Dit zijn nou eens leuke onderwerpen!!!!! Wil daar ook een reactie op geven:
Ods schreef:
Citaat:
Ik zat net wat topics over de wedstrijden door te lezen en vroeg mij toch iets af. Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat er mensen starten in onderlinge/WRAN westrijden die ook op Europees nivo starten. In mijn denkwereld behoor je de kleine shows te starten met als hoogte punt het NK.
Volgens de regelboekjes kan gewoon iedereen zich inschrijven voor welke show dan ook, ongeacht welk paard, ongeacht welke ruiter.
Even op onszelf betrekkend, zouden wij met onze paarden niet snel meedoen aan een onderlinge wedstrijd of een kleine WRAN wedstrijd.
Ik kan me echter voorstellen dat sommige ruiters zich inschrijven om de paarden te "schoolen" op zo'n wedstrijd. Helaas is het in Nederland niet gebruikelijk om bij regionale wedstrijden elke dag een "paid warm up" uit te schrijven. Als dat wel het geval zou zijn dan denk ik dat meer mensen daar gebruik van zouden maken in plaats van te starten in de offiële wedstrijd.
Citaat:
Wat ik ergens niet vind kloppen is om als EK ruiter met het zelfde paard ook op de WRAN wedstrijden te starten. Buiten het je eigen 'aanzien' vind ik het niet fair tegenover de Ruiters die op de WRAN shows hun punten willen halen op op het NK te mogen starten. Bij dit voorbeeld horen ook de 'Ervaren' Internationale Amateurs.
De WRAN heeft inderdaad dus regels gemaakt om op het NK te mogen starten. De paarden die al diverse (niet-WRAN) wedstrijden hebben gelopen en daar goed hebben gepresteerd, hoeven zich volgens mij ook niet meer op de WRAN shows te qualificeren, die hebben dat door middel van de andere shows al gedaan. Wat ik dus een goede zaak vind want daardoor hoef je de WRAN wedstrijden niet te starten en haal je dus ook geen punten weg voor de neus van andere ruiters.
(Even voor de duidelijkheid, dit was dus mijn interpretatie van wat mij werd verteld voor het kwalificeren voor een WRAN NK.)
Persoonlijk vind ik wel, dat je als ruiter gewoon moet nadenken over waar je gaat starten en in welke klasse. Ben het er wel mee eens dat ook al mag je volgens de regels van de organisaties in bepaalde klassen wel gewoon starten, dat je zelf je "common sense" moet gebruiken en dan moet beseffen dat het "niet gepast" is om in die betreffende klasse te starten.
Groetjes, Gisela