Ods schreef:Dit is een leuke discussie en ik weet eigenlijk nog niet echt wat ik hiervan vind.....
De Overo's mogen van mij bij de Quarters gevoegd worden, omdat de Overo fokkers op een andere manier fokken dan de Tobiano fokkers. Tobiano heeft, in mijn ogen, niet meer een 'Quarterbouw'. Hiermee doel ik op de veel uitgesproken kreet 'Paints zijn Quarters met vlekken'. Veel Overo fokkers kruizen Overo Paints met Quarters. Daar zie je geen type 'verlies'.
Als je de twee stamboeken samen zou voegen krijg je ook de Tobiano's erbij en daar zou ik persoonlijk niet 'blij' mee zijn.
Als ik kijk naar de Overo's, die hebben intussen een aardig leuke lijnen opgezet, die ik een toevoeging zou vinden voor de Quarters, hoewel de AQHA die niet nodig zou hebben, in mijn ogen, hebben ze genoeg paarden om mee door te gaan.
Wat ik wel een groot voordeel vind als de Paints bij de Quarters gevoegd zou worden is dat de Breeding Stocks (APHA) hun waarde niet verliezen. BS merries hebben meer toekomst dan de BS hengsten. Buiten het feit dat ze qua geld weinig opleveren vind ik dat juist de BS hengstjes weinig 'kans' hebben in het leven.
Ik heb dus geen keuze kunnen maken in jou poll SugarMiss!
als een BS gewoon zal worden opgenomen als paint of quarter
dan zullen fokkers er eerder voor kiezen om hun paint te laten dekken door een quarter.
ik vind het zonde dat dat eigenlijk te weinig word gedaan
want dan zou je idd gewoon de quarter met vlekken houden.
nu word de paint horse steeds meer een apart ras.
om dit te voorkomen zou je ze dus bij elkaar kunnen voegen
wat de BS ook goed doet.
alleen heb je idd de paint fokkers die alleen op kleur fokken
ik begrijp heel goed dat de AQHA die er niet in zou willen hebben
want dat doet het ras niet ten goede
en ik persoonlijk vind ook dat het ,het paint ras niet ten goede komt 
ik vind vlekjes leuk maar vind wel dat er een quarter bouw en karakter in moet blijven ,daarom zou het misschien goed zijn om een quarter met teveel wit gewoon een quarter te laten.
zodat je een vlekjes paard kan kopen zonder dat het alleen op kleur is gefokt.
en een paint met te weinig wit gewoon een paint en geen BS
maar waar moeten dan de veulens die uit een paint en quarter komen heen?