Split over buikspieren. (is diep & rondrijden in orde?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:44

Lovely schreef:
Heeft Solange wel de waarheid in pacht dan?


Nee natuurlijk niet ! Maar zij heeft d.m.v. een studie aan kunnen tonen wat de effecten zijn en ook nog is wetenschappelijk onderbouwd !
Om een eigen mening erover te kunnen vormen zal je echt een keer haar "live" moeten horen.
Ik heb écht de kennis niet om dat weer aan een derde te kunnen overbrengen ! Het zelf begrijpen is één maar om het dan ook nog eens overtuigend te kunnen overbrengen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:47

Flower schreef:
ik krijg vanavond les van QQQQ.
dan alvast alle sterkte toegewenst.

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:06

Doe hem de groeten maar Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 20:47

QQQQ"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Volgens mij is nou al tig keer verteld dat je het atletisch vermogen van een paard veel meer traint met LDR als met puur klassiek.
LDR paarden vind ik altijd met veel meer gummy en afdruk marcheren als de klassiek getrainde paarden.


Ik wil een beredenatie horen van het WAAROM!!
[/quote]


Kom morgen maar naar Ermelo. Daar heb je zat beredenaties.

Tjongejonge, wat een hokjesmensen hebben we hier op bokt zeg...

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:40

Pipo schreef:
Eergisteren vond je Cor Loeffen anders nog zo deskundig man. Daar ben ik vier jaar lang door begeleid. En dan ook iedere dag!

En als we weer zo op de man gaan spelen, je vriendin rijd paard, en verdienstelijk ook! Maar wat is je eigen nivo qua paardrijden? Want je haalt anderen wel onderuit, maar verteld niets over jezelf.


Verward:?:?

Ík schreef dat Cor Loeffen een kundig man is, so what? Coby bijvoorbeeld is toch ook een vakvrouw, terwijl ze klassiek rijdt.... LDR bepaald imo niet of ik iemand kundig of niet vind hoor.

Ennuh.... je maakt het geheel nog vreemder. Je spreekt één persoon aan in bovenstaand bericht, eerst mij en vervolgens dicht je mij een vriendin toe...... *LOL* Ik heb veel vriendinnen, maar dat houd ik toch liever platonisch.

Verder heb ik inderdaad in het originele topic uitgebreid de hele spierenkwestie uiteen gezet. Dat mensen als Q dat niet overtuigend vinden, prima. Ik ben ook niet overtuigd van de tegenargumenten, kom maar met een biomechanisch/ trainingsfysiologisch verhaal dat het klassiek rijden rechtvaardigd en bij voorkeur natuurlijk aantoond dat het "beter" is dat LDR.

Het advies van Tyrza lijkt me buitengewoon nuttig; vandaag heb ik weer duidelijk de verschillen mogen zien tussen de klassiek gereden paarden en de LDR gereden paarden. Morgen is er nog een kans om daarvan te mogen genieten, ik zou zeggen: grijp die kans met beide handen!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:45

Sprintje"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Tja, soms zijn waarheden inderdaad voor sommigen moeilijk te accepteren. Kennelijk zelfs als er bewijzen genoeg zijn van allerlei mensen die zo puur kunnen rijden!


En er zijn meerdere wegen die naar Rome gaan
[/quote]

Maar er zijn veel omwegen, die niet altijd even goed of betrouwbaar zijn

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:47

Magique"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Tja, soms zijn waarheden inderdaad voor sommigen moeilijk te accepteren. Kennelijk zelfs als er bewijzen genoeg zijn van allerlei mensen die zo puur kunnen rijden!


Die bewijzen die bij jou op stal staan zeker Verward Laat me toch niet lachen, je hebt nu een keer de mogelijkheid om jouw kunnen te demonstreren tijdens een clinic en dan kom je niet ? Niet zo geloofwaardig lijkt me .....
[/quote]

Wel goed lezen Magique: ik heb helemaal niet gezegd dat ik niet kom! Haha!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:57

Sjuimpje: 1 kievit maakt nog geen zomer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:39

Misschien off-topic maar ik was benieuwd of er nog felle tegenstanders zijn van het LDR rijden {Lovely, Aqua, QQQQ, Pipo} die dit week-end naar Ermelo gaan?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:18

Aqua8horse schreef:
Sjuimpje: 1 kievit maakt nog geen zomer!
:)) zwaluw aqua, zwaluw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:30

SuperPepeijn"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Sjuimpje: 1 kievit maakt nog geen zomer!
:)) zwaluw aqua, zwaluw.
[/quote]
Freudiaans?

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 14:43

Even doordenken, heer en dame Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25193
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:43

Ik ben vandaag naar Ermelo geweest, heb lange tijd bij het losrijden zitten kijken,maar ik vind LDR niet prettig om naar te kijken, daar blijf ik bij.
Ik heb ook foto's gemaakt van o.a. Grib om nog wat te illustreren, maar die moet ik nog op de computer overzetten en ik ben niet zo handig. Wordt vervolgd ..... Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 01:42

Let wel; Het is niet de bedoeling dat er foto's van ruiters geplaatst gaan worden [zonder hun toestemming of medeweten] in hun 'slechtste' moment die dan vervolgens 'kritisch' bekeken gaan worden. Zulke dingen zijn niet toegestaan bij mede-bokkers en dat geldt ook voor andere ruiters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 04:07

Jippie schreef:
Misschien off-topic maar ik was benieuwd of er nog felle tegenstanders zijn van het LDR rijden {Lovely, Aqua, QQQQ, Pipo} die dit week-end naar Ermelo gaan?



Ja ik ben geweest.

Fitzroy

Berichten: 25193
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 10:42

Heike schreef:
Let wel; Het is niet de bedoeling dat er foto's van ruiters geplaatst gaan worden [zonder hun toestemming of medeweten] in hun 'slechtste' moment die dan vervolgens 'kritisch' bekeken gaan worden. Zulke dingen zijn niet toegestaan bij mede-bokkers en dat geldt ook voor andere ruiters.


Heike, het gaat hier helemaal niet om het 'slechtste' moment, het gaat hier om een systeem, zoals dat door mensen gereden wordt en waar wij over discussieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:00

Fitz, hoe het beeld van het LDR rijden er uit ziet is hier al vaker geillustreerd ook met foto's.

Jij stelt heel duidelijk dat je het beeld niet prettig vind en dat je dat gaat illustreren met foto's. Uiteindelijk levert dat nooit iets positiefs op voor de discussie en voor de ruiter in kwestie die zonder medeweten lijdend voorwerp van deze discussie wordt gemaakt.

Stel dat iemand zoiets bij jou en Fitz [of een andere Bokker] zou doen ter illustratie van -ziet er niet zo prettig uit- dan zouden we het er over eens zijn dat zulke dingen niet kunnen.

Fitzroy

Berichten: 25193
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:58

Nou, Jippie, ik snap er nu niets meer van Verward
Eerst 'moeten' we maar eens in Ermelo gaan kijken bij het losrijden en nu heb ik dat gedaan.
Heb me een beeld gevormd van de combinaties die LDR gebruiken bij het losrijden, wil illustreren waarom ik het geen prettig beeld vind en dan mag dat opeens niet omdat dat dat niet positief is?
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom jij als LDR-aanhanger er nu opeens zo op tegen bent dat ik hier foto's van een systeem plaats.(het gaat me helemaal niet om personen en ik speel ook niet op de man, want ik heb meerdere foto's van verschillende combinaties)
Jij moet het toch juist fijn vinden om foto's van jouw systeem terug te kunnen zien op Bokt en met argumenten te weerleggen waarom jij het wel een prettig beeld vind?
Afijn, zo wordt het moeilijk discussieren en ik zal me verder uit de discussie terugtrekken (indien er al discussie mogelijk is).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:59

Hier ben ik het wel met Fitzroy eens, vooral omdat ze zelf de foto's heeft gemaakt en dus zelf heeft gezien welke indruk de combinatie maakte in beweging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:31

Van wie moet je naar Ermelo dan? Dat was gewoon een vraagje van mij, mag toch wel?

Over de discussie: daar hou ik me juist buiten.

Over het plaatsen van zelf geschoten foto's: Het is niet netjes om zonder medeweten en toestemming foto's van mensen te gaan plaatsen op een medium als internet. En zeker niet als de foto's inzet zijn van en discussie over goed of slecht [voor zover zo'n discussie al bestaat]. En daarbij maakt het niet uit of de combinatie Edward-Gribaldi, Antoinette-Jarwo, Jolanda-Lois, Joanneke-Lab of Leontien-Fitzroy heet.
In vorige topics zijn door Bokkers foto's aangeleverd van henzelf in LDR trainingshouding, voldoen die niet meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:38

Jolanda, ik begrijp je gedachtengang wel hoor. Het verschil tussen Edward en jou is vooral dat hij een meer publieke 'functie' heeft, hij komt bijvoorbeeld op TV en de bladen staan vol met foto's. Als (aspirant) lid van een nationaal team hoort dat er wel een beetje bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:43

Jippie schreef:
Misschien off-topic maar ik was benieuwd of er nog felle tegenstanders zijn van het LDR rijden {Lovely, Aqua, QQQQ, Pipo} die dit week-end naar Ermelo gaan?

En Jolanda, waarom stelde jij deze vraag eigenlijk?? Nog even afgezien van het feit dat je mij een 'felle tegenstander' noemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 14:11

Ik had het wel leuk gevonden om samen wat combinties te bekijken maar helaas, geen reactie gekregen.

Ik wordt dan toch snel bestempeld als voorstander van LDR rijden maar ik ben vooral een voorstander van GOED paardrijden. Ik ben een groot fan van Edward maar ik kan ook genieten van Marlies of Alex en in Dusseldof van de merrie Wahajama [of hoe was het ook al weer]. Ik geloof helemaal niet in die zwart-wit discussie.

Tijdens de prijsuitreiking in Ermelo was dat goed merkbaar. De sfeer tussen de ruiters was erg goed, ontspannen en bijzonder hartelijk. Niets geen kampvorming maar juist wederzijdse bewondering. Misschien komt het hier op Bokt ook nog eens zo ver...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 14:26

Helaas was het voor mij dit weekend absoluut niet haalbaar om naar Ermelo te gaan. Gelukkig zijn er nog diverse gelegenheden om naar onze topruiters te kijken.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 10:35

Magique"]
[quote="Lovely"]Heeft Solange wel de waarheid in pacht dan?
[/quote]

Nee natuurlijk niet ! Maar zij heeft d.m.v. een studie aan kunnen tonen wat de effecten zijn en ook nog is wetenschappelijk onderbouwd !
[/quote]

Zoals ik al zei: dat heeft Weiler ook niet geholpen, hier op bokt.

[quote="Sprintje"]
[quote="Lovely"]Heeft Solange wel de waarheid in pacht dan?
[/quote]
Niemand heeft de wwarheid in pacht! Maar die site van Theresa wordt iederekeer aangehaald als het antwoord op alle vragen.
[/quote]

Die haal ik zo vaak aan, omdat het een van de weinige sites is die zo duidelijk uitleg over dit onderwerp geven. En een site is direct bereikbaar voor iedereen.

[quote="Lovely schreef:
Hier ben ik het wel met Fitzroy eens, vooral omdat ze zelf de foto's heeft gemaakt en dus zelf heeft gezien welke indruk de combinatie maakte in beweging.


Vind ik ook, en misschien kan tenminste de ruiter onherkenbaar gemaakt worden?
Zag je uitnodiging dus te laat Jippie (maar had dit weekend ook geen tijd kunnen vinden, vrees ik).