goede paardentandarts

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iduna

goede paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 12:00

Hoi allemaal,

ik ben voor een minishetlander op zoek naar een GOEDE paardentandarts,die op redelijke termijn op bezoek kan komen in de provincie Zeeland.Maar je hoort van die verhalen he,zo ben ik al gewaarschuwd voor een tandarts,die zou de kaak van een shetlander gebroken hebben met het te ver openzetten van de mondklem.Dus ik ben op zoek naar en GOEDE.En ook niet iemand die op het eerste gezicht al besluit dat het ponytje verdoofd moet worden!
groetjes!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:38

ik ben heel erg tevreden over Richard van Dordrecht... Lachen Hij is lief en rustig, brengt dat ook over op het paard en hij heeft ook alle geduld om mijn "domme" vragen te beantwoorden... Lachen

curly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:17

ik heb al drie jaar Ger van der Burg. hij is de enige paardentandarts in Nederland met de officiele Amerikaanse opleiding hiervoor. volgens mij komt hij door heel het land op bezoek. hij is rustig en kijkt eerst naar je pony voor ie gaat beginnen. een consult kost ongeveer 60 euro maar weet niet of dat ook voor een shetlander geld hoor.. ik heb namelijk een paard van 1.67. als het paard gewoon rustig blijft staan hoeft hij geen verdoving hoor.. succes, o telefoonnummer van Ger 0164-234372

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:28

curly schreef:
ik heb al drie jaar Ger van der Burg. hij is de enige paardentandarts in Nederland met de officiele Amerikaanse opleiding hiervoor. volgens mij komt hij door heel het land op bezoek. hij is rustig en kijkt eerst naar je pony voor ie gaat beginnen. een consult kost ongeveer 60 euro maar weet niet of dat ook voor een shetlander geld hoor.. ik heb namelijk een paard van 1.67. als het paard gewoon rustig blijft staan hoeft hij geen verdoving hoor.. succes, o telefoonnummer van Ger 0164-234372

Die komt bij ons ook al jaren op stal, wij zijn erg tevreden over hem.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:50

Hoe gaat hij te werk?
Heeft hij ook een electrisch aparaat om eventueel de haken van de aller achterte kiezen weg te halen?

Kaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 15:03

Bij mij komt altijd John Kegge van Happy Horse. Dit is een super aardige man die zijn werk goed en rustig doet. Hij is bij mij al een paar keer geweest en ondertussen heeft hij ook al veel paarden van stalgenootjes gedaan, door de postitieve ervaringen van iedereen.
Kijk anders even op: http://www.happyhorse.nl

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 15:50

Ik heb hele goede ervaring met Noel Dinjens uit Belgie.
Hele rustige aardige man.
Komt altijd ook bij een pensionstal waar ik dan naar toe ga en daar komt hij al heel lang hele goed ervaringen mee.
Als je interesse hebt kan ik het telefoonnummer wel even opvragen.

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 15:52

Of gewoon de dierenarts!!

daniel79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 17:05

curly schreef:
ik heb al drie jaar Ger van der Burg. hij is de enige paardentandarts in Nederland met de officiele Amerikaanse opleiding hiervoor.

Mariële van den Berg heeft haar opleiding ook in Amerika gehad, komt iig in het zuiden des lands.

Ik heb zelf Olav Franzel, staat bij mij op stal, lekker makkelijk en levert goed werk af. http://www.equinedental.nl/

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:18

Kaar schreef:
Bij mij komt altijd John Kegge van Happy Horse. Dit is een super aardige man die zijn werk goed en rustig doet. Hij is bij mij al een paar keer geweest en ondertussen heeft hij ook al veel paarden van stalgenootjes gedaan, door de postitieve ervaringen van iedereen.
Kijk anders even op: http://www.happyhorse.nl

Hij (zijn vriendin) staat met 2 paarden bij ons op stal... Haha!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:34

Aimee schreef:
Hoe gaat hij te werk?
Heeft hij ook een electrisch aparaat om eventueel de haken van de aller achterte kiezen weg te halen?

Hij doet alles met de hand (en natuurlijk een heel arsenaal aan vijlen!), ik heb hem nog nooit met een electrisch apparaat zien werken.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 00:35

je hebt geen elektrisch apparaat nodig om de haken van de achterste kiezen te halen. dat gaat ook uitstekend met de hand. en er zijn nog meer paardentandartsen die hun opleiding in amerika c.q. canada hebben gedaan.

mariele van den berg en noel dinjens hebben allebei vroeger mijn paaden weleens behandeld en ik was er zeer tevreden over

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:18

daniel79"]
[quote="curly schreef:
Ik heb zelf Olav Franzel, staat bij mij op stal, lekker makkelijk en levert goed werk af. http://www.equinedental.nl/

Olav Franzel is ongeveer 2 weken geleden ook bij mij op stal geweest en heeft Omar behandeld. Ik ben super tevreden over hem

Omar is heel slecht van vertrouwen met de DA, tandarts etc. maar met Olav was hij als een mak lammetje en zonder verdoving terwijl de DA Omar alleen maar met verdoving wou behandelen. Omar heeft bij Olav geen stap verzet en Olav heeft prima werk geleverd

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 17:14

Ik heb de Tandenfee uit Enkhuizen. Misschien een beetje ver ben ik bang. www.tandenfee.nl

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:16

is de tandenfee echt gratis of alleen kijken is gratis,en de behandeling moet je wel betalen?
ik heb dit nm nooit echt gesnapt

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:48

Wij hebben Jan Broeze en Gabriel Broeze- ten Voorde.
Die vind ik echt goed, nemen alle tijd en leggen alles uit.
Maar die hebben ook in Amerika de opleiding gedaan, dus Ger is niet de enigste volgens mij.
Ik denk alleen niet dat je veel hebt aan Broeze, want ze zitten in Winterswijk.
Mocht je een telefoonnummer willen dan hoor ik het wel !!

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:11

Marielle van de berg is ook erg goed, ze staat ook altijd met een advertentie in de hoefslag

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:12

janne schreef:
is de tandenfee echt gratis of alleen kijken is gratis,en de behandeling moet je wel betalen?
ik heb dit nm nooit echt gesnapt

Als er echt helemaal niks hoeft te gebeuren is het gratis (gratis controle) voor behandeling moet je uiteraard wel betalen.

Ik heb haar ook, een supermeid!!

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:22

Willen Oosterboer,
woont in Soest Pb maar voor het nummer

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:45

tandenfee vraagt wel voorijdkosten (dacht 16 euro .. ) zij komt de 31e bij ons. ben erg tevreden over haar.

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:02

Hoezo "de enige die in Amerika een opleiding heeft gehad" Curly?? Verward
Zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt, zijn er meerderen!
Ik heb ook nog een naam aan het lijstje toe te voegen: *LOL*
Ingrid van de Oever. (Zie haar site www.paardentandverzorging.nl).
Zij heeft al eerder verschillende paarden van "Bokkers"(western) behandeld. informeer daar maar eens.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:04

jackie schreef:
mariele van den berg en noel dinjens hebben allebei vroeger mijn paaden weleens behandeld en ik was er zeer tevreden over

Mijn paard is nu twee keer behandeld door ... JACKIE (Ingrid dus) en daar ben ik heel tevreden over. Rustig met de paarden, eerst zonder verdoving proberen (gaat bij mijn paard helaas niet ), goed uitleggen wat ze gaat doen, en het belangrijkste: ze heeft mijn paard weer aan het eten gekregen OK dan! . En jij hebt je opleiding toch ook in Amerika gedaan, Jackie?

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:22

Ik heb ook Noelle Dinjens bevalt goed . Vroeger hadden we ger van de Burg ook niet slecht in zijn werk maar kwam nooit zijn afspraak na.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:13

Tandenfee!
Ben ik ook tevreden over!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:49

ik heb ooit bij een andere stal een hele norse vent gehad. brrr
maar aan de tandenfee kun je gewoon vragen wat je wilt en ze legt het je graag uit. dat vind ik heel fijn aan haar. (wil toch weten wat er gebeurt in zn mond haha