na een korte periode was het paard al kreupel!
Paard heeft binnen tweeen halve maand arthrose in het hoefgewricht,is nu verschillende keren ingespoten en behandeld,staat op speciaal beslag en er komt geen enkele verbetering!
Ik heb de rontgenfotoos van de aankoop laten beoordelen door de radioloog in Utrecht het volgende kwam er uit:
Nevenbevindingen:Linksvoor latero-palmair in de regio van de kroonbeen is een lokale calificatie in de weke delen zichtbaar
Genoemde calificatie zou in theorie een appart ossificatiecentrum kunnen zijn van het hoefkraakbeen,echter de vorm en lokalisatie maken dit erg onwaarschijnlijk
Definitieve uitspraak middels aanvullende opnamen en of echografisch onderzoek.
Linksvoor aanwijzingen voor arthrose van het hoefgewricht.
Ik heb de keuringsarts een nette brief geschreven,maar blijft volhouden paard liep tijdens de keuring goed,dus deze nevenbevindingen waren niet van belang te melden!
Op de vraag wat een rontgenologische keuring dan voor nut heeft vertelde hij mij dat alleen ernstige dingen die zichtbaar zijn op de fotoos vermeld en besproken worden!
Als ik geweten had dat het paard beginnende verbening van hoefkraakbeen had en er aanwijzijngen waren voor arthrose in het hoefgewricht had ik dit paard nooit gekocht!
Alsof dit niet ernstig genoeg is

Wij zijn met de laatste behandeling bezig,helaas slaat dit ook niet aan,en zal mijn paard afgekeurd worden!
Ik heb alles geprobeerd,ben verzekerd voor dierenartskosten,zelfs daar ben ik over de grens van uitkeren heen,alle kosten zijn nu voor mij zelf!
Wie kan mij helpen,kosten van een advocaat zijn zo duur die kan ik niet betalen als ik mijn paard nog de behandeling wil geven die nodig mocht zijn!
Het lijkt mij toch dat ik zeer sterk sta met de beoordeling van Utrecht
Lundi