hoop we over een tijdje verbetering zien!