Eerst even ter duidelijkheid, sinds 3 jaar ben ik eigenaresse van een klein schuurtje/stalletje en een aantal perceeltjes land.
Na veel gezeur met pensionstallen was dit de uitkomst, niet groot en luxe maar wel eigen baas...
Op papier een schapen stal, maar nooit over nagedacht dat je daar geen paarden mag houden....

Drie weken terug kregen we een brief van de gemeente dat de stal gekocht hebben met bijbehorende percelen grond nu gebruikt werd tegen de principes van de doel stelling waar het werkelijk voor is.
Zij schreven; fokkerij/handel/pension/rijlessen/ruiterkampen, op zich een kern van waarheid maar voor mij toch echt pure hobby.
Handelen kan ik helemaal niet, elk paardje verkoop ik met een brok in mijn keel... fokken doen we sinds vorig jaar, gewoon hobby matig... en tja de rijlesjes op onze ponytjes, die wij 's winters amper uit kunnen voeren aangezien het dan te nat is... en wij geen luxe accomodatie hebben stellen ook niet mega veel voor maar goed... het mag dus niet.

Mijn vader heeft een afspraak gemaakt en vandaag was het dan zover.
Om 10 uur werden wij ontvangen.
Al snel bleek wie en wat er geklaagd hadden... de dorpsraad hier, waarvan een de man is van een bevriende paarden eigenaresse en een de vader van een ex leerling... Tja van je kennissen moet je het dus hebben he

De meneer met wie wij het gesprek hadden vertelde ons dat we eventueel uitstel zouden kunnen krijgen (wel nadat mijn vader uitgelegd had dat paarden levende haven is en dat je niet een twee drie een nieuwe eigenaar voor ze gevonden hebt... en natuurlijk wil je van je klanten netjes afscheid kunnen nemen) maar dat het er verder niet best uit zou zien... een paar paardjes (hobbymatig 1 of 2 van mij zelf) en wat schapen zou evt. wel mogelijk zijn.... maar goed dat wil ik niet... ik ben hier al vanaf mijn 14e mee bezig, rustig aan opgebouwd en dacht nu klaar te zijn.
Ik wil niet groot, ik wil niet meer dan dat ik nu heb maar wil wel kunnen genieten van mijn pony's en de kinderen die ik hier mee kan vermaken.
Tja en nu, afwachtten, hopen op lang uitstel, maar langer dan september zou het zo ie zo niet zijn... op zoek naar een nieuwe locatie of toch de hele boel verkopen... mijn lieve paardjes, stuk voor stuk heb ik wat met ze, natuurlijk met de ene meer dan met de andere maar als ik zo op papier zou zetten wie er niet weg mogen zit ik toch met te veel...

Ik houd jullie op de hoogte, nu weten jullie wel waarom alles een beetje op een laag pitje staat en waarom ik mij misschien niet aan afspraken kan houden die ik gemaakt heb, sorry voor dat alles.