2 teugels aan Trens-bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

2 teugels aan Trens-bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 16:30

Sinds kort rijd ik met 2 teugels aan een trens-bit.
Ik heb weleens op stang en trens gereden, en toen vond ik 2 teugels al fijn.
Dus nu heb ik gewoon 2 teugels aan mn gewone bit gedaan.
en het rijd super fijn!
Net alsof je meer controle en kracht hebt. (Tja, je moet eigenlijk geen kracht hebben met rijden, maar het paard voor zijn Bloos )
Het heeft geen invloed op het paard, dus mag het ook op wedstrijd?

Wie rijd hier ook met 2 teugels?


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:00

op wedstrijd mag je gewoon met 2 teugels aan 1 bit rijden

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:04

Ik vind het echt onzin! Dat helpt toch niks?? 2 teugels aan 1 bit heeft hetzelfde effect als 1 teugel aan 1 bit! T is gewoon het gevoel in je handen, that's it!

Je mag er wel ws mee rijden!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:58

mijn nichtje reed ook altijd op haar paard (die ook van mij is geweest) met 2 teugels en tja het rijd aan de ene kant wel fijn, maar rijd nu zelf nooit meer met 2 teugels.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 18:09

ik vind het ook heel fijn met 2 teugels te rijden. Nu heb ik een springteugeltje, wat net zo fijn rijd.

Je mag er wedstrijden meerijden, mits de ene teugel (bovenste) dunner is dan de ander...

:){

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 18:59

Hoi,

Mijn verzorgpony reed ik in het begin met een enkel teugeltje, en dr was niks mee te beginnen. Ik een 2e teugel er bij gedaan, en het leek wel of zij er druk van voelde, want ze liep ineens heel anders, veel meer nageeflijker, ik vind het de meeste vriendelijk optie van een hulpmiddel. Ik hou nooit zo van halsverlengers en martingalen etc.

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:25

Kan iemand dan uitleggen, wat volgens hem/haar de werking van die dubbele teugel is? Ik heb namelijk niet echt het idee dat het iets toevoegd, je zit met twee teugels aan hetzelfde bit te trekken.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:30

jah maar op de 1 of andere manier.. voelt je paard dan toch meer druk in zen mond zeg maar.. het is beetje moeilijk om goed uit te leggen wat de functie er van is.

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:45

Ik heb ook wel is gehoord dat je dan de druk in de paardenmond meer verdeeld, maar of het waar is weet ik niet hoor.

Als alle mensen met hun gebreken, zichzelf bekeken,
dan zouden ze het praten over andere wel laten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:49

Ik verplaats dit topic even naar RT Knipoog

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:02


Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:02

Tot op heden heb ik nog niet echt kunnen bedenken wat een extra teugel aan hetzelfde bit toe zou moeten voegen.

Waar ik wel aan dacht, was extra veiligheid. Als de ene teugel breekt, dan heb je er mooi nog eentje over Haha!.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:15

CCCCorine schreef:
Waar ik wel aan dacht, was extra veiligheid. Als de ene teugel breekt, dan heb je er mooi nog eentje over Haha!.


haha die is goed Tong uitsteken , ga morgen gelijk met nog een teugel eraan rijden, je weet immers maar nooit, veiligheid voor alles!!! Knipoog Haha! Clown

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:25

Jaike"]
[quote="CCCCorine schreef:
Waar ik wel aan dacht, was extra veiligheid. Als de ene teugel breekt, dan heb je er mooi nog eentje over Haha!.


haha die is goed Tong uitsteken , ga morgen gelijk met nog een teugel eraan rijden, je weet immers maar nooit, veiligheid voor alles!!! Knipoog Haha! Clown
[/quote]
Meteen 2 zadels erop Knipoog Je weet maar nooit Clown

Mij lijkt het ook wel een beetje apart dat je met 2 teugels aan 1 bit meer te vertellen hebt over je pony/paard. Maar als het echt bewezen is dan zal het wel Lachen

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:35

tja heb dus op mijne oude paard die toen van mijn nicht was/is ook gereden ik kon nou niet zeggen dat je meer te vertellen hebt als met 1 teugel. het was erg wennen, misschien wel goed om alvast te wennen aan 2 teugels voor als je met stang en trens gaat rijden. Clown

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:52

YvonneS schreef:
Ik vind het echt onzin! Dat helpt toch niks?? 2 teugels aan 1 bit heeft hetzelfde effect als 1 teugel aan 1 bit! T is gewoon het gevoel in je handen, that's it!

Je mag er wel ws mee rijden!

Jawel dat helpt wel. Toen ik nog jong was Tong uitsteken had ik een verzorgpaard die ook altijd zo gereden werd. Je had toch net even wat meer te vertellen!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 07:41

het enige wawt ik vind met een dubbele teugel, is dat je meer in je hand hebt. Maar of dat zo goed is...

:){

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:16

Hat is denk ik meer voor je eigen idee hoor en at voelkt je paard natuurlijk ook aan. Ik heb er op een gegeven moment bij een pony mee geredendie bijna in de Z kwam en ik eerst met hem moest gaan oefenen om netjes met twee teugels te rijden en vond het inderdaad ook best fijn rijden, maar om dat nou bij alle paarden die ik rij te gaan doen... nee, dat hieft niet perse van mij.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:24

Fellor schreef:
Ik heb er op een gegeven moment bij een pony mee geredendie bijna in de Z kwam en ik eerst met hem moest gaan oefenen om netjes met twee teugels te rijden


Pony's mogen niet op Stang en Trens gereden worden hoor, dus ik snap je niet helemaal Verward

2 teugels aan 1 bitring werkt wel iets sterker in, maar dat is maar zo weinig, dat ik betwijfel of het iets uitmaakt. Omdat de teugels niet meer in het midden zitten, maar onder elkaar en dus niet helemaal recht op het bit aangrijpen, krijg je een hele hele kleine hefboom, maar ik denk dat dat verwaarloosbaar is. Maak me meer zorgen om de ruiter die zo meer in z'n handen heeft om aan te gaan hangen.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:53

Margreet"]
[quote="Fellor schreef:
Ik heb er op een gegeven moment bij een pony mee geredendie bijna in de Z kwam en ik eerst met hem moest gaan oefenen om netjes met twee teugels te rijden


Pony's mogen niet op Stang en Trens gereden worden hoor, dus ik snap je niet helemaal Verward
[/quote]

Misschien startte de pony bij de paarden.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:58

jah ik wil net zeggen. volgens mij mag het wel, maar moet de amazone minstens 18 jaar zijn.

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:06

Ik ging er vanuit dat ze wedstrijden bij de pony's bedoelde omdat in haar profiel staat dat ze 16 is. Maakt verder ook niet uit.

Nulla tenaci invia est via

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:09

Lachen ja dat weet ik allemaal niet hihi ik weet alleen wel dat je wel met stang en trens mag rijden op een pony, maar pas als de amazone ouder dan 18 is

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:58

Ze hebben mij verteld dat je als ruiter meer gevoel in je handen krijgt. Maar ik zal vanmiddag eens kijken of t anders rijdt, eldien is aardig gevoelig in de mond dus 'gekke' dingen gaat ze gelijk anders van lopen.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:23

Okee, heb net gereden Haha!
Eldien liep super... Of dat nu te wijden was aan de dubbele teugel- geen idee. Tis niet dat ik niet met 2 teugels kan rijden, ben ik op zich wel aan gewend.
Het leek of ik minder 'gewicht' (en ze hangt toch al nĂ­et, dus ze was nu echt superlicht in de mond) in mn handen heb, en idd wel wat meer gevoel. Kon d'r op mn pinken rijden.
Nouja, morgen nog maar eens kijken.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers