Sjuimpje schreef:Ik heb de neus en sperriem altijd strakker,
het voorkomt schuren (loszittende onderdelen schuren meer als vastere), het voorkomt dat een paard zich gaat bedenken wat voor leuke kunstjes je allemaal met een tong kan uithalen, het voorkomt dat ze bedenken dat ze met sperren onder het werk uit kunnen komen en het belangrijkste, het voorkomt dat de neusriem naar beneden wordt getrokken. Niets zo ergerlijk als zo'n halfafgezakte neusriem!
Neusriem naar beneden getrokken
?! Nog nooit last van gehad, volgens mij krijg je dat alleen voor elkaar als je de neusriem wél losjes doet en vervolgens de sperriem wel strakker...
mijn neusriemen zitten altijd mooi recht
.
Verder heb ik ze echt niet zo los zitten dat ze schuren; 2 vingers ruimte is toch doodnormaal, zo heb ik het zelfs vroeger als klein ponymeisje nog geleerd
..!!
Ik zelf ben van mening dat als een paard tijdens het werk verzint om met zijn tong te gaan ouweh**ren of de mond open te sperren, dat de oplossing dan niet moet worden gezocht in het strakker aansnoeren van de neusriem, maar dat er gekeken moet worden WAAROM het paard daar opeens mee begint...
het kan vaak protest zijn tegen iets.
Dus wat mij betreft: natuurlijk het spul niet overdreven los, maar gewoon 2 vingers ruimte bij de neusriem! Maar tja, ieder zijn eigen mening, over sommige dingen kun je anders wel eindeloos discussiëren...