Heel vervelend, kan gebeuren. De moeder komt even kijken bij mijn poetskist, zegt dat ze het vergoed en dat het wel goedkomt, even later begint ze erover dat ze de verzekering gaat inschakelen(voor een poetskist van 25E
). Ik vond het al een beetje vreemd en stel nog voor om het samsam te doen, allebei de helft. Nee het kwam allemaal wel goed en ze zou het wel regelen.Volgende dag komt ze op stal, zegt vervolgens: ik heb de verzekering gebeld, maar het is jouw schuld dus die vergoeden het niet, jij had je poetskist verkeerd staan. Ik probeer eerst nog even rustig uit te leggen dat mijn poetskist tegen de paal aan stond en dat dat bij een normaal paard geen kwaad kan. Begint zij te beweren dat hij ergens anders stond, meer naar het midden toe. Gevolg was een hele discussie en ik die pisnijdig was en dus kwaad ben weggelopen, aangezien ik in mijn woede allemaal dingen ging zeggen die ik niet wouy zeggen
Ik ben vooral zo kwaad omdat ik bijhoorlijk vrijgevig geweest ben naar haar dochters toe(biksbal mochten ze lenen van 30E, leren halster gehad, bandagelappen enz), heb ze ook regelmatig gratis voltigeles gegeven.
Wat ik me afvraag en wat mijn mening is: zelfs al had ik mijn poetskist in het midden van de stal gezet, haar pony heeft hem kapot gemaakt en het is dus reeel om (een deel) te vergoeden. Zij weet dat haar pony zo hene en weer loopt en dus zal zij moeten opletten of er geen dingen in de buurt staan waar hij op kan gaan staan, zeker omdat zij later aankwam en mijn spullen er dus al stonden. Dus kortom de vraag, wie is aansprakelijk: zij of ik?
Het gaat me echt niet om het materieel, maar om de manier waarop het gegaan is. Vandaag heeft ze al allemaal verhalen op stal over mij zitten vertellen en daar baal ik bijhoorlijk van, ik had dit gewoon willen oplossen, maar dit kon blijkbaar niet. Wat vinden jullie?

. Mijn paard trekt alles zijn stal in wat binnen mondbereik is. Lekker er mee spelen en kapotmaken. Volgens mij doet ieder paard dat (?). Die deken was dus kapot en of ik hem even wou vervangen nou niet dus
.