Vorige eigenaresse is vandaag op bezoek geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Vorige eigenaresse is vandaag op bezoek geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 22:40

Twee dagen geleden was ik helemaal overdonderd. Zoals je kon lezen in [VvdD] Onverwachts "bezoek"net voor de springles *update* .
Ineens in die dikke drie jaar dat Laser van mij is, ontmoette ik eindelijk eens de man van de vorige eigenaresse van Laiser.
Gisteren kreeg ik een telefoontje van zijn vrouw. Ze wilde Laiser toch eigenlijk wel weer eens een keertje zien. Dus maakten we voor vanavond een afspraak.

Terwijl ik Laiser stond de poetsen kwamen ze aan. Laiser was toch een hoop veranderd in de positieve zin van het woord. En hij was nog groter dan dat zij zich herinnerde Haha!.
Ook het stukje wild vlees boven zijn oog herkende ze meteen. Laiser stond haar echt aan te kijken. Maar ik kon niet zien of hij haar wel of niet herkende.
Nadat we wat gekletst hadden over Laiser gingen ze nog even bij de ponies kijken terwijl ik Laiser verder zadelde. Toen ik haar vroeg of Laiser bepaalde trekjes vroeger ook al had, moest zij glimlachen. Ja en of hij die had .
Doet hij dat en dat nog en dat? Samen hebben we nog wat dingen van hem besproken die hij nu ook nog doet.
Ook hebben we nog besproken wat de invloed is geweest van het feit dat hij een aantal maanden door anderen is gereden. Waarschijnlijk heeft hij toen het nodige te verduren gehad, want ze verbaasde zich over een anatal dingen die ik over Laiser vertelden. Ook bleken er dingen te zijn die ik juist weer wist die zij niet wist.

Ondertussen waren we al naar de bak gelopen en was ik al op zijn rug geklommen. Nadat ik hem los had gestapt begon ik hem netjes te rijden. (En aangezien meneer vandaag niet naar buiten was geweest aangezien het buiten de stallen spekglad was, zat er flink veel peper in Haha! )
Laiser liep echt super netjes, maar zo heet als ik weet niet wat. Soms zelf even net doen alsof hij een gevaarlijke hengst was, en met flink veel protest mij proberen af te schrikken. Maar het volgende moment liep hij zich vreselijk uit te sloven voor me. EN blijf hij heel los en soepel door zijn hele lijf en kon ik hem op een licht contact teugeltje rijden. (Altijd leuk natuurlijk als iemand komt kijken en hij loopt zo indrukwekkend Knipoog )

Zelf nog eventjes op hem stappen wilde ze niet. Ze was te bang geworden na die bewuste val waardoor ze hem moest verkopen van haar man.

Ik kreeg complimenten voor hoe hij liep en dat hij er zo ontzettend goed uitzag. Ze was heel blij dat hij zo goed terecht is gekomen. Ze vertelde ook dat ze de eerste jaren niet goed "wilde" zeg maar, maar nu was ze wel heel blij dat ze gekomen was. En ze wilde zeker nog vaker langs komen. Toen ik haar vertelde dat ik dat leuk vond en dat ik eventueel ook wel kon alten weten wanneer ik een keer wedstrijd had, zij ze dat ze dat wel heel leuk zou vinden.
Óok had ik haar nog even het internetadres van de site van Laiser gegeven. Dat vond ze heel leuk. Zij zou nog eens negatieven van foto's zoeken, van toen hij nog bij haar was.

Nadat ze weggingen, schoten er nog een heleboel dingen door mijn hoofd die ik eigenlijk ook nog wel aan haar had willen vragen. Maar goed dat komt nog wel een keertje. Ik ben nu in ieder geval weer wat meer te weten gekomen over mijn stoere knol.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:47

Nou leuk zeg, zo'n avondje kletsen over je grote vriend Knipoog
En wie weet komt ze nog eens een keertje terug en kan je de dingen vragen waar je nu niet aan toegekomen bent.
Misschien wil ze er een evt volgende keer wel op?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:52

wow das best gaaf zeg.......... koesteren.!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:56

Idd, super dat ze langs is geweest. OK dan!

Ik wou dat dat bij Imker ook eens gebeurde, maar om de 1 of andere reden wil de vorige eigenaresse niets meer van hem weten (waarsch. doet het haar wat zeer als ze aan hem herinnerd wordt).

Hopelijk komt ze nog eens langs en kun je al je vragen die je nu nog hebt, aan haar stellen.

Toos paardloos

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:58

Wat leuk Chris! Lijkt me super om wat dingen van je paard te weten te komen Lachen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:58

Wat leuk, op zo'n manier meer over je paard te weten komen!
Ik ken diegene die Ironique gereden heeft voor dat ze van mij was ook, zij is (al een tijd geleden) ook nog eens langs geweest. Altijd leuk Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:01

Leuk is dat!! Ik heb ook nog steeds contact met de oude eigenaresse van mijn pony.. Is erg leuk, en ook kan ze mijn zusje tips geven, dat is ook wel erg leuk.. Idd wat Gijsenkim zegt, koesteren..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:06

Eg leuk zeg. Zeker als je zo lekker kunt beppen over je paard. Zij begrijpt je denk ik als geen ander. En complimenten geven over laiser is eigenlijk een compliment naar jou!

*zucht* ik zou nog steeds foto's van karan krijgen. ga gelijk mailen..

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:16

Heel leuk, ik heb mijn vorige paard na een paar jaar zoeken weer terug gevonden en heb ook een leuke band met de nieuwe eigenaresse. Ze merkte het zelfs aan het paard. Ik zie haar nog steeds en we hebben veel ervaringen uitgewisseld, iets waardevols om de geschiedenis van je paard te weten.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

linda_lekuri

Berichten: 937
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: In 't Oosten van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:21

Wat leuk Haha!
Ik heb alweer 6 jaar mijn paardje en de vorige eigenaar heeft geen interesse in haar... jammer genoeg.
Ik heb dus ook alweer 6 jaar geleden (toen ik 18 was) m'n pony moeten verkopen, snik, snik. en heb haar laatst weer opgezocht! *LOL*
Het was een heel gepuzzel, want ze heeft na mij nogal wat adresjes gehad... Huilen , maar uiteindelijk na lang gezoek en gebel had ik haar gevonden! Ze heette ook geen Jolly meer, maar Gladys.. Verward
Ik heb die mensen gebeld en ik mocht komen kijken! Na al die jaren herkende ik haar meteen (ik denk dat ze mij niet meer kende), ze had inderdaad ook nog dezelfde streken. Ik heb ook op haar mogen rijden, maar dat was heel anders dan 'vroeger'. Maar het was heel erg leuk om haar weer eens te zien!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:24

Ja dat rijden is mij ook anders gevallen. Het is niet meer je eigen beestje en het lijkt wel of er andere knopjes op gekomen zijn of in ieder geval zijn ze een beetje verplaatst. Toch wel heel blij dat ik haar altijd kan opzoeken.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:30

Leuk hè? Wij hebben ook nog steeds goed contact met de vorige eigenares van Ret, ze is ook al vaak op wedstrijden komen kijken. Altijd interessant om weetjes uit te wisselen: 'Deed-ie dat bij jou ook al?'

Dus het bezoek was positief! Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht Knipoog. Fijn ook dat Laiser zich zo goed liet zien, dat geeft toch een prettige indruk.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:26

Wat leuk! Zo kom je nog eens dingen te weten!
Lubbers zijn vorige verzorgster heb ik via bokt leren kennen, en die vertelde ook dingen die ik in hem herken. Vond ik ook erg leuk.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

somexx

Berichten: 119
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:06

hee dat is leuk!!de vorige eigenaar van mijn paardje wil en laat ook niks horen ik weet ook niet wat dat moet beteken maar ik weet wel dat hij dus totaal niets om mijn merrie geeft of gegeven heeft!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, Blacky94, Eileen_, Esther_r20, LuckyReining, Marcato, Vlindy en 122 bezoekers