irene01"]
het is toch nog altijd zo dat alleen de besten door moeten?? iemand kan wel 4 hengsten aanbieden(bertus kwarten) maar dat wil niet zeggen dat hij meer kansen heeft. beter 1 goeie dan 10 slechten...........
[/quote]
Wil ook niets zeggen maar dit jaar had hij zijn hengsten erg goed voor elkaar en gaan naar mijn idee en nog wat andere onterecht niet door. Vooral voor iemand die zoveel geld en tijd insteekt als hij wel een kans moet krijgen. Laat er dan een doorgaan en als hij niet past in de fokkerij eruit gaan in Ermelo maar dit zet toch echt vraagtekens bij de juryleden.
[quote="Teigetje008 schreef:kon helaas niet naar Zwolle, maar ben de laatste jaren wel geweest. Wat me opviel is dat de hengsten die van Jan schep, Ben (of bert) Schaap, van Manen en v d Maat errug vaak WEL doorgaan en hengsten van onbekende fokkers vaak afgescheept worden! Erg jammer, want soms zitten daar erg aansprekende paarden tussen!
Tja dat zijn ook echt profs die hebben deze paarden al jong gekocht. Deze mensen hebben een kijk en ervaring met paarden dat wil je niet weten. Plus dat ze alleen maar doorgaan als het ECHT een goede is anders steken ze echt de energie er niet in. Schep en Van Der Maat zijn de echte hoofd leveranciers. Schep had er veel dit jaar Van Der Maat maar 2 waarvan een door ging (terecht).
Ik stond bij een aantal mensen die de nodige ervaring hebben op het gebied van trainen en fokken met tuigpaarden en die zeiden ook dat er bij een paar te zien was dat ze getruct waren. Erg jammer.