We zijn nu zo'n 3 weken hard bezig geweest met longeren en vooral bijgezet longeren. Ook heeft de fysio magic 3x helemaal gemasseerd (vond ze over het algemeen helemaaal niet erg
). Magic ging echt met sprongen vooruit, dit gaf ons alweer wat hoop
Maar dan vandaag: eerst hebben we haar nog gelongeerd aan een hoofdstelletje om goed warm te draaien.
En daarna ben ik erop gestapt, ondertussen was de fysio er ook. We hebben in het begin heel veel gestapt en vooral goed losgewerkt. Tijdens het stappen had ik niet het gevoel dat het goed ging komen
Ze was nog erg strak in het lijf, kwam vaak met haar kont naar binnen en als ik dat corrigeerde werd ze nijdig en gelijk oren plat, met een beentje willen slaan naar mijn been.
Maar wij gingen gewoon heel rustig verder. Na ongeveer 10 minuten begon ze beter te stappen. Ze vind het erg moeilijk om zich te ontspannen, voor na te geven en dan ook van achter goed te blijven stappen.
Na zo'n 15 minuten mocht ik aandraven en tot mijn (en mams en zus) verbazing draafde ze gelijk helemaal goed weg
Nog steeds zat ze heel vast, maar daar gaan we aan werken. De fysio vond dat ze in dr kaak goed na gaf en bij haar en bij haar schoft ook, daar tussenin zou het nog beter kunnen. Magic wilde regelmatig over de buitenschouder wegvallen en nog meer van dat soort dingetjes. Ze gaf een paar keer minimaal verzet (oren plat en met hoofd slaan) als ze het wat moeilijk vond.
Ook een galopje deed ze heel braaf en begon ze al wat meer te ontspannen en kon ik haar soms iets meer verzamelen.
Het blijft heel belangrijk dat we haar goed LDR blijven rijden, maar dan moet ze achter wel goed mee blijven komen. Dat LDR is niet zo heel moeilijk, maar ze mag nog wat minder op de voorhand kieperen.
Al met al heb ik een halfuurtje gereden. Natuurlijk makkelijk gehouden. Gewoon ene kant stelling, andere kant stelling en rechtrichten en dan achter er nog beter bij laten komen.
Na dit halfuurtje was Magic toch wel behoorlijk moe, maar ik ben trots op haar
Ze was echt weer super braaf.Tijdens het uitstappen helemaal blij, oortjes er weer op
Hopelijk blijft ze zo vooruit gaan, ze doet in ieder geval hard haar best

(en ik ook)

Dus dat is alleen maar positief