[FOTO] We komen er wel..!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

schirocco24

[FOTO] We komen er wel..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 15:24

Naam: Rosie
Leeftijd op paspoort: 10
Echte leeftijd: onbekend (geschat tussen de 7 en 15 jaar)
Stokmaat: ongeveer 1,53
Ras: Connemara
Karakter: Lief, stoer en volgzaam

Sinds Rosie bij mij is hebben we vele leuke maar ook minder leuke dingen gehad.
Zie mijn vorige topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1865626&view=unread#unread

Toen in november gingen we nog de goede kant op. Alleen later ging het steeds meer bergafwaarts. Ze wilde gewoon niet meer lopen, wat ze uitte in stilstaan, steigeren of over het hek heen springen :+ .
Daarom besloten om Rosie eens goed te onderzoeken. Er is een dierenarts langs gekomen om een thermografie te doen. Hieruit bleek dat Rosie helemaal vast zat.
Het beste leek training met schoflift en gedragenheid, omdat Rosie erg graag op de voorhand loopt.
Vanaf daar zijn we begonnen met lessen bij Patrick Molenaar in lessen aan de dubbele lijnen dit was op aanraden van de dierenarts.
Na drie weken lessen en trainen in de roundpen kwam de osteopaat. Zij was al tevreden en gaf de "go" om nog één les aan de dubbele lijnen te doen en dan weer het werk onder het zadel weer op te pakken.

Nu zijn we nog niet aan het rijden, maar ik weet zeker dat ze er "bijna" klaar voor is. :D
Ik zal jullie niet langer meer ophouden met mijn geklets: hierbij de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag had mijn verzorgster les, wat voor mij een hele mooie kans was om zelf even foto's te schieten. <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In deze korte tijd ben ik heel blij met het resultaat. We hebben samen nog veel te leren, maar ik ben al blij waar we nu zijn. :j
Een reactie zou leuk zijn.

Saaams

Re: We komen er wel..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:53

Wat doet Rosie dat knap. Ik denk dat je niet kan wachten tot je er weer lekker op kan en km's maken! :D
Hopelijk gaat het nu alleen nog in een stijgende lijn.
Is je hoofdstel de echte? welke maat heeft ze :oo

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:02

Jeetje wat een apart kleurtje! Fijne plaatjes, mooi dat jullie op de goede weg zijn! Heel verstandig om met dubbele lijnen aan de slag te gaan, daar kun je een paard enorm mee verbeteren!
Maar, helemaal vast rond de schoft, heb je dan nu een ander zadel voor haar?

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 16:15

Saams, Dankj en ja ik kan echt niet wachten tot we weer kilometers kunnen maken *\o/*
Ja het is een echte, ik hoef bij rosie ook geen ander hoofdstel meer in te hangen. |o

Bonita_bon Dankj.. <3
Zadelmaker is vorige week geweest. Ik heb een kieffer en de boom wordt nu breder gemaakt, hij lag nog wel goed toen ik nog aan het rijden was (november de laatst keer) met Rosie alleen inmiddels wel te small. Dus de vulling wordt weer recht gemaakt en de boom breder en daarna komen ze kijken of ze de aanpassingen goed gedaan hebben.
Ze zat niet vast rond de schoft. Was meer heel der lichaam. CTO, kaak, voorhoofd, nek, schouder, rug, SI gewricht en broekspieren. Ze is in november een paar keer in elkaar getrapt door andere paarden, daarna ook nog over het hek van de bak gesprongen en dan nog veel op de voorhand lopen -O-
Laatst bijgewerkt door schirocco24 op 10-03-16 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:16

Prachtige foto's van een prachtig dier!!
Ben erg benieuwd naar de verdere ontwikkeling!!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 16:16

Dankje punz.. <3

ElineRocco22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:22

wat een mooi kleurtje!!!!

succes samen!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:30

Ze is echt supermooi aan het veranderen. Ben ook heel benieuwd naar het beeld en jouw ervaringen als je er eenmaal weer op mag. :j

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 17:43

Thanks..
"als ik er weer op mag" ik weet zeker dat ik het heel spannend ga vinden het is toch al een tijdje terug. Maar toch kan ik niet wachten tot de dag aanbreekt dat ik op mag/kan stappen. *D

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:27

schirocco24 schreef:
Bonita_bon Dankj.. <3
Zadelmaker is vorige week geweest. Ik heb een kieffer en de boom wordt nu breder gemaakt, hij lag nog wel goed toen ik nog aan het rijden was (november de laatst keer) met Rosie alleen inmiddels wel te small. Dus de vulling wordt weer recht gemaakt en de boom breder en daarna komen ze kijken of ze de aanpassingen goed gedaan hebben.
Ze zat niet vast rond de schoft. Was meer heel der lichaam. CTO, kaak, voorhoofd, nek, schouder, rug, SI gewricht en broekspieren. Ze is in november een paar keer in elkaar getrapt door andere paarden, daarna ook nog over het hek van de bak gesprongen en dan nog veel op de voorhand lopen -O-

Oh sorry, verkeerd gelezen, ze zou meer moeten liften rod de schoft, ik had het gelezen als dat ze vast zat rond de schoft. Fijn van je zadelmaker, klinkt goed!
Jeetje wat heeft ze veel meegemaakt dan! succes samen!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 23:03

Geeft niet.... Maar ze zojuist echt voor van alles na gekeken en gedaan. Ook de tandarts staat al ingeplant, maar mocht ik wat missen hoor ik het graag. Voorkomen is beter dan genezen. <<)

Als we zo door gaan gaat het zeker goed komen, dankjewel *D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:08

ITP -> TVG

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:30

Mooie en ook fijne foto's om naar te kijken Schirocco (die oortjes :)) )
Succes!

schirocco24

Re: [FOTO] We komen er wel..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 13:04

Dankj.. *\%/*

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 16:56

Ik vind haar zo mooi! <3 (ik zeg het lekker nog een keer, gewoon omdat het kan :') ) keep up the good work, en hopelijk snel rijfoto's!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 17:58

Hahaha... Het blijft leuk om te horen... :D THANKS..! En indd hopelijk snel rijfoto's, spannend..! :))

Special_Da

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:28

Ik heb ook jouw andere topic gelezen, ongelofelijk als je ziet vanwaar ze komt. Heel erg mager toen ze toekwam en nu wat een prachtig paard! Heel veel respect voor jou, voor de goede thuis die je haar hebt gegeven, voor de basisbehoeften die ze miste op de manege maar bij jou wel krijgt en voor de liefde en het geduld. Doe zo verder en hopelijk heeft ze voor altijd haar plaatsje bij jou!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 20:59

wow... wat een fijne reactie zeg. *krijgt een traantje* :')
Zolang het financieel haalbaar is (dat hoop ik wel), mag ze ook blijven tot het tijd is voor de groene weide. :))
Het is dan inmiddels ook echt een maatje voor het leven geworden. :+: