De les was niet echt van hoog dressuurmatig niveau (=verder niks mis mee, maar helpt bij uitleg om dit te weten) Mensen werden bijvoorbeeld niet gecorrigeerd als ze op het verkeerde been aan het lichtrijden waren. Verder kreeg mijn bijrijdster meteen te horen dat mijn paard onder haar uitliep en dat ze langzamer moest gaan rijden. (hij liep inderdaad lekker voorwaarts, maar niet onder haar uit)
Na een half uur vraagt de instructrice aan mij (ik zag haar ook voor het eerst) of mijn paard aan de teugel kan lopen, ik antwoord dat ze dat kan en dat mijn bijrijdster dat ook kan, maar dat ze altijd goed losgereden moet zijn en dat alles tenslotte nieuw voor beide is. Geeft ze me als voorstel dat ik haar dan met slof moet laten rijden.
Dat beslist zij in een kleine 30 minuten!!! Ik heb geantwoord dat ik vind dat mijn paard naar voren gereden moet worden en zijn achterhand meer moet gebruiken en dat daardoor haar hoofd vanzelf goed gaat. Van achteren naar voren rijden, zo hoort het toch
daarop gaf ze me wel gelijk dat dat eigenlijk inderdaad wel zo was, maar met een slof was het hoofd in ieder geval vast goed!!!
Daarna kreeg mijn bijrijdster wel andere aanwijzingen, meer drijven en opvangen met je hand en voila Pris liep aan de teugel!
Het was wel een apparte kennis making zo... Verder was het een vriendelijke mevrouw die zich netjes voorstelde en genoeg aandacht voor haar had, maar het blijft een rare opmerking, helemaal bij iemand die je niet kent.
) waarop zij antwoord ja maar je mag er slof bijpakken hoor. Ik toen huh
. Heb toen maar vriendelijk bedankt en heb hem zonder slof gereden, want overigens heel goed was meegevallen.