Ik alles om 9:00 naar buiten gegooid en de stallen uitgemest zo dat ze weer schoon binnen stonden als de tandarts kwam.
Deze kwam echter iets eerder en ik was nog niet helemaal klaar.
Ik wilde dus eerst Usti naar binnen halen, aangezien hij de laatste tijd zo mak als een lammetje is en ik wat gehaast was liep ik alleen met een touw de wei in.
Ik nam hem mee en hij liep braaf mee, echter toen ik bijna bij het hek was kwam hij ineens omhoog (doet ie anders noooit

Toen kwam hij weer naar benden maar raakte mij daarbij in m'n gezicht met zijn voorbeen

Bam, daar lag ik op de grond en stond meneer weer achter in de wei.
Eerst de merrie's dus maar even opgehaald en nadat die klaar waren Usti maar weer gehaald, nu ging het gelukkig wel goed (lang leve de bananahose

Uitslag tandarts: Ilindra wat scherpe kantjes, Lisa (was nog nooit bij een tandarts geweest) bleek 2 wolfskiesjes te hebben en die zijn weggehaald.
Usti is volop aan het wisselen dus daar deed hij verder niets aan.
Omdat m'n eigen kaak wel erg dik werd en m'n onderlip nogal gescheurd was toch maar even naar het ziekenhuis gegaan.
Toen ze me bij de 1e hulp zagen en hoorde dat ik door een paard in m'n gezicht was geraakt mocht ik meteen doorlopen en hoefde niet de wachtkamer in

Na een hoop onderzoek en foto's: scheur in m'n kaak, alles zwaar gekneusd en m'n onderlip is gehecht.
Omdat ik nogal hoofdpijn en niet helemaal lekker ben vermoeden ze ook nog een hersenschudding.
Over 2 weken moet ik terugkomen voor nieuwe foto's van m'n kaken om te zien of de wortels van m'n kiezen niet kapot zijn gegaan.
Heb ook nog een lekker perenwaterijsjes gekregen van de dokter zodat alles wat kon koelen/slinken

Helaas kreeg ik hem niet zo gek dat hij een recept voor 10 bakken Ben&Jerry's uitschreef maar ik moet wel waterijs eten.
Al met al voel ik me behoorlijk stom, zeg altijd tegen anderen dat je een hengst altijd in de gaten moet houden en nu haalde ik hem zelf uit de wei alsof het een cavia was ipv een jonge hengt

Een wijze doch pijnlijke les............